Foto: LETA

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojektēšanu un autoruzraudzību būvniecības laikā Latvijas un Spānijas personu apvienība "Rere Ineco" veiks par 3,6 miljoniem eiro, informēja "Rail Baltica" ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Projektēšanas darbi jāpabeidz līdz 2023. gada beigām, lai jau 2024. gadā varētu sākt reģionālo staciju būvniecību, teica Vingris. Personu apvienību "Rere Ineco" veido SIA "Rere vide" un Spānijas uzņēmums "Ineco".

"Rail Baltica" reģionālie vilcieni pieturēs gan starptautiskajās stacijās, gan reģionālajās pieturvietās un attīstīs ātrumu līdz 200 kilometriem stundā.

Uz "Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbos plānoti 16 mobilitātes punkti jeb reģionālās stacijas - Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē, kā arī viena jauna 1520 milimetru platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, Rīgā, pie Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas.

Vingris skaidroja, ka reģionālās stacijas būvēs tas pats būvnieks, kurš uzvarēs pamattrases būvniecības iepirkumā. Plānots, ka būvdarbi tiks sākti Iecavas posmā, attiecīgi arī pirmā uzbūvētā reģionālā stacija būs Iecavā. Būvniecība tiks veikta pakāpeniski, atbilstoši katrā gadā piešķirtajam finansējumam.

Kad sāks kursēt "Rail Baltica" reģionālie vilcieni, cilvēkiem vairs nebūs sava dzīvesvieta jāpakārto tuvāk Rīgas vai savas apkaimes centram - tikpat labi varēs pārcelties dzīvot, piemēram, Bauskas vai Salacgrīvas tuvumā, un ātri un ērti sasniegt savu darba vietu, uzsvēra Vingris. Tāpat tiks pavērtas iespējas veidot jaunas darba vietas reģionos vai pat strādāt kaimiņvalstīs, piemēram, Kauņā vai Pērnavā.

"Rail Baltica" reģionālās stacijas plānots būvēt pēc vienota dizaina, un tās var sagrupēt trīs grupās pēc izmēra - lielās, vidējās un mazās.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!