'Rail Baltica' trases būvniecības otrai kārtai lidostā 'Rīga' kvalificējušies 11 kandidāti
Foto: Publicitātes attēli

Starptautiskā konkursa 2. posmā par būvdarbu veikšanu "Rail Baltica" stacijai starptautiskajā lidostā 'Rīga' un saistītajai infrastruktūrai kvalificējušies 11 kandidāti no astoņām valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas. Konkursa 1. posmā tika izvērtēta kandidātu kvalifikācija, portāls "Delfi" uzzināja uzņēmumā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Konkursa 2. posmā kandidātiem līdz šā gada 3. augustam būs jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums "Rail Baltica" projekta īstenotājam Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas. 2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus.

"Rail Baltica" stacija starptautiskajā lidostā "Rīga" būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. ""Rail Baltica" projekts ir viens no Latvijas ekonomikas attīstības katalizatoriem. Tas savienos Baltiju ar Eiropas dzelzceļa tīklu. Projekta būvniecības aktīvā fāze sāksies jau šī gada nogalē ar darbiem Rīgas Centrālajā stacijā un turpināsies ar starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas un visas "Rail Baltica" līnijas izbūvi," norāda Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris pauž, ka šajā konkursā pieredz ļoti spraigu starptautisku konkurenci. "Pieteikušies profesionāli un pieredzējuši kandidāti no daudzām pasaules valstīm un arī no Latvijas. Iesniegti profesionāli sagatavoti kvalitatīvi pieteikumi, kas konkursa otrajam posmam ļāva kvalificēt visus 11 kandidātus. Tas dod pārliecību, ka tiks nodrošināta augsta līmeņa konkurence, kā rezultātā iesniegtie tehniskie un finanšu piedāvājumi būs konkurētspējīgi, un mums būs iespējas izvēlēties ne tikai labāko, bet arī izmaksu ziņā efektīvāko būvniecības piedāvājumu," norāda Vingris.

Viņš skaidro, ka ņemot vērā pandēmiju un valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli, pretendenti ar trases posmu nevar iepazīties klātienē, tomēr tika rasts tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju varēs iepazīties, izmantojot drona filmētu materiālu.

Starptautiskais konkurss norit divos posmos. Pirmajā kārtā notika kandidātu atlase. Šā gada sākumā konkursā tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem. Otrajā konkursa kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020. gada beigās noslēgtu līgumu un 2021. gadā uzsāktu 1. kārtas būvdarbus. Iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250 – 280 miljonu eiro robežās.

Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve.

Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 metru garš dzelzceļa pārvads pār K.Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu četras reizes dienā varētu kursēt "Rail Baltica" ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm atspoles vilciens, savienojot lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija, ieviesēji – "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un "RB Rail AS". Projektētāji - piegādātāju apvienība "PROSIV" (Sintagma (Itālija), "Prodex" (Slovākija), "Vektors T" (Latvija), "IDOM" (Spānija)) un dzelzceļa sistēmas verifikācijā, sniedzot atzinumu par dzelzceļa sistēmu atbilstību Eiropas dzelzceļa savstarpējās izmantojamības prasībām, darbojas globāli strādājošs Itālijas uzņēmums "RINA Services S.p.A.".
Šobrīd, atbilstoši starptaustiskajiem standartiem, notiek tehnisko risinājumu ekspertīze, ko veic SIA "FirmaL4".

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta "Rail Baltica" realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency), kas ir ES infrastruktūras savienošanas instrumenta izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par "Rail Baltica" projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Eiropas Dzelzceļa līnijas RB Rail Eiropas Komisija Rail Baltica Satiksmes ministrija Tālis Linkaits
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form