Raudseps un Tērmanis atsakās no kapitāldaļām SIA 'Žurnāls Nauda Ir'
Foto: LETA

Līdzšinējie SIA "Žurnāls Nauda Ir" kapitāldaļu turētāji Pauls Raudseps un Pēteris Tērmanis ir atteikušies no sev piederošām daļām minētajā uzņēmumā, ceturtdien ziņo portāls "irir.lv".

Raudsepam un Tērmanim līdz šim katram piederēja piecas daļas jeb 5,26% no uzņēmuma kapitāla. Pārējie 89,48% no uzņēmuma kapitāla pieder portāla "Pietiek" autora Lato Lapsas brālim Endo Lapsam, kurš ir arī SIA "Žurnāls Nauda Ir" vienīgais valdes loceklis. Atteikšanās no daļām notiek atbilstoši Komerclikumam, un uzņēmuma valdei ir pienākums reģistrēt šīs izmaiņas kapitālsabiedrības dalībnieku reģistrā un iesniegt tās Uzņēmumu reģistra komercreģistrā.

Raudseps skaidroja, ka Endo Lapsa uzņēmuma daļas 2016. gadā ieguvis, apejot Raudsepa un Tērmaņa pirmpirkuma tiesības, pēc kā abiem liegta iespēja dalībnieku sapulcē, kā arī saņemt pieprasīto informāciju par uzņēmuma finanšu stāvokli. Raudseps pastāstīja, ka Endo Lapsa esot viņus informējis par plāniem pārdot uzņēmumu, kas, pēc Lapsas teiktā, kalpotu par iespējamu draudu abu reputācijai. "Turklāt, mums to nezinot, viņš ir veicis darbības, kuru rezultātā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) aizliedzis SIA "Žurnāls Nauda Ir" par maksu izplatīt priekšvēlēšanu reklāmu," norādīja Raudseps.

"Tāpēc esam nolēmuši atteikties no savām daļām SIA "Žurnāls Nauda Ir"," paskaidroja Raudseps, piebilstot, ka ar zvērināta notāra starpniecību viņi paziņojuši Endo Lapsam par atteikšanos no daļām.

Portāls vēsta, ka Raudsepa un Tērmaņa aiziešana no SIA "Žurnāls Nauda Ir" pieliek punktu attiecībām, kuru sākums meklējams 2013. gadā, kad sāka iznākt biznesa žurnāls "Ir Nauda".

Kā ziņots, KNAB aizliedza SIA "Žurnāls Nauda Ir" veikt priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu, jo šim mērķim iztērēts vairāk, nekā pieļauj likums. Uzņēmums kā nesaistīta persona atļauto 6450 eiro vietā priekšvēlēšanu aģitācijai iztērējis 8068 eiro, tādējādi pārkāpjot likumā noteikto. Šī nauda iztērēta, izplatot drukas materiālu "Par ko nebalsot vēlēšanās" latviešu un krievu valodā, teikts KNAB lēmumā. Likums nosaka, ka, konstatējot šādu faktu, KNAB priekšnieks pieņem lēmumu par aizliegumu veikt turpmāko priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu.

Medijiem izsūtītā paziņojumā uzņēmuma valdes loceklis Endo Lapsa norādīja, ka SIA "Žurnāls Nauda Ir" KNAB lēmumu nav saņēmusi, taču respektēs to, un "pašlaik orientēsies uz turpmākās priekšvēlēšanu aģitācijas veikšanu tikai un vienīgi bez maksas".

Uzņēmums kā nesaistīta persona atļauto 6450 eiro vietā priekšvēlēšanu aģitācijai iztērējis 8068 eiro, tādējādi pārkāpjot likumā noteikto. Šī nauda iztērēta, izplatot drukas materiālu "Par ko nebalsot vēlēšanās" latviešu un krievu valodā, teikts KNAB lēmumā. Likums nosaka, ka, konstatējot šādu faktu, KNAB priekšnieks pieņem lēmumu par aizliegumu veikt turpmāko priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu.

Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka minētais izdevums saturēja materiālus par Saeimas deputātu Vitāliju Orlovu (S), kurš vēlēšanās startē no Zemgales vēlēšanu apgabala. Septembrī Zemgales vēlētāju pastkastītēs tika ievietots vēl viens līdzīgs izdevums, kas arī aģitēja pret Orlovu, taču pašlaik nav zināms, vai KNAB sākta pārbaude arī par to.

KNAB lēmumā skaidrots, ka minētais drukas materiāls, kas nav preses izdevums, saturējis vienādus rakstus par personu, kas saskaņā ar Centrālās vēlēšanu komisijas mājaslapā esošo informāciju ir deputāta kandidāts.

Birojs uzskata, ka izdevums satur kritiskus izteikumus par deputātu kandidāta personību un nostāju, kas ietekmē sabiedrības priekšstatu par viņa spējām pilnvērtīgi veikt uzticētos pienākumus. Līdz ar to KNAB secinājis, ka izdevums satur gan tiešu, gan netiešu aicinājumu 13.Saeimas vēlēšanās balsot pret konkrēto kandidātu.

Ievērojot konstatēto, secināms, ka izdevums ir uzskatāms par priekšvēlēšanu aģitāciju, teiks KNAB lēmumā.

Noskaidrots, ka izdevuma izplatīšanu pasūtīja un apmaksāja SIA "Žurnāls Nauda Ir". Tā izplatīšanai uzņēmums noslēdza sūtījumu piegādes līgumu-pasūtījumu ar kādu citu SIA par izdevuma 133 361 eksemplāra izplatīšanu par kopējo summu 8068,34 eiro.

KNAB arī konstatējis, ka pretēji Aģitācijas likuma prasībām izdevumā nav norādes uz to, ka tā ir priekšvēlēšanu aģitācija un kurš aģitācijas veicējs to ir apmaksājis, kā arī nav norādes par izdevuma tirāžu. Līdz ar to SIA "Žurnāls Nauda Ir" nav ievērojis likumu un veicis slēpto priekšvēlēšanu aģitāciju, kas ir aizliegta.

KNAB lēmumu var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā, tomēr pieteikuma iesniegšana tiesā neaptur lēmuma darbību.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka 89,47% SIA "Žurnāls Nauda Ir" daļas pieder vienīgajam valdes loceklim Endo Lapsam, 5,26% - Paulam Raudsepam, 5,26% - Pēterim Tērmanim. Uzņēmums pērn strādājis ar 1625 eiro zaudējumiem.

Kā ziņots, attiecīgais materiāls par politiķi tika izplatīts Jēkabpilī un uzdots par Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" autordarbu. "Re:Baltica" pārstāvji apliecinājuši, ka to nav veidojuši.

Orlovs iepriekš skaidroja, ka atbalsta godīgas vēlēšanas un pauda gatavību diskutēt un atspēkot kritiku. Savukārt minētajā izdevumā informācija esot sagrozīta un anonīma.

Deputāts par minēto arī vērsās tiesībsargājošās iestādēs. Attiecīgi KNAB sāka pārbaudi par Orlova iesniegumos minētajiem faktiem un par drukas izdevuma atbilstību Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma prasībām.

Source

LETA

Tags

Centrālā vēlēšanu komisija Ir (žurnāls) KNAB Lato Lapsa Priekšvēlēšanu aģitācija Re:Baltica Saeima
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form