SIA "Akropolis LV" līdz 2010.gada beigām pie Slāvu tilta, bijušās Rīgas porcelāna rūpnīcas teritorijā plāno uzbūvēt milzīgu iepirkšanās un izklaides centru "Akropole", projektā investējot ap 250 miljoniem eiro (175 miljoniem latu), pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Vjačeslavs Kostigovs.
Tirdzniecības, izklaides un biznesa komplekss atradīsies 14,8 hektāru lielā teritorijā Maskavas ielā 257, pie Slāvu tilta. Projekts paredz uzbūvēt trīsstāvu centru ar 127 800 kvadrātmetru kopējo, četru stāvu autostāvvietu 122 000 kvadrātmetru platībā, kā arī piecas biroju ēkas, kas varētu sasniegt septiņu stāvu augstumu.

Komplekss būtu līdzīgs tam, kāds atrodas Lietuvas pilsētā Kauņā. Tajā būs ne tikai modes, skaistumkopšanas un aksesuāru veikali, lielveikals "Maxima", restorāni un kafejnīcas, atpūtas un relaksācijas centri, bet arī 1400 kvadrātmetru liela ledus halle, fitnesa centrs, kinoteātri un boulinga zāle.

Par vērienīgā kompleksa būvniecības ieceri vakar ilgstoši diskutēja Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijā, un vairāku arhitektu viedokļi bija visai kritiski.

Arhitekts Edgars Bērziņš norādīja, ka "šis būs līdzīgs "Stockmann", tikai lielākā mērogā." Tāpat Bērziņš vērsa uzmanību uz to, ka šī esot šaura vieta un Maskavas ielas caurlaidība drīz būšot izsmelta.

Par autostāvvietu skaitu attīstītājiem īstas skaidrības nebija, bet tika pieļauts, ka teritorijā varētu būt vieta 2700 automašīnām. Tika piedāvāta arī satiksmes plūsmas analīze.

Arhitekts Andris Kronbergs uzsvēra, ka "šis komplekss ir tik liels, ka saite ar apkārtni būs ekstrasvarīga." Savukārt Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis norādīja, ka šādu attīstības priekšlikumu nevarot uzskatīt par līdzsvarotu un "pārslogotai vietai tiks radītas papildus transporta problēmas".

Rīgas Būvvaldes vadītājs Andis Cinis norādīja, ka vecajām fabrikas ēkām būtu jāveic arhitektoniski mākslinieciskā inventarizācija.

Kostigovs atzina, ka arhitektu viedoklis šajā procesa etapā esot ļoti svarīgs, tādēļ pēc kolēģijas sēdes tiks veikta padziļināta izpēte un meklēti uzlabojumi.

Kolēģija nolēma, ka attīstītājiem jāveic rūpīgs izvērtējums un kompleksa analīze par cilvēku un transporta plūsmām un integrāciju satiksmes mezglā, nopietni jāizvērtē kultūras mantojums, jāpievērš pastiprināta uzmanība jumta ainavām un fasādēm pret dzelzceļu, kā arī saudzīgi jāizturas pret teritorijai blakus esošo skolu.

Jau ziņots, ka tirdzniecības izklaides centru "Akropole" sen jau plānots būvēt Pārdaugavā starp Daugavgrīvas ielu un Zunda kanālu. Par šīs "Akropoles" tapšanu tagad skaidrības gan neesot. Attīstītāji informē, ka no šīs idejas nav atteikušies - tā ir tikai atlikta uz kādu laiku.

Lai atrisinātu satiksmes problēmas, Daugavgrīvas un K.Valdemāra ielas krustojumu jau sen bija nolemts rekonstruēt, un "Akropoles" attīstītāji apņēmās domei šīs lietas risināšanā palīdzēt ar sešiem miljoniem eiro - aptuveni ceturto daļu tobrīd paredzēto būvniecības izmaksu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!