Rīga pretendēs uz 150 miljoniem eiro metrobusa līnijas, mobilitātes punktu un veloinfrastruktūras izveidošanai
Foto: Mihails Ignats, aerolatvija.lv

Rīgas pašvaldība plāno pretendēt uz gandrīz 150 miljonu eiro lielu finansējumu dažādu satiksmes infrastruktūras projektu īstenošanai – mobilitātes punktu izveidei pie sešām dzelzceļa stacijām, metrobusa līnijas veidošanai līdz Dreiliņiem, zemās grīdas tramvaju un elektrobusu iegādei, kā arī jaunas veloinfrastruktūras izbūvei Rīgas reģionā 64 kilometru garumā, informē Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lai nodrošinātu pilnvērtīgu un visaptverošu pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem, tiek plānots uzlabot Rīgas sabiedriskā transporta tīklu, par aptuveni 50 miljoniem eiro izveidojot un uzlabojot sešus mobilitātes punktus Rīgā un vēl divus punktus Rīgas reģionā pie dzelzceļa stacijām Ziemeļblāzmā, Dauderos, Šķirotavā, Zemitānos, Bolderājā un Sarkandaugavā.

Mobilitātes punktos ir paredzēts uzlabot "zaļā" transporta (trolejbusi, tramvaji, bezizmešu autobusi) savienojumus ar dzelzceļa infrastruktūru, kā arī nodrošinot ērtu un drošu piekļuvi dzelzceļa stacijām. Piemēram, uzlabotajā dzelzceļa stacijā "Sarkandaugava" plānots izveidot pasažieru termināli un pagarināt esošo trolejbusa maršruta galapunktu blakus dzelzceļa stacijai, kā arī pagarināt 7. tramvaja līniju līdz Škirotavas stacijai un izveidot tur autobusu termināli Pierīgas maršrutu apkalpošanai.

Plānots izveidot jaunu metrobusa jeb neatkarīga sabiedriskā transporta līniju Dreiliņu virzienā pa Dzelzavas ielu, kas ļaus būtiski uzlabot Purvciema un Mežciema iedzīvotājiem pieejamā sabiedriskā transporta pakalpojuma kapacitāti un ātrumu, kā arī izveidot velo ceļu visā tās garumā, kas nodrošinās šīs apkaimes savienojumu ar pilsētas centru. Papildus tam ir paredzēts izveidot trūkstošos velo ceļu savienojumus ar Pierīgas apdzīvotajām vietām tajā. Šim nolūkam varētu tikt atvēlēti aptuveni 40 miljoni eiro.

Tāpat ar 35 miljonu eiro investīcijām Rīgas reģionā iecerēts izveidot jaunu veloinfrastruktūru 64 kilometru garumā, izveidojot tādus veloceļus Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava, Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Carnikava un Rīga-Mārupe. Papildus tam par 24 miljoniem eiro ir paredzēts arī attīstīt "Rīgas satiksmes" bezizmešu transporta parku, iegādājoties jaunus zemās grīdas tramvajus un bezizmešu elektrobusus, kā arī izveidojot tiem paredzēto uzlādes infrastruktūru Bolderājā, Dreiliņos un Ziemeļblāzmā.

"Par šādiem priekšlikumiem ir panākta vienošanās darba grupā, kas vērtē finansējuma piesaistīšanas iespējas no Eiropas atveseļošanās un noturības mehānisma (RRF) Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta reformai. Pēc to realizēšanas būtiski uzlabosies pārvietošanās iespējas gan rīdziniekiem, gan Pierīgas pašvaldību iedzīvotājiem, kā arī tiks samazināts piesārņojums ar ogļskābo gāzi," teic Ķirsis.

Eiropas atveseļošanās un noturības mehānisma iesniegtais plāns paredz kopīgas sabiedriskā transporta plānošanas institucionālās sistēmas izveidi, tajā skaitā iespēju iegādāties vienotu sabiedriskā transporta biļeti ne vēlāk kā līdz 2023. gada beigām. "Minētā sabiedriskā transporta sistēmas reforma ļaus samazināt transporta sektora radīto ogļskābās gāzes izmešu daudzumu, kā arī būtiski uzlabos iedzīvotājiem pieejamā ilgtspējīga, droša un efektīva sabiedriskā transporta pakalpojumu rīdziniekiem un pilsētas viesiem," teic Ķirsis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Transporta nozare Rīga Rīgas dome Rīgas satiksme Vilnis Ķirsis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form