Rīgā sāk 37,8 miljonus eiro vērtās Austrumu maģistrāles pirmās kārtas būvniecību
Foto: LETA

12. maijā sākti sagatavošanās darbi 37,8 miljonus eiro vērtās Austrumu maģistrāles pirmās kārtas būvniecībai Rīgā, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Austris Keišs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Austrumu maģistrāles trūkstošā posma no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai būvniecība būs viens no pēdējo gadu vērienīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā.

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi, plāno pašvaldība.

Satiksmes infrastruktūras projekta būvniecību plānots pabeigt līdz 2023.gada jūnijam.

Īstenojot projektu, plānots izbūvēt vienotu tiltu pār Ieriķu un Dzelzavas ielu 605 metru garumā, pārbūvēt objektam piegulošās ielu brauktuves, kā arī izveidot vienlīmeņa ielu un divlīmeņu satiksmes mezglus.

Austrumu maģistrāles pirmās kārtas izbūve paredz taisnvirzienā virzīt satiksmi no Braslas ielas uz Gustava Zemgala gatvi.

Tiks paredzēta infrastruktūra arī gājējiem un velobraucējiem. Savukārt, domājot par nākotnes perspektīvām, Dzelzavas ielas apkārtnē tiks izbūvētas papildu sabiedriskā transporta pieturvietas.

Satiksmes organizācijas izmaiņas stāsies spēkā nākamās nedēļas sākumā, kad tiks sākta brauktuves seguma demontāža Zemgala gatvē posmā starp Ieriķu ielu un Dzelzavas ielu. Šo posmu ir paredzēts slēgt, jo tajā tiks veikta siltumtrases un citu inženierkomunikāciju izbūve līdz četru metru dziļumam.

Saistībā ar minētā posma slēgšanu Zemgala gatvē apgriešanās vieta tiks izbūvēta Ieriķu ielā pie tirdzniecības centra "Domina."

Vaidavas ielas posmā no Dzelzavas līdz Ieriķu ielai būvdarbu laikā tiks ieviesta divvirzienu satiksme.

Tuvāko nedēļu laikā tiks sākti arī pāļu urbšanas darbi, kas skars Dzelzavas un Ieriķu ielu krustojumu Zemgala gatvē.

Sabiedriskā transporta pasažieriem jāņem vērā, ka Zemgala gatvē esošā pieturvieta "Stārķu iela" tiks slēgta, tā vietā sabiedriskais kursēs bez loka veidošanas divos virzienos pa Vaidavas ielu.

Braslas ielā tiks veikti lietus ūdens komunikāciju un sadzīves kanalizācijas izbūves darbi, kuru laikā tiks slēgta Madonas iela.

Projektā pa Dzelzavas ielu ir paredzēts velotransporta risinājums kustībai Dzelzavas ielas un Braslas ielas savienojumā, kā arī velotransports varēs šķērsot būvdarbu zonu.

Precīzāka informācija par satiksmes organizācijas izmaiņām vēl sekos.

Austrumu maģistrāles pirmās kārtas būvniecības izmaksas posmā no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai ir 37873030 eiro. Projekta izbūvi veic piegādātāju apvienība "ACB, Tilts", kuru veido ceļu būvniecības sabiedrība AS "A.C.B." un tiltu būvniecības sabiedrība SIA "Tilts".

Austrumu maģistrāles 1.kārta tiek īstenota Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projekta "Austrumu maģistrāles posma "Ieriķu – Vietalvas iela" 1. kārta: posms no Ūnijas ielas līdz Staiceles ielai" (Nr.6.1.3.1/19/I/001) ietvaros.

Projekta kopējās izmaksas plānotas 40879 322,11 eiro apmērā, no kurām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 23 016 338,99 eiro (85% no projekta attiecināmajām izmaksām), valsts budžeta dotācija 812 341,38 eiro (3% no projekta attiecināmajām izmaksām), pašvaldības finansējums 3 249 365,51 (12% no projekta attiecināmajām izmaksām) un neattiecināmie izdevumi 13 801 276,23 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Rīgas dome Satiksme
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form