Foto: DELFI
Patlaban Rīgas pašvaldībai nav savas avīzes, taču tā tērē iespaidīgas summas, pērkot reklāmu un publikācijas neatkarīgos medijos. Tādējādi laikrakstos, radiostacijās un televīzijās nonāk pašvaldībai vēlama informācija un, iespējams, tiek panākta medija labvēlība kritisku publikāciju nepublicēšanā, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Raidījums apkopojis domes struktūrvienību un uzņēmumu datus, secinot, ka pērn labo darbu reklamēšanai medijos Rīgas pašvaldība izdeva vairāk nekā pusmiljonu eiro(531 519 eiro):

  • RD Sabiedrisko attiecību nodaļa 243 811 eiro;
  • RD Satiksmes departaments 16 000 eiro;
  • RD Izglītības, kultūras un sporta departaments 6 120 eiro;
  • RD Īpašuma departaments – 3990 eiro;
  • RD Labklājības departaments 3998 eiro;
  • AS " Rīgas Centrāltirgus" 150 000 eiro;
  • SIA "Rīgas pilsētbūvnieks" 95 590 eiro;
  • SIA "Rīgas satiksme" 16 000 eiro; par pārējiem līgumiem atteicās izpaust;
  • SIA "Rīgas ūdens" – atteicās izpaust, jo līgumi ir konfidenciāli;
  • SIA "Rīgas nami" – nesniedza informāciju;
  • SIA "Rīgas meži" – atteicās izpaust, jo līgumi ir konfidenciāli.

Tomēr patiesie tēriņi, ko vietvara tērē savai slavināšanai varētu būt vismaz viens miljons gadā, jo dažas kapitālsabiedrības, kā "Rīgas satiksme" un " Rīgas meži" atteicās izpaust, cik tās maksā medijiem par reklāmu, aizbildinoties ar konfidencialitāti.

Rīgas domes sabiedrisko attiecību nodaļa, kurā strādā 13 darbinieki, par informāciju medijos pagājušajā gadā samaksājusi turpat 250 tūkstošus eiro. Lielākie izdevumi bijuši par velobraukšanas popularizēšanu un aicinājumu rīdziniekiem vairāk izmantot sociālos medijus. Nodaļas pārstāvis Uģis Vidauskis "Nekā personīgi" skaidrojis, ka šīs divas kampaņas kāpinājušas izdevumus, jo parast ik gadu izdevumi ir aptuveni 120 tūkstošus eiro lieli.

Rīgas dome slēgusi līgumu arī ar sabiedrisko televīziju par lielo pasākumu popularizēšanu. Pašlaik Rīgas domes sagatavota informācija par naudu tiek pārraidīta arī sabiedriskajā radio. Latvijas populārākajā radiostacijā "Radio 2" katru darbadienas rītu skan " Rīgas aktualitātes", ko lasa radio darbinieki. Tas, ka par šo informāciju Rīgas dome maksājusi, ēterā neizskan, norāda "Nekā personīga".

Iepirkumu informācija liecina, ka pērn "Rīgas centrāltirgus" reklāmai iztērējis 150 tūkstošus eiro, bet šogad plāno lielākus izdevumus – 178 tūkstošus eiro. Viens no izdevumiem, ar kuru uzņēmumam ir līgums, ir krievu valodā iznākošais laikrakst "Vesti Segodņa". Šajā medijā regulāri atrodama informācija gan par jauno gurķu ražu, gan citiem aktuāliem sezonas produktiem, kas konkrētā brīdi nopērkami centrāltirgū. Tomēr nekur nav teikts, ka tā ir apmaksāta informācija.

Līgumi pašvaldības uzņēmumam ir arī ar "Rīga TV 24", "Neatkarīgo Rīta Avīzi" un "Latvijas Avīzi".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!