Foto: F64
”Rīgas satiksme” jauno trolejbusu augstās cenas, par kurām jau otro dienu tiek aktīvi diskutēts sociālajā tīklā ”twitter” skaidro ar to, ka iepirkumā paredzēts iegādāties tikai 18 metrus garus trolejbusus, kas visiem ražotājiem esot par aptuveni 50 % dārgāki nekā ”parastie”, tas ir, 12 metrus garie trolejbusi.

Otrdien "Rīgas satiksme" izplatīja paziņojumu, kurā informēja, ka iepirkumu procedūras rezultātā līgums par 125 jaunu trolejbusu piegādi tiks slēgts ar "Škoda Electric" un kopējā līguma summa ir 131, 8 miljoni eiro.

Daudzi sociālajā tīklā "twitter" pauda pārsteigumu par miljonus vērtajiem trolejbusiem, jo, saskaņā ar paša ražotāja "Škoda" mājaslapā publicēto informāciju, Slovākijas pilsētai Prešovai piecpadsmit 18 metrus gari un pieci 12 metrus gari "Škoda" trolejbusi izmaksās ievērojami lētāk, proti, aptuveni 330 tūkstošus eiro jeb 240 tūkstošus latu gabalā.

Trešdien "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis uz portāla "Delfi" jautājumu par to, kādēļ Rīgai jauno trolejbusu iegāde izmaksās ievērojami dārgāk nekā Prešovai, norādīja, ka uzņēmuma paziņojums esot pārprasts.

Proti, maksimāli pieļaujamā iepirkuma summa 131,8 miljoni eiro attiecoties nevis uz 125 trolejbusu iegādi, bet gan uz 163 (125+38) trolejbusu iegādi kopā ar visu iespējamo papildu aprīkojumu.

"Taču summa un skaits var tikt samazināti līguma izpildes laikā. Iepirkums paredz jauno trolejbusu garantijas laiku 3 gadi," norāda Zaķis.

"Cenu nosaka tas, ka visi trolejbusi ir 18 metrus garie, kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki par 12 metrus garajiem. Tā, piemēram, 12 metrus garie "Škodas" trolejbusi iepriekšējā iepirkumā 2009.gadā maksāja 490 tūkstošus eiro. Šobrīd maksimāli iespējamo iepirkuma cenu trolejbusiem veido trolejbusu bāzes modelis, kā arī papildu aprīkojums, kas paredzēts tehniskajā specifikācijā - visi Rīgas trolejbusi tiks aprīkoti ar dīzeļģeneratoriem, kondicionēšanas iekārtām, pielāgotu sistēmu elektroniskās norēķinu sistēmas vajadzībām, monitoriem, video novērošanu, pasažieru skaitīšanu, apkopei nepieciešamām rezerves daļām 150 000 kilometru, tas ir, vairāk kā 2 gadu nobraukumam," skaidro "Rīgas satiksmes" runasvīrs.

Slovāki pērkot cita tipa trolejbusus, kuru tehniskā specifikācija "Rīgas satiksmei" neesot zināma, tādēļ arī neesot iespējams komentēt cenu atšķirības, norāda Zaķis.

Trolejbusu piegādātāju "Rīgas satiksme" meklēja atklātā konkursā. Lēmums par konkursa rezultātu saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā atrodamo informāciju, pieņemts 21. jūnijā.

"Škoda" bija vienīgais pretendents, kurš pieteicās šajā daudzmiljonu iepirkumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!