'Rīgas satiksme' neplāno atmaksāt Skanstes tramvaja līnijas projektā saņemto ES finansējumu
Foto: LETA

"Rīgas satiksme" uzskata, ka Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) līguma uzteikums ir nepamatots, līdz ar to uzņēmums turpinās Skanstes tramvaja līnijas projekta realizāciju iesāktajā daļā. Ja CFLA vēlēsies atgūt projekta ietvaros izmaksātos līdzekļus, tai būs jāvēršas tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā, norāda "Rīgas satiksme".

"Rīgas satiksme" izsaka nožēlu, ka arī CFLA ir pakļāvusies spiedienam un piedalās viena no lielākā Kohēzijas fonda projekta "Skanstes tramvaja līnija" faktiskā likvidācijā.

"Rīgas satiksme" norāda, ka nav neviena fakta, ka kaut vienā ar šo projektu saistītajā iepirkumā būtu kaut mazākās korupcijas pazīmes. "Rīgas satiksmes" rīcībā nav informācijas, ka pret kapitālsabiedrību vai tās sadarbības partneriem Latvijā un ārvalstīs būtu uzsākts kaut viens process, kas būtu saistīts ar korupciju saistībā ar Skanstes tramvaja iepirkumiem. Vēl vairāk – "Rīgas satiksme" pārtrauca visus iepirkumus un pieaicināja ekspertus tehnisko specifikāciju izvērtēšanai, lai vēl vairāk mazinātu šādu apstākļu iespējamību.

"Rīgas satiksme" arī noraida pārmetumus par iespējamajiem riskiem, kas saistīti ar iespējamo kavējumu, uzņēmuma finansiālajām iespējām vai projekta vadības kvalitāti. Arī šobrīd tiek turpināti minētās tramvaja līnijas projektēšanas darbi, kas ir būtiska Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas sastāvdaļa. Savukārt būvdarbu uzsākšana ir iespējama tikai pēc būvprojekta izstrādes. Būvprojekts ir sadalīts vairākās kārtās, līdz ar to arī uzsākt būvdarbus ir iespējams projektā grafikā paredzētajā termiņā. Būtiski ir samazināts ieceres realizācijai nepieciešamo nekustamo īpašuma apjoms, un to iegādei pašvaldības īpašumā līdz būvdarbu uzsākšanai būtiski šķēršļi nepastāv. Tas pats attiecināms uz zemās grīdas tramvaju iepirkuma procedūru.

Ņemot vērā iepriekš minēto, "Rīgas satiksme" uzskata, ka CFLA līguma uzteikums ir nepamatots un neatbilstošs faktiskajiem apstākļiem un turpinās tā realizāciju iesāktajā daļā. Tādējādi, ja CFLA vēlēsies atgūt projekta ietvaros izmaksātos līdzekļus, tai būs jāvēršas tiesā Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā.

Kā ziņots, CFLA ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksmi" par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu. Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa "Rīgas satiksmei" ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019. gada 3. augusts.

CFLA ir izvērtējusi "Rīgas satiksmes" iesniegto informāciju un skaidrojumus, projekta aktualizēto rīcības plānu par projekta ieviešanas riskiem, CFLA rīcībā esošos auditorfirmas SIA "Ernst&Young Baltic" ziņojumus, kā arī citu pieejamo informāciju par "Rīgas satiksmes" darbību. Balstoties uz šo analīzi, CFLA pieņēmusi lēmumu vienpusēji izbeigt līgumu.

CFLA direktors Mārtiņš Brencis stāstīja, ka pamatojumā savam lēmumam CFLA norāda uz nepieļaujami augstajiem riskiem, kas faktiski izslēdz iespēju realizēt projektu atbilstoši plānam un projekta izdevumus deklarēt Eiropas Komisijai (EK).

Kopējās Skanstes tramvaja projekta izmaksas tiek lēstas 97,40 miljonu eiro apmērā, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būtu 65,66 miljoni eiro, "Rīgas satiksmes" līdzfinansējums – 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai –4,33 miljoni eiro.

Source

DELFI Bizness

Tags

Transporta nozare Eiropas Savienība PVN Rīgas satiksme Skanstes tramvajs
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form