Foto: Publicitātes foto

Lielveikalu tīkls "Rimi" ievieš digitālu rīku "Iztukšo ledusskapi", kas ar mākslīgā intelekta palīdzību ģenerēs receptes no produktiem, kuri atrodami lietotāja krājumos.

Tiek lēsts, ka Eiropas Savienībā 20% no kopējā saražotās pārtikas apjoma tiek izniekoti jeb nonāk atkritumos, kas rodas visā piegādes ķēdē: zemnieku saimniecībās, pārstrādes un ražošanas procesā, veikalos, restorānos un kafejnīcās, arī mājsaimniecībās. Ar mērķi izglītot un iesaistīt sabiedrību virzībā uz ilgtspējīgāku nākotni, "Rimi" ir izstrādājis šo rīko.

Tā beta versija integrēta Rimi interneta vietnē, ļauj lietotājam atzīmēt, kādi ir viņam pieejamie produkti vai ēdienu atlikumi, un no tiem virtuālais šefpavārs ģenerē receptes, kurās iekļautas izvēlētās sastāvdaļas. Rīks izstrādāts sadarbībā ar Dānijas jaunuzņēmumu "Plant Jammer".

""Rimi" nesen veiktais pētījums rāda, ka pat 90% cilvēku Baltijā izmet pārtiku, jo tā ir sabojājusies, ilgstoši gaidot savu kārtu. Uzņēmums investē inovatīvās tehnoloģijās, kas palīdz precīzi prognozēt pārtikas pasūtījumus un uzraudzīt "ieteicams līdz" marķējumu uz produktiem, lai mazinātu pārtikas atkritumu rašanos mūsu darbībā. Kopā ar partneriem esam atraduši veidu, kā arī klientiem palīdzēt ceļā uz šīs problēmas risinājumu," stāsta Liene Perija, Rimi Baltic digitālās attīstības direktore.

Rīka izstrādātāji, dāņu jaunuzņēmums Plant Jammer, kopā ar pieredzējušiem pavāriem apmācījuši mākslīgo intelektu, balstoties uz galvenajiem gardas maltītes pamatprincipiem, kas katrā ēdienreizē apvieno umami, skābu, saldu, kraukšķīgu, aromātisku un sātīgu garšu, kā arī vairāk nekā viena miljona lietotāju pieredzes analīzi un pareizas produktu pagatavošanas principiem. Rīka lietotājiem pieejams teju neskaitāms recepšu klāsts – sacepumi, zupas, picas, makaronu ēdieni, salāti, tako, risoto, pīrāgi, sautējumi un daudzi citi ēdieni, kas piemēroti visdažādākajām gaumēm, arī vegāniem un veģetāriešiem.

"Rimi ir ievērojamas ilgtermiņa investīcijas digitalizācijā. Sadarbība ir pēc SAAS (softer as service) principa, proti, sadarbības partneriem veicam ikmēneša maksu par pakalpojuma izmantošanu, kas būs atkarīga no lietotāju skaita, tāpēc šobrīd grūti prognozēt konkrētas izmaksas," paskaidro Liene Perija. Uzņēmums ir gatavs papildu investīcijām, ja atsaucība būs liela.

"Plant Jammer" dibināts 2016. gadā. Lietotni "Iztukšo ledusskapi", uz kuras balstīts arī Rimi risinājums, šobrīd izmanto vairāk nekā 200 tūkstoši cilvēku visā pasaulē. Pagājušajā gadā Dānijas jaunuzņēmums piesaistīja 4 miljonus eiro lielas investīcijas no tādiem pazīstamiem uzņēmumiem kā "Miele" un "Dr. Oetker".

Rimi Latvia ir viens no lielākajiem pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmums Latvijā ar vairāk nekā 130 dažādu formātu veikaliem. Kopš 2019. gada darbību sācis arī Rimi e-veikals. Rimi Latvia ir daļa no uzņēmuma Rimi Baltic, kas apvieno vairāk nekā 280 veikalu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!