Foto: DELFI

Latvijas aviokompānijas "airBaltic" stratēģiskais investors varētu būt kāda lidsabiedrība, intervijā pastāstīja satiksmes ministrs Aivis Ronis, paužot viedokli, ka būtu lieliski investoru lidsabiedrībai piesaistīt nākamā gada laikā.

Ronis atzina, ka par "airBaltic" ir potenciālo investoru interese, taču sīkākas detaļas neatklāja, tostarp nekomentēja potenciālā akcionāra ģeogrāfisko izcelsmi. Ministra atbildes uz intervijā uzdotajiem jautājumiem liecina, ka viņam padomā ir vismaz viens konkrēts investors - kāda lidsabiedrība.

Ministrs sacīja, ka par "airBaltic" "ir potenciālu investoru patiesa interese", un uzsvēra, ka tie ir nopietni investori.

Ronis norādīja, ka "airBaltic" būtu jāpiesaista stratēģisks investors. "Mēs visu laiku esam teikuši, ka gribam redzēt kompānijas stratēģisko investoru. Kā stratēģisks investors šajā gadījumā varētu būt kāda lidsabiedrība," viņš klāstīja.

Atbildot uz jautājumu, vai ar potenciālajiem "airBaltic" investoriem ir runāts par jauna termināļa būvi lidostā, Ronis teica: "Ja runājam tieši par to investoru, par kuru runāju es, tad tam varētu būt ļoti nopietna interese arī par jauna termināļa būvniecību vai arī esošā termināļa rekonstrukciju."

Ministrs arī pieļāva iespēju, ka "airBaltic" investoru vidū varētu būt visu triju Baltijas valstu valdības, taču atgādināja, ka Eiropas Savienības (ES) prasība ir, ka akcionāru vidū jābūt arī privātam investoram. "Jā, tas ir iespējams. Tajā pašā laikā ES aviācijas nozares valsts atbalsta regulējums noteic, ka, pat ja kompānijas līdzīpašnieki ir triju valstu valdības, tās akcionāru vidū jābūt privātam investoram," viņš paskaidroja.

Plašāku informāciju par potenciālajiem "airBaltic" investoriem Ronis solīja tad, kad ar tiem sāksies sarunas. Viņš arī atgādināja, ka "airBaltic" ir piesaistīti konsultanti, kuru kompetencē ietilpst šo sarunu risināšana.

"Uzskatu, ka "airBaltic" investors ir jāpiesaista pēc iespējas ātrāk. Tas būtu lieliski, ja mēs to paveiktu nākamgad. Šogad to diemžēl tehniski vairs nevar izdarīt. Tāpat arī pašai kompānijai jātiek galā ar tām tiesvedībām, kas saistītas ar iepriekšējo darbības periodu," sacīja Ronis.

Jau vēstīts, ka laikrakstā "Financial Times" 27.augustā publicēts Satiksmes ministrijas sludinājums, kurā piedāvāts iegādāties "airBaltic" akcijas. Investori "airBaltic" iegādei var pieteikties līdz 1.novembrim.

Par lielāko "airBaltic" akcionāru pagājušā gada nogalē kļuva valsts, kad Satiksmes ministrija 2011.gada 30.novembrī iegādājās "airBaltic" mazākuma akcionāram "Baltijas Aviācijas sistēmas" piederošos 47,2% lidsabiedrības akciju un tādējādi kļuva par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieci.

"airBaltic" apkalpo vairāk nekā 60 galamērķu no savas mītnes bāzes Rīgā. No katra šā galamērķa "airBaltic" piedāvā savienojumus caur ziemeļu tranzītmezglu Rīgā uz savu tīklu, kas aptver Eiropu, Skandināviju, Krieviju, NVS un Tuvos Austrumus.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!