Foto: Publicitātes foto

Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) esošās valdes iesniegtais ziņojums par risinātajām sarunām par grozījumiem jauno vilcienu iegādes līgumā neatklāj faktus, kas liecinātu par ļaunprātībām vai kādu interešu lobēšanu, sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

"Gan no pārskata, gan visu šo laiku, kamēr esošā valde pilda pienākumus, viņi ir pildījuši to uzdevumu, ko valdība PV valdei jau iepriekš bija devusi, proti, censties sarunu procesā panākt to, lai līguma teksts atbilstu iepirkuma nolikumam. To, ka viņi tā ir darījuši, var viennozīmīgi secināt arī pēc pārskata izlasīšanas. Es arī esmu teicis un joprojām tā domāju, ka sarunu risināšanas taktika ir valdes kompetence. Rezultātu mēs zinām, diemžēl abiem uzņēmumiem neizdevās panākt vēlamo rezultātu," teica Ronis.

Viņš norādīja, ka SM rīcībā nav informācijas, ka vienošanās netika panākta ļaunprātības vai kādu interešu lobēšanas dēļ. "Nē. Iesniegtie dokumenti to neparāda," uzsvēra Ronis.

Viņš arī atzina, ka Satiksmes ministrija gatavos informāciju tiesībsargājošajām iestādēm ar lūgumu izvērtēt iepriekšējo valžu atbildību saistībā ar vilcienu iepirkumu.

 PV akcionārs SM pirmdien nolēma vērsties tiesībsargājošajās iestādēs, aicinot izvērtēt iepriekšējās PV valdes atbildību, 2.aprīlī parakstot līgumu par vilcienu piegādi ar Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), lai gan tas neatbilda konkursa nolikuma prasībām, tādējādi apdraudot 100 miljonu latu Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanu vilcienu iegādei. SM atzina, ka uzņēmuma iepriekšējā vadība vilcienu iepirkuma procesā ir pārkāpusi pilnvaras.

Tāpat jau ziņots, ka, neskatoties uz mēnešiem ilgām sarunām, PV pašreizējā vadība un CAF nepanāca vienošanos par grozījumiem 2.aprīlī PV un CAF parakstītajā līgumā par jaunu vilcienu piegādi. Grozījumi līgumā līdz 2.oktobrim bija jāveic, lai nezaudētu Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā.

Jaunā PV valde, kura tika iecelta, kad līgumu parakstījusī PV valde maija otrajā pusē atkāpās no amata, izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējiem konkursa nosacījumiem. Tiem akceptu deva Ministru kabinets, kā arī Satiksmes un Finanšu ministrija. Taču sarunās ar CAF vienošanās par grozījumiem līgumā tā arī netika panākta.

Pēc nepanāktās vienošanās Ronis PV valdei uzdeva sniegt rakstveida sīku ziņojumu par sarunu gaitu, rezultātiem un arī tiesiskām, juridiskām konsekvencēm, kas saistās ar nepanākto vienošanos.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būtu 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai ‒ 44 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!