Foto: F64

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" projekta, kurā paredzēts iegādāties 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusos un izbūvēt nepieciešamo infrastruktūru, kopējās izmaksas ir 16,1 miljons eiro, pastāstīja kompānijas preses sekretārs Viktors Zaķis.

Viņš norādīja, ka infrastruktūras izbūve ietver ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes infrastruktūras izbūvi.

"Ja patlaban trolejbusi maršrutos, kuri nav aprīkoti ar elektrības vadiem, kā arī situācijās, kad trolejbusi izmanto apvedceļus lielu pasākumu, remonta vai avāriju laikā, izmanto ar dīzeli darbināmus elektrības ģeneratorus, tad nākotnē to vietā būs ar ūdeņradi darbināmi ģeneratori, kuri ļaus trolejbusiem turpināt kustību. Projektu paredzēts īstenot līdz 2018. gada beigām," pauda Zaķis, piebilstot, ka projekta kopējās izmaksas ir 16,1 miljons eiro. Pusi no attiecīgās summas paredzēts segt ar Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu.

Uzņēmums plāno iesniegt projekta pieteikumu arī par tiesībām iegūt ES līdzfinansējumu 10 ar ūdeņraža elementu darbināmu autobusu iegādei.

Ziņots, ka "Rīgas satiksmes" iepirkumā par 10 ar ūdeņradi darbināmu trolejbusu iegādei pretendenti var pieteikties līdz 4. jūlijam.

"Rīgas satiksme" nodrošina Rīgā pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!