Foto: DELFI
SIA "Dimdiņi" ir ģimenes uzņēmums, kas jau trešajā paaudzē saimnieko Lizuma pagastā, nodarbojoties gan ar kāpostu audzēšanu, gan ar to pārstrādi. Kā saka uzņēmuma vadītājs Oskars Brediks, pēdējā laikā nācies domāt, kā jaunākajai paaudzei iestāstīt to, ka "skābēti kāposti ir stilīgi".

Uzņēmums dibināts 1992. gadā un piedzīvojis paaudžu nomaiņu – nu uzņēmumā jau gadu saimnieko trešā ģimenes paaudze. Nesen uzņēmums ir piedzīvojis rebrendingu un, kā atzīst Brediks, sākts domāt arī par jaunās paaudzes piesaistīšanu uzņēmuma produkcijai. "Cilvēkiem sāk patikt viss veselīgais, tāpēc uz iepakojuma izceļam labās uzturvielas, vitamīnus un fermentācijas procesu," viņš paskaidro.

Uzņēmums koncentrējas galvenokārt uz skābētiem jeb fermentētiem dārzeņiem – skābēti kāposti, skābēti sarkanie kāposti, kā arī dažādi Pasaules garšu salāti, tvaicētas bietes un vārīti pākšaugi. Uzņēmums ir viens no Baltijā lielākajiem dārzeņu pārstrādātājiem un Brediks atzīst, ka konkurence aug ar katru gadu: "Daudzi zemnieki ir sapratuši, ka paļauties uz laikapstākļiem ir ļoti sarežģīti, tāpēc sāk pārkvalificēties uz pārstrādi, jo tur var panākt lielāku pievienoto vērtību izaudzētajam produktam".

Šogad uzņēmums sācis ražot fermentētu dārzeņus "Kimchi", kas pamatā ir korejiešu un Āzijas virtuves nacionālais ēdiens, kas Latvijas tirgū vēl nav tik pazīstams. Tas pagatavots no fermentēta ķīnas kāposta, baltā redīsa un pikantām piedevām – ķiploka, ingvera, čili un zaļajiem lociņiem. Jaunā produkta apgrozījums pagājušajā gadā sasniedz 45 tūkstošus eiro, kas skaidrojams ar pirmo gadu tirgū.

Kopējais uzņēmuma apgrozījums mērāms 5,6 miljonos eiro un pašreizējās prognozes liecina, ka šogad uzņēmums gadu noslēgs ar vismaz 6 miljonu eiro apgrozījumu. Kā skaidro Brediks, ir jūtams pieaugums eksportā, kas tuvinot uzņēmumu uz mērķi – eksportēt vairāk, nekā pārdot iekšzemes tirgū.

Uzņēmuma eksporta apjoms pagājušajā gadā sasniedza vienu miljonu eiro. Tā produkcija tiek eksportēta uz Baltijas valstīm, ASV, Norvēģiju, Krieviju, Lielbritāniju, Īriju, Izraēlu, Zviedriju, Kanādu un Vāciju. "Pārsvarā eksportējam uz etniskiem tirgiem, bet nu esam palikuši interesanti arī vietējiem – ne vairs tikai Anglijā dzīvojošiem latviešiem, bet arī pašiem angļiem," skaidro Brediks.

Pēdējos divos gados ir daudz ieguldīts produktu attīstības procesos – manuālu darbu nomaina iekārtas, lai padarītu procesus efektīvākus un spētu labāk konkurēt ar citiem uzņēmumiem.

"Dimdiņi" ir arī viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras"Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijās "Eksportspējīgākais komersants" lielo/vidējo komercsabiedrību grupā un "Rūpnieciskais dizains".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!