Foto: Publicitātes foto

Satiksmes ministrija (SM) ir saņēmusi ziņas, ka uzņēmuma "Škoda Vagonka a.s." rūpnīcā ir uzsākta jauno Latvijā gaidāmo elektrovilcienu ražošana, preses konferencē par šajā gada paveikto un 2021. gadā plānotajiem lielākajiem darbiem transporta un sakaru nozarē sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Līdz ar to gatavojamies, ka nākamajā gadā būs aktīvs process tieši ražošanas uzraudzības jomā, AS "Pasažieru vilciens" būs jāveic aktīvs darbs sertificēšanas jomā, lai 2022. gada maijā, kā plānots, jaunie elektrovilcieni varētu sākt kursēt piepilsētas maršrutos.

Tam gatavojoties, "Pasažieru vilciens" arī modernizējis tehnisko pusi, piemēram, iepērkot jaunus kases aparātus un validatorus, un vērojams, ka aizvien vairāk pasažieru iepērk biļeti internetā, tāpat tuvāko mēnešu laikā būs pieejamas arī elektroniskās mēnešbiļetes, sacīja Linkaits.

Tajā pašā laikā viņš pauda nožēlu, ka šajā gadā nav izdevies neelektrificēto vilcienu potenciālais iepirkums, diezgan ilgi tam gatavojāmies, bet diemžēl līdzekļu trūkuma dēļ tas nav izdevies, tādēļ patlaban SM strādā pie līdzekļi piesaistes jaunu neelektrificētu vilcienu iegādei. Linkaits pauda cerību, ka ar Eiropas Atveseļošanās fonda mehānismu izdosies tikt pie vismaz dažiem sastāviem.

Jau ziņots, ka 2019. gada 30. jūlijā AS "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka a.s." vadība parakstīja līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Līgums paredz, ka līdz 2023. gada beigām būs piegādāti visi vilcieni, informē "Pasažieru vilciens".

Jauno elektrovilcienu piegāde notiks pakāpeniski – pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Saskaņā ar noslēgto līgumu vilcienu piegāde ir jāuzsāk 140 nedēļu laikā pēc līguma stāšanās spēkā.

Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs, un viena elektrovilciena garums būs 109 metri, tas nozīmē, ka kopējais visu vilcienu garums sasniegs gandrīz 3,5 kilometrus. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem, un kopējais sēdvietu skaits jaunajos elektrovilcienos būs 13 952. Salīdzinājumam – šobrīd "Pasažieru vilciena" rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un sēdvietu skaitu tajos, un kopējais sēdvietu skaits šobrīd ir ap 10 000.

Viena līmeņa iekāpšana vilcienos gan nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, gan saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas uz izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos vilcienos būs klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 130 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt vietās, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

AS "Pasažieru vilciens" saņems elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, vilcienu sertifikāciju, testēšanu un nodošanu ekspluatācijā veiks ražotājs.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!