Foto: Ieva Čīka/LETA
Ikgadējais Latvijas skolēnu mācību uzņēmumu tirgus "Cits Bazārs" šajā decembrī notiks tiešsaistē, liecina organizatoru sniegtā informācija.

Vietnē "JaLatvia.lv" skolēnu mācību uzņēmumi (SMU) no visas Latvijas publicēs pašu radītās preces un pakalpojumus, savukārt lapas apmeklētāji varēs aplūkot piedāvājumu un sazināties ar skolēniem, lai iegādātos Ziemassvētku dāvanas vai noderīgas lietas savai ikdienai.

"Cits Bazārs darbosies piecas dienas no 10. līdz 14. decembrim.

Vietnē "JaLatvia.lv" būs pieejams e-katalogs, kurā apmeklētāji varēs aplūkot skolēnu mācību uzņēmumu virtuālos stendus un iegādāties viņu ražojumus – mājas lietas, preces skaistumkopšanai, bižutēriju, dažādas spēles un preces bērniem, kā arī apģērbus, modes lietas, interjera priekšmetus, pārtikas preces u.c.

"Sava uzņēmuma izveide, esot vēl skolas solā, jauniešiem ir milzu pieredze un izaicinājums. Tā ietver biznesa plāna un komandas veidošanu, produkta izstrādi, kā arī darbu pie mārketinga pasākumiem un pārdošanu. Turklāt šogad, pārceļot tirdzniecību uz interneta vidi, jauniešiem papildus bija jāapgūst arī e – komercijas principi," saka izglītības organizācijas "Junior Achievement Latvia" vadītājs Jānis Krievāns.

Skolēnu mācību uzņēmumu "Cits Bazārs" notiek Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projekta "Inovāciju motivācijas programma" ietvaros, un to rīko izglītības organizācija "Junior Achievement Latvia" (JA Latvia) sadarbībā ar "Swedbank".

LIAA Inovāciju atbalsta nodaļas vecākā projektu vadītāja Dace Dumbere-Bregže komentē: "Pašlaik ir jāapgūst ne tikai uzņēmuma veidošanas process, bet papildus arī jāpielāgojas jaunajiem apstākļiem, savus produktus tirgojot tiešsaistē. Ja arī šoreiz neizdosies pārdot tik daudz, cik citus gadus, tad aicinām jauniešus neskumt un uztvert to kā labu mācību stundu, kurā iespējams iegūt papildu rūdījumu, kas noteikti noderēs turpmāk uzņēmējdarbībā."

"Cits Bazārs" norises laikā jaunos uzņēmējus vērtēs pieredzējusi profesionāļu, uzņēmēju un akadēmisko spēku komanda, un labākie tiks apbalvoti deviņās nominācijās: "Sociāli atbildīgs SMU", "Tehnoloģiskās inovācijas produkts/pakalpojums", "Labākā SMU pārdošanas komanda", "Uz zināšanām balstīts SMU produkts/pakalpojums", ''Sociālo mediju komunikācijas balva'', ''SMU produkts/pakalpojums gatavs starptautiskajam biznesam'', ''Videi draudzīgs SMU produkts/pakalpojums'', ''SMU biznesa potenciāls'' un ''Labākais reklāmas video''.

Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) programma ir īpaši 4.–12. klašu skolēniem veidota mācību metode. Skolēniem tā ir iespēja, praktiski darbojoties, apgūt sava uzņēmuma izveides un vadīšanas prasmes, radīt produktus un piedāvāt tos saviem potenciālajiem klientiem. Vidēji 22% programmas absolventu jau ir iesaistījušies uzņēmējdarbībā.

2019./2020. mācību gadā JA Latvia ir reģistrējušies vairāk nekā 1200 skolēnu mācību uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!