Foto: RIA Novosti/Scanpix

Krievijas pārstāvji paziņojuši, ka sliktā sliežu stāvokļa dēļ tiks sākti remontdarbi, tādējādi kravu caurlaides spēja Latvijas virzienā divus mēnešus būs ierobežota, ceturtdien žurnālistiem atklāja "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) valdes priekšsēdētāja amata pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Krievijas dzelzceļa pārstāvji norādījuši, ka sliežu ceļi Latvijas virzienā ir sliktā stāvoklī, tāpēc tiks veikti remontdarbi, kas ilgs divus mēnešus un caurlaides spēja būs ļoti ierobežota.

Par pieņemto lēmumu LDz informējuši Krievijas dzelzceļa vadības pārstāvji, tostarp kompānijas prezidenta pienākumu izpildītājs, klāstīja LDz valdes loceklis, viceprezidents tehniskās ekspluatācijas jautājumos Ēriks Šmuksts.

Pašlaik LDz rīcībā gan nav sīkākas informācijas, tostarp, ko nozīmē “ļoti ierobežota” caurlaides spēja, kuri sliežu ceļi tiks remontēti un kurā posmā tieši paredzēti remontdarbi un kad tie sāksies.

Turklāt nav skaidrs, kādas kravas tiks atļauts vest. Pa šīm sliedēm uz Maskavu brauc arī pasažieru vilciens, piebilda Strakšas. Šmuksts norādīja, ka, atbilstoši Krievijas dzelzceļa prezidenta amata pienākumu izpildītāja teiktajam, lēmumu par to, kā kravas vest, pieņems kompānijas klienti. Savukārt zemāka ranga pārstāvji teikuši, ka kravu plūsma tiks apturēta pilnībā.

Pēc Šmuksta teiktā, parasti visi remonti tiek saskaņoti, un lielākoties pārtraukums ir ļoti īsu laiku. Taču katra valsts var savā teritorijā remontēt ko grib, viņš uzsvēra. 

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa uzsvēra, ka pagaidām saistībā ar Krievijas kravu plūsmas nākotni pieejama vien neoficiāla informācija un oficiāli lēmumi nav pieņemti. Nākamnedēļ ministrijas pārstāvji dosies vizītē uz Maskavu, lai skaidrotu situāciju oficiālā līmenī.

LDz pārstāvji pašlaik nespēj pateikt, cik šāds pārtraukums kompānijai izmaksās. Zināms, ka LDz pārvadājumos Krievijas kravas veido ap 80%.

Jau vēstīts, ka ceturtdienas rītā neoficiāli izskanēja, ka Krievijadzelzceļš varētu pārtraukt ogļu kravu tranzītu caur Rīgas ostu.  Ja šī neoficiālā informācija apstiprināsies, tad tas varētu nest 130-140 miljonus eiro lielus zaudējumus.  

Vēlāk šīs ziņas gan neapstiprinājāsPagājušajā nedēļā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) aizturēja AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni. KNAB 6.augusta vakarā veica kratīšanu Magoņa darba vietā. 

LDz vadītājs no amata piektdien, 7.augustā, tika atbrīvots, un par viņa pienākumu izpildītāju iecelts LDz līdzšinējais valdes loceklis Aivars Strakšas. Satiksmes ministrs Anrijs Matīss ( V) atzina, ka Magoņa aizturēšana saistītā ar kādu saimniecisku darījumu. 

Sestdien tiesa Magonim piemēroja drošības līdzekli - apcietinājumu.

KNAB sācis kriminālprocesu pret Magoni par kukuļa lielā apmērā piedāvājuma pieņemšanu. Par šo pārkāpumu soda ar brīvības atņemšanu uz laiku no diviem līdz 10 gadiem, konfiscējot mantu vai bez mantas konfiskācijas un atņemot tiesības uz noteiktu nodarbošanos vai tiesības ieņemt noteiktu amatu uz laiku līdz pieciem gadiem.

KNAB uzskata, ka kukulis saņemts saistībā ar LDz meitasuzņēmuma "LDz ritošā sastāva serviss" (LDz RSS) iepirkumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!