Satiksmes ministrija (SM) lūgs jauno Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") padomi izskatīt jautājumu par Bertolta Flika privātfirmas SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" biroja telpu īri, kuru, iespējams, apmaksā "airBaltic".

SM norāda, ka, "pēc tās rīcībā esošās informācijas, šāds jautājums nav bijis lidsabiedrības padomes darba kārtībā", tāpēc ministrija nevarot apstiprināt izskanējušo informāciju, ka par Flika privātfirmas biroja telpu īri maksā "airBaltic".

Jau ziņots, ka Latvijas Televīzijas raidījums "De facto" pārliecinājies, ka "Baltijas aviācijas sistēmu" birojs ar divām telpām atrodas "Helio" biroju ēkā netālu no lidostas. Kā atzina biroju ēkas pārvaldniece, "Baltijas aviācijas sistēmas" telpas no viņiem neīrējot un līguma ar šo SIA viņai neesot. Viņa skaidroja, ka līgums esot noslēgts ar "airBaltic", kas tālāk varot savas telpas izīrēt arī citiem.

"airBaltic" akcionāru līgums nosaka, ka jebkuram darījumam starp akcionāru un uzņēmumu "airBaltic" jābūt apstiprinātam uzņēmuma padomē. Tas nozīmē, ja "airBaltic" izīrē telpas savam akcionāram SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", šim darījumam saskaņā ar akcionāru līgumu būtu jābūt apstiprinātam uzņēmuma padomē, tomēr SM valsts sekretārs Anrijs Matīss, kurš ir "airBaltic" valstij piederošās akciju kontrolpaketes turētājs, intervijā "De facto" apgalvo, ka par šādu jautājumu uzņēmuma padome nav lēmusi.

Tas ļauj izdarīt secinājumu, ka Flika privātfirma nekādus maksājumus par telpu īri aviokompānijai neveic, norāda "De facto". Gan "airBaltic" prezidents Fliks, gan viceprezidents korporatīvo komunikāciju jautājumos Jānis Vanags no komentāriem izvairījās, sakot, ka saimnieciskus jautājumus nekomentēšot. Tieši tāpat no komentāriem atteicās "Baltijas aviācijas sistēmu" pārstāvis Juris Pētersons.

Kā ziņots, šonedēļ aviokompānijai neizdevās apstiprināt jauno padomi, jo otrs akcionārs "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS) nebija spējis nosaukt savus kandidātus padomes sastāvam un akcionāru sapulces protokolā ierakstīts, ka padomes apstiprināšanas jautājums tiek pārcelts uz nākamo nedēļu, 6.septembri. Iepriekšējā padome savu darbu beidza, jo tās savus pārstāvjus atsauca valsts akcionārs - SM, kura nebija neapmierināta ar iepriekšējās padomes darbu - tā akceptēja "airBaltic" zīmola pārdošanas darījumu.

Kā ziņots, pagājušā gada decembrī "airBaltic" pārdevusi savu zīmolu un ar to saistītas piecas preču zīmes "airBaltic" prezidenta Bertolta Flika uzņēmumam SIA "Baltijas aviācijas sistēmas", kas "airBaltic" kontrolē 47,2%. Vienlaikus pārdotas arī preču zīmes "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBaltic Hotels", "Baltic Miles" un "Baltic Taxi".

Saskaņā ar "airBaltic" 2009.gada auditētajā pārskatā minēto uzņēmuma preču zīmju vērtību 13 miljonu eiro jeb 9,136 miljonu latu apjomā pērn noteicis sertificēts un nozarē atzīts vērtēšanas uzņēmums. Atbilstoši pārdošanas līgumam norēķini par preču zīmes iegādi bija jāveic līdz 2010.gada 31.decembrim.

Darījums publiski atklājās tikai augusta sākumā, izraisot vairāku valsts augstāko amatpersonu un sabiedrības sašutumu, jo tika norādīts, ka šādi būtiski tiek mazināta aviokompānijas vērtība. Gerhards sākotnēji stāstīja, ka par darījumu viņam neesot bijis informācijas, tāpēc atbildība tiks prasīta no uzņēmuma padomes. Valsts pārstāvji no "airBaltic" padomes tika atsaukti, norādot, ka drīzumā tikšot sasaukta akcionāru pilnsapulce, lai ievēlētu jaunu padomi, kuras pirmais uzdevums būšot atgriezt "airBaltic" preču zīmi kompānijai.

Vēlāk gan Gerhards un Fliks skandālu ap lidsabiedrības zīmola pārdošanu nodēvēja par "vētru ūdensglāzē" un skaidroja ar problēmām līdzšinējā komunikācijā starp akcionāriem.

Pasažieru un kravu aviopārvadājumu pakalpojumu sniedzējs, aviokompānija "airBaltic" dibināta 1995.gadā. Tās galvenie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Flikam piederošā SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" ar 47,2% akciju.

Lidsabiedrība veic tiešos lidojumus no divām Baltijas valstu galvaspilsētām - no Rīgas un Viļņas, kā arī piedāvā tiešos lidojumus starp Kaļiņingradu un Kopenhāgenu.

Patlaban "airBaltic" flotē ir 28 lidmašīnas - divas "Boeing 757-200", desmit "Boeing 737-500", sešas "Boeing 737-300" un desmit "Fokker 50" tipa lidmašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!