Foto: F64

Satiksmes ministrija (SM) papildus pārbauda Valsts kontroles ziņojumā minētos riskus par Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma korekciju Rīgas brīvostas Krievu salas projektā.

"Saskaņā ar SM rīcībā esošo informāciju Valsts kontrole ir veikusi auditu par Krievu salas ostas termināļa izveides projektu kopumā, nenošķirot tikai ES fondu līdzfinansēto projekta aktivitāšu kopumu. ES līdzfinansētā projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" ietvaros ir pabeigta plānoto infrastruktūras izbūves aktivitāšu īstenošana un ir veikta saistīto veikto izdevumu attiecināmības pārbaude. Atbilstoši Finanšu ministrijas lūgumam SM šobrīd veic papildu pārbaudi par Valsts kontroles piesaistīto ekspertu atzinumos iekļauto konstatējumu iespējamo ietekmi uz ES fondu projekta ietvaros veikto izdevumu attiecināmību," norādīja ministrijā.

Pēc tajā paustā, ES fondu projekta kopējais laika grafiks un mērķi paredz, ka līdz 2018. gada beigām stividoriem jāpārceļ darbība no Andrejsalas un Eksportostas teritorijām atbilstoši Rīgas pilsētas attīstības plānam. Minētais plāns būs spēkā no 2018. gada, un tikai tad varēs spriest par to, vai finansējuma saņēmējs ir izpildījis saistības attiecībā uz projekta mērķa sasniegšanu, lai nodrošinātu pilnīgu ES fondu līdzfinansējuma attiecināšanu.

"Par veicamajām darbībām līdz 2018. gadam Rīgas brīvostas pārvalde ir sagatavojusi rīcības plānu, kas ir apstiprināts ostas valdē un kura īstenošanas uzraudzību veic arī SM. Līdz ar to, ja Rīgas brīvostas pārvalde ievēros un izpildīs rīcības plānā noteiktās darbības un to izpildes termiņus, projekta mērķi tiks sasniegti," skaidroja ministrijā.

Jau ziņots, ka Valsts kontrole revīzijā par Rīgas brīvostas pārvaldes rīcību Krievu salas projektā atklājusi pārkāpumus, kā arī profesionalitātes trūkumu, tādējādi rodas ES līdzfinansējuma korekcijas risks līdz pat 100% apmērā no piešķirtajiem 77,2 miljoniem eiro.

Savukārt Rīgas brīvostas pārvalde paziņojusi, ka Valsts kontroles revīzijas ziņojumu pārsūdzēs Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā tāpēc, ka tas esot balstīts pieņēmumos un var apdraudēt Krievu salas projektu.

Tāpat vēstīts, ka Rīgas brīvostas Krievu salas projekta realizācija kopumā izmaksājusi 123,62 miljonus eiro. Šā gada aprīļa sākumā ostas pārvalde saņēma pēdējo līdzfinansējuma maksājumu no Kohēzijas fonda projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra". Ostā informēja, ka projekts realizēts pilnā apmērā un plānotajā termiņā, kā arī tajā ietaupītas projekta attiecināmās izmaksas par kopējo summu 10,6 miljonu eiro, tostarp 1,3 miljoni eiro ietaupīti no Eiropas Komisijas piešķirtā Kohēzijas fonda līdzfinansējuma.

Pērn novembrī būvkompāniju pilnsabiedrība "BMGS-S" Rīgas brīvostai nodeva Krievu salas infrastruktūras objektu. Krievu salas projekta kopējā kapacitāte ir 20 miljonu tonnu beramkravu gadā. Projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" ieviešana sākās 2006. gadā.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!