Foto: Publicitātes foto

Šā gada nozīmīgākās tendences mazumtirdzniecības nozarē varētu būt "zaļāka" attieksme pret vidi, efektivitātes paaugstināšana uzņēmējdarbībā un vietējo ražotāju produktu patēriņa veicināšana, informēja mazumtirgotāja "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Viņa sacīja, ka neskatoties uz to, ka lielāko ietekmi uz vidi rada mājsaimniecības, veikalu tīkli aizvien vairāk investē videi draudzīgu iniciatīvu īstenošanā. Viņa norādīja, arī Eiropas Parlaments, pieņemot virkni atbildīgu lēmumu, iestājas par zaļāku vidi, ierobežojot gan plastmasas maisiņu, gan vienreizējo plastmasas izstrādājumu ražošanu.

Dupate-Ugule atzīmēja, ka aizvien pieaug efektivitātes paaugstināšanas nozīme uzņēmējdarbībā, tostarp arī mazumtirdzniecībā. Tehnoloģijas, tai skaitā mākslīgais intelekts un blokķēdes, sniedzot aizvien jaunus risinājumus, kā uzlabot gan produktivitāti un darba apstākļus, gan iepirkšanās pieredzi.

Savukārt papildus resursi, kas atbrīvojas efektivitātes paaugstināšanas rezultātā, tiek investēti ne tikai cenu samazināšanā, bet arī jaunas veikalu un interneta vides radīšanā.

Kā norādīja Dupate-Ugule, cilvēki kļūst aizvien patriotiskāki un vairāk izvēlas vietējos produktus un arī pirkumus ar izsekojumu izcelsmi, kas veicina to piedāvājuma paplašināšanos arī lielveikalos. Viņa norādīja, ka Eiropā privātie uzņēmēji ar vien vairāk atbalsta vietējo ražotāju un jauno lauksaimnieku attīstību ne tikai nodrošinot tirdzniecības vietas, bet arī piedāvājot īpašas programmas ar bezmaksas izglītojošām lekcijām un padomiem mārketinga aktivitātēs.

Tostarp "Maxima Latvija" turpinās iesaistīties vietējās kopienas dzīvē, atbalstot iedzīvotājiem svarīgas iniciatīvas un sekmējot mazo uzņēmēju izaugsmi.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka "Maxima Latvija" apgrozījums 2017. gadā bija 723,054 miljoni eiro, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016. gadā, bet kompānijas peļņa palielinājās par 93,9%, sasniedzot 23,224 miljonus eiro.

"Maxima Latvija" pilnībā pieder Nīderlandē reģistrētajai kompānijai "Lincoln Land Erste B.V". Uzņēmuma veikalu tīklu veido četru formātu 160 tirdzniecības vietas - pieci "Maxima XXX", 24 "Maxima XX", 128 "Maxima X" un trīs "Maxima Express".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!