'Swedbank' ievieš maksājumus ar tālruņa numuru
Foto: AFP/Scanpix/LETA

"Swedbank" mobilajā lietotnē ieviesusi iespēju veikt maksājumus, nezinot saņēmēja konta numuru – pietiek tikai ar tālruņa numuru. Šāda veida pārskaitījumi ir pieejami ne tikai starp "Swedbank", bet arī citu banku klientiem, kuras pievienojušās Latvijas Bankas uzturētajam Zibsaišu reģistram, portālu "Delfi" informēja bankā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Līdz ar to maksājumi, kur jānorāda tikai saņēmēja mobilā tālruņa numurs, nu ir kļuvuši pieejami vismaz 90% Latvijas komercbanku klientu, to padarot par jaunu starppersonu norēķinu standartu.

Kā norāda "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs, pēdējo ceturkšņu dati rāda, ka bankas mobilajā lietotnē autorizēšanās skaits marta mēnesī vairāk nekā trīs reizes apsteidza internetbankas lietošanu datorā, savukārt lietotnē veikto maksājumu skaits internetbanku apsteidza jau pagājušajā gadā.

"Iecere, ka banka nav vieta, uz kuru speciāli jāiet vai jāzvana, bet tā bankas klientam ir pieejama visur, kur vien klients atrodas, ir piepildījusies. Turpinot šī sapņa realizāciju, esam ieviesuši nākamo elementu, kas ļauj ietaupīt laiku, veicot savstarpējos norēķinus starp privātpersonām, tai skaitā citu banku klientiem. Lai veiktu maksājumu, vairs nav jāievada saņēmēja konta numurs – varēs vienkārši izvēlēties personu no sava tālruņa kontaktu saraksta vai ievadīt tālruņa numuru manuāli," norāda Frolovs.

Līdz ar jaunā maksājumu veida ieviešanu, samazināsies cilvēku vajadzība nēsāt līdzi skaidru naudu, paredz "Swedbank". Ņemot vērā šībrīža pandēmiju un nepieciešamību izvairīties no kontaktēšanās, jaunā funkcionalitāte arī kalpos par drošāku veidu naudas pārskaitījumiem starp privātpersonām.

Lai varētu sākt lietot maksājumu iespējas uz tālruņa numuru, "Swedbank" klientiem nav jāveic nekādas papildu darbības, kā vien tikai jāpārliecinās, ka ierīcē darbojas jaunākā "Swedbank" lietotnes versija – iOS (41.0) vai "Android" (21123). Tomēr, lai saņemtu maksājumus uz tālruņa numuru, jāreģistrējas Latvijas Bankas Zibsaišu sistēmā, kas tiek izmantota šī pakalpojuma nodrošināšanai. Šī platforma ļauj piesaistīt personas kontu tās mobilā tālruņa numuram, kas ir apstiprināts jeb verificēts "Swedbank".

"Lietotājs Latvijas Bankas sistēmā var reģistrēties, izmantojot "Swedbank" lietotni – viss, kas jādara – jāapstiprina savs tālruņa numurs un jānorāda konts, uz kuru saņemt ienākošos pārskaitījumus (vienam tālruņa numuram var piesaistīt tikai vienu kontu). Savukārt, ja maksātājs vēlēsies nosūtīt naudu kādam, kurš vēl nav reģistrējis savu numuru sistēmā, lietotnē iestrādāta ērta iespēja nosūtīt uzaicinājumu tai pievienoties," skaidro Frolovs.

Jau iepriekš gandrīz 500 000 "Swedbank" mobilās lietotnes īpašniekiem bija iespēja veikt zibenīgus pārskaitījumus, izmantojot naudas pieprasījuma funkciju. Pievienošanās Zibsaišu reģistram paver iespēju veikt maksājumus bez konta norādīšanas arī uz citām bankām Latvijā – šobrīd sistēmai pievienojušās arī SEB banka un "Citadele".

Maksājumi uz tālruņa numuru būs iespējami tikai eiro valūtā un tiem tiks piemērota tāda pati maksa kā parastajiem iekšzemes pārskaitījumiem.

Kā norāda Swedbank, maksājumi uz tālruņa numuru ir droši – to drošības līmenis ir tāds pats, kā parastajiem iekšzemes pārskaitījumiem. "Tālruņa numurs tiek izmantots tikai kā lietotāja identifikators, pēc kura Latvijas Bankas sistēmā tiek atrasts saņēmēja konta IBAN numurs, kas pēc tam tiek izmantots pārskaitījuma izpildei. Tas nodrošina lielākas ērtības lietotājiem, tai pašā laikā saglabājot augstāko drošības līmeni," norāda Frolovs.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Android Citadele Latvijas Banka SEB Swedbank
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form