Foto: F64
Telekanāls "TV5" pārgāja uz maksas paku, jo tas patlaban ir ekonomiski izdevīgākais un kompānijai labākais variants, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina telekompānijas LNT un "TV5" pārdošanas direktors un AS "Neatkarīgie nacionālie mediji" (NNM) padomes loceklis Guntars Traubergs.

Traubergs arī norāda, ka patlaban ''TV5'' ir straujāk augošais krievvalodīgais medijs Latvijā. Telekanāla pārstāvis, atsaucoties uz "TNS Latvia" datiem, pauž, ka jūnijā ''TV5'' ir piektais visvairāk skatītais Latvijas televīzijas kanāls.

"Turpmāk redzam "TV5" kanāla tālāku attīstību, cīnoties par ceturto pozīciju, kas ies paralēli ar investīcijām tā programmās," atklāja telekanāla pārstāvis.

Iepriekš NNM padomes priekšsēdētājs, telekompānijas LNT dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Andrejs Ēķis atzina, ka neizslēdz iespēju, ka uzlabojoties ekonomiskajai situācijai valstī un līdz ar to arī reklāmas ieņēmumiem, telekanāls "TV5" atkal varētu atgriezties bezmaksas ēterā.

""TV5" līdz šim ir bijis reģionāls kanāls, kas analogajā apraidē brīvā ēterā bez maksas bija skatāms tikai Rīgas reģiona iedzīvotājiem, turklāt auditorijas pētījumi rāda, ka arī līdz šim Rīgas apraides reģionā lielākā daļa "TV5" auditorijas bija maksas operatoru klienti. Līdz ar to mums bija vieglāk pieņemt grūto lēmumu par brīvā ētera pamešanu," atzina Ēķis.

Patlaban "TV5" ir skatāms virszemes televīzijas ekonomiskajā pakā, kā arī lielāko kabeļtelevīziju un satelīttelevīzijas paketēs.

Telekanāls "TV5" pilnībā uz digitālo apraidi pārgāja jau 2009.gada decembrī.

Pagājušā gada beigās ''TV5" kopējā sasniegtā auditorija bija 1 193 000 cilvēku mēnesī. Salīdzinot ar šī gada maiju, "TV5" kopējā sasniegtā auditorija bija 1 564 000 skatītāju mēnesī. Kopumā "TV5" pēc pārejas uz digitālo apraidi kopējais sasniegtās auditorijas pieaugums veido 31%, informēja telekanāla pārstāvji.

Kā ziņots, iepriekš aģentūrai LETA Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Ilze Žunde atzina, ka patlaban izveidojusies situācija, kad telekanāls "TV5" nav iekļauts SIA "Lattelecom" piedāvāto bezmaksas kanālu piedāvājumā, nav viennozīmīgi vērtējama no patērētāju aizsardzības viedokļa un lielā iesaistīto personu skaita dēļ tas nav uzskatāms par tipisku patērētāju tiesību jautājumu.

Pēc viņas teiktā, PTAC paredzējis izvērtēt "Lattelecom" reklāmu, kurā "TV5" bijis viens no pieciem kanāliem, ko pēc pāriešanas no analogās uz ciparu apraidi bez maksas piedāvāt solīja "Lattelecom".

Saistībā ar "Lattelecom" izplatīto reklāmu par ierīci piecu bezmaksas kanālu apraidei, patlaban PTAC nevar sniegt viennozīmīgu vērtējumu, jo ir jāizvērtē reklāmas saturs, reklāmas izplatīšanas periods.

Pēc Žundes teiktā, PTAC paredzējis izvērtēt, vai "Lattelecom" varēja zināt, ka "TV5" neturpinās bezmaksas ciparu apraidi, kā arī vērtēs uzņēmumu atbildību un citus apstākļus.

PTAC pārstāve norādīja, ka "Lattelecom" ar reklāmas palīdzību izplata iekārtas un nodrošina ciparu apraidi un nevar ietekmēt komerckanālu lēmumu.

"Viennozīmīgi šajā situācijā zaudētājs ir patērētājs," atzina PTAC pārstāve, bet viņš zaudējumus var prasīt piedzīt civiltiesiskā kārtībā, iesniedzot prasību tiesā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!