Foto: Pixabay

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa apstiprinājusi kuģu būves un remonta uzņēmuma "Rīgas kuģu būvētava" tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) plāna grozījumus, kas paredzēts pārdot peldošos dokus par samazinātu cenu, bet ne mazāku par 2,8 miljoniem eiro, teikts uzņēmuma paziņojumā biržai "Nasdaq Riga".

Tiesa šādu lēmumu pieņēmusi 17. septembrī.

Uzņēmums norāda, ka spiests atkārtoti izstrādāt TAP plāna grozījumus. Iepriekš atbilstoši Rīgas Vidzemes priekšpilsētas tiesas 2021. gada 25. janvārī apstiprinātajiem TAP plāna grozījumiem peldošos dokus bija paredzēts pārdot par samazinātu cenu, bet ne mazāku kā 3,3 miljoni eiro un ne vēlāk kā 2021. gada ceturtajā ceturksnī.

Paziņojumā teikts, ka kopš TAP īstenošanas sākuma 2019. gada augustā līdz šim brīdim uzņēmums ir spējis segt vairāk nekā 53% jeb 7 335 610 eiro no TAP laikā sedzamo kreditoru prasījumu apmēra.

Tomēr, neraugoties uz minēto, Covid-19 pandēmijas globālo seku dēļ "Rīgas kuģu būvētava" nav spējusi atjaunot saimniecisko darbību tādā apmērā, kādā to paredzēja TAP plāns, kā arī nav spējusi īstenot vienu no būtiskākiem TAP plānā paredzētajiem pasākumiem - peldošo doku pārdošanu.

"Rīgas kuģu būvētava" paziņojumā biržai skaidro, ka gan Latvijā, gan citur pasaulē joprojām pastāv Covid-19 izplatības ierobežošanas un seku novēršanas radītā ekonomiskā nenoteiktība un piesardzība, tādēļ potenciālie peldošo doku pircēji, nespējot pat īstermiņā prognozēt ekonomikas attīstības tendences, joprojām vēlas nogaidīt, nevis veikt darījumu.

Līdz ar to "Rīgas kuģu būvētavai" neplānoti nākas ieguldīt peldošajos dokos papildu līdzekļus, lai tos uzturētu darba kārtībā. Papildu izdevumi un negūtie ieņēmumi no peldošo doku pārdošanas liedz uzņēmumam sasniegt plānoto ikmēneša kreditoru prasījumu segšanas apmēru, un pie šādiem apstākļiem turpmāka TAP īstenošana atbilstoši TAP plānam un grozījumiem nav iespējama, tāpēc "Rīgas kuģu būvētava" ir atkārtoti izstrādājusi TAP plāna grozījumus.

Grozījumi TAP plānā paredz peldošos dokus pārdot par samazinātu cenu, bet ne mazāku kā 2,8 miljoni eiro, ne vēlāk kā TAP trešā gada ceturtajā ceturksnī.

TAP plāna grozījumos paredzēts, ka pirkuma cenu pircējs samaksā pakāpeniski, atbilstoši TAP plāna grozījumos paredzētājam grafikam, ne vēlāk kā līdz TAP piektā gada trešajam ceturksnim. Līdz pilnas pirkuma cenas samaksai pircējs iegūst ķīlas tiesības uz peldošajiem dokiem samaksātās pirkuma cenas daļas apmērā vai "Rīgas kuģu būvētava" iegūst ķīlas tiesības uz peldošajiem dokiem nesamaksātās pirkuma cenas daļas apmērā.

Līdz TAP pabeigšanai pircējs peldošos dokus nepārdos un turpinās glabāt un lietot "Rīgas kuģu būvētavas" piestātnēm piekļaujošajā Rīgas ostas akvatorijā. Līdz TAP pabeigšanai pircējs, glabājot un lietojot peldošos dokus, saņems kuģu remonta atbalsta pakalpojumus no "Rīgas kuģu būvētavas".

Tāpat grozījumos paredzēts, ka TAP plānā paredzētās atlikušās saistības attiecībā pret nodrošinātajiem kreditoriem tiks segtas 60 mēnešu laikā no dienas, kad stājies spēkā tiesas nolēmums par TAP īstenošanu jeb turpmāko 37 mēnešu laikā.

Plānā paredzētās atlikušās saistības attiecībā pret nenodrošinātajiem kreditoriem, samazinot sedzamo saistību kopējo apmēru par 10%, tiks segtas 60 mēnešu laikā no dienas, kad stājies spēkā tiesas nolēmums par TAP īstenošanu, jeb turpmāko 37 mēnešu laikā. Līdz TAP 32.mēnesim tiks saglabāti būtiski samazināti ikmēneša maksājumi nenodrošinātajiem kreditoriem, ņemot vērā prognozējamo ar Covid-19 izplatības ierobežošanu un seku novēršanu radītās ekonomiskās nenoteiktības un piesardzības ilgumu.

"Rīgas kuģu būvētava" atbilstoši Maksātnespējas likuma noteikumiem 16. augustā nosūtījusi tās izstrādāto TAP pasākumu plāna grozījumu redakciju uzņēmuma kreditoriem rakstveida piekrišanas sniegšanai.

Jau ziņots, ka Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa 2019. gada 16. augustā pasludināja "Rīgas kuģu būvētavai" TAP, nosakot divu gadu termiņu tā īstenošanai, taču 2020.gada 15.maijā lānā tika veikti grozījumi, nosakot, ka plāna īstenošanas termiņš ir četri gadi.

Lēmumu par "Rīgas kuģu būvētavas" TAP īstenošanas termiņa pagarināšanu līdz pieciem gadiem Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa pieņēma šā gada 25.janvārī. Tādējādi "Rīgas kuģu būvētavas" tiesiskās aizsardzības procesa īstenošanas termiņš pagarināts līdz 2024.gada augusta vidum.

"Rīgas kuģu būvētava" pērn strādāja ar 2 045 070 eiro provizorisko apgrozījumu, kas ir 7,4 reizes lielāks nekā 2019.gadā, kā arī cieta 779 575 eiro zaudējumus, kas ir par 5,4% mazāki nekā 2019.gadā, teikts uzņēmuma nerevidētajā 2020.gada pārskatā. "Rīgas kuģu būvētava" specializējas zvejas laivu, kabotāžas prāmju, palīgpeldierīču būvē un remontā.

Kompānijas lielākais akcionārs ir "Remars-Rīga", kas iekļauts koncernā "Eiroholdings". Kompānijas akcijas kotē "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!