Foto: LETA
Kopējais mazumtirdzniecības apjoms tiešās tirdzniecības nozarē Latvijā 2021. gadā ir pieaugusi par 13,4%, kas ir lielākais kāpums kāds jebkad novērots, un sasniedza 84 miljonus eiro (bez PVN). Cilvēku skaits, kas sadarbojas ar tiešās tirdzniecības uzņēmumiem, palielinājās par 3% un bija vairāk nekā 66 tūkstoši cilvēku.

"Pērn, neskatoties uz pastāvošajiem karantīnas ierobežojumiem, tiešās tirdzniecības uzņēmumi un to pārdevēji veiksmīgi strādāja jaunas realitātes apstākļos, spēja labi apvienot personīgo pārdošanu ar tirdzniecību virtuālajā telpā. Tas ļāva nozarei pielāgoties mainīgajām patērētāju vajadzībām un iepirkšanās paradumiem un otro gadu pēc kārtas saglabāt divciparu pārdošanas apjomu pieaugumu," komentē Baltijas Tiešās tirdzniecības asociācijas ģenerālsekretārs Gintauts Zalecks.

Pēc viņa teiktā, Covid-19 dēļ klātienes tikšanās ierobežojumu laikā tiešās tirdzniecības uzņēmumu pārdevēji aktīvi izmantoja sociālos tīklus, virtuāli organizēja konsultācijas un preču demonstrācijas. Tas sniedza papildu iespējas ne tikai konsultēt un apkalpot esošos klientus, bet arī atrast jaunos. Tajā pašā laikā nepieciešamība strādāt no mājām un regulāro ienākumu samazināšanās ļāva daudziem atklāt, ka tiešā pārdošana var būt elastīgs veids, kā gūt papildu ienākumus vai pat sava biznesa sākšanas iespēja. Tas viss noteica, ka tiešās tirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma pieaugums pērn vairāk nekā 5 reizes pārsniedza kopējo mazumtirdzniecības sektora kopējo pieaugumu.

Koronavīrusa pandēmijā cilvēki vairāk uzmanības pievērsa savai veselībai, tāpēc visvairāk pieauga pieprasījums pēc labsajūtas un ar veselības uzlabošanu saistītām precēm, kā arī palielinājās šo preču pārdošanas apjoms citu preču kategoriju vidū, kuras pārdod tiešās tirdzniecības kompānijas.

Salīdzinot rezultātus visās Baltijas valstīs, 2021. gadā tiešās tirdzniecības apjoms Lietuvā pieauga par 12,2% un Igaunijā – par 4,4%, sasniedzot attiecīgi 108 un 54 miljonu eiro. To personu skaits, kas sadarbojas ar tiešās tirdzniecības uzņēmumiem, pieauga par 4% Lietuvā un par 1,2% Igaunijā, attiecīgi sasniedzot 87 tūkstošus un 43 tūkstošus nodarbināto.

Pēc asociācijas paustā, 2021. gadā kopējais pārdošanas apgrozījums tiešās tirdzniecības industrijā Baltijas valstīs sasniedza gandrīz 246 miljonus eiro, tikmēr cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, bija gandrīz 196 tūkstoši.

Saskaņā ar Eiropas Tiešās tirdzniecības asociācijas Seldia (Seldia) datiem, ES valstu tiešās tirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums 2021. gadā bija vairāk nekā 28,1 miljardi eiro. Tiešās tirdzniecības uzņēmumi rada iespējas papildu ienākumu gūšanai vai privātai uzņēmējdarbībai vairāk nekā 6,5 miljoniem cilvēku.

Saskaņā ar Pasaules Tiešās tirdzniecības asociāciju federācijas (WFDSA) datiem, 2021. gadā kopējais apgrozījums tiešās tirdzniecības uzņēmumos, kas ir šajā organizācijā, bija 186,1 miljardi ASV dolāru, un cilvēku skaits, kas iesaistīti tiešajā tirdzniecībā, bija vairāk nekā 128 miljoni, no kuriem 74 miljoni ir tiešās pārdošanas uzņēmēji, kuri attīsta savus individuālos uzņēmumus, strādājot pilnu vai pusslodzes darba laiku.

Tiešā tirdzniecība 85% šajā industrijā iesaistītiem cilvēkiem ir papildu ienākumu avots, un 74% nodarbināto tiešajā tirdzniecībā ir sievietes.

Latvijas tiešās tirdzniecības asociācija ir nacionāla brīvprātīga nozares uzņēmumu bezpeļņas organizācija. Asociācijas biedri ir "Amway", "Herbalife", "Lux", "NeoLife International", "NL Europe", : Mary Kay", "Oriflame", "Zinzino."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!