Foto: Publicitātes foto

Tirdzniecības centrs "Spice" 2018. gadu noslēdza ar 177 393 098 eiro lielu apgrozījumu, tam pieaugot par 1,5% attiecībā pret iepriekšējo gadu, informē centrs.

Pērn tikuši veikti nomnieku koncepta uzlabojumi, kā arī jaunu veikalu atvēršana, kas ir bijis par pamatu tirdzniecības centra izaugsmei – tas nodrošinājis stabilu apmeklētāju plūsmu (2018. gadā centu apmeklējuši vairāk nekā 10 miljoni cilvēku), kā arī palielinājis veikalu kopējo apgrozījumu.

Lielākais pieprasījuma pieaugums novērojams dāvanu, aksesuāru, ziedu un pieprasījumā (+16,5%), tāpat vērā ņemami audzis pieprasījums pulksteņu un juvelierizstrādājumu jomā, sasniedzot gandrīz 10% kāpumu. Attīstījies sporta un atpūtas preču segments – pērn šajā nozarē pieprasījums audzis par 6%. Savukārt pieprasījums apģērbu un apavu segmentā palicis teju nemainīgs, kas tā ir arī lielākajā daļā Eiropas valstu. Līdz ar jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū, palielinājusies savstarpējā tirdzniecības centru konkurence. Ievērojams cilvēku skaita pieaugums attiecībā pret iepriekšējo gadu nav novērojams, tomēr par 3% pieaugusi tirdzniecības centra "Spice" apmeklētāju vidējā iztērētā pirkuma summa. Tāpat lidostas "Rīga" tuvums, īpaši aktīvajā tūrisma sezonā, nodrošina vērā ņemamu tūristu pieplūdumu.

"Esam novērojuši, ka patērētāju ienākumi ir auguši – viņi atļaujas tērēt vairāk. Patērētāji kļūst arvien prasīgāki, pieprasījums aug un mainās, un, lai spētu tam pielāgoties, ir ļoti aktīvi jāseko līdzi pasaules tendencēm. 2018. gadā arī "Spice Home" pieredzējusi izmaiņas Tika paplašināts "Elkor", kas tagad kļuvis par lielāko uzņēmuma tirdzniecības vietu Pārdaugavā – divos stāvos izvietotā veikala kopējā platība tagad ir 5500 m2. Atvērti jauni mājas preču un hobija lietu veikali: "Elkor Home", "Zvaigzne ABC", dāvanu veikals "Duni", kā arī bērnu izklaides parks "Ab Park". Spicē šogad jau esam atklājuši 14 jaunus veikalu konceptus un vēl plānojam izmaiņas, kopumā izmaiņas būs 30 veikaliem," atklāj tirdzniecības kompleksa "Spice" direktore Kadrija Pudova.

Attiecībā uz tirdzniecības kompleksa stratēģiskajiem mērķiem, Pudova teic, ka plānota paplašināšanās, un šobrīd notiek dokumentācijas saskaņošanas process. Ir plānota centra rekonstrukcija sadarbībā ar arhitektu kompāniju "Benoy". Ir skaidrs, ka mūsdienu dinamiskajā pasaulē, patērētāju pieprasījumam esot tik mainīgam, nepietiek tikai ar jaunu tirdzniecības platību radīšanu, nepieciešama gan pārdomāta kompleksa infrastruktūra, gan centra iekārtojums, plašs preču piedāvājums un atmosfēra, kurā ir patīkami atrasties: iepirkties un pavadīt savu brīvo laiku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!