Foto: LETA
Baltkrievijas-Latvijas uzņēmumu apvienība "Belkomunmaš" un "Agmen Consulting Bureau" uzvarējusi AS "Tramvaju uzņēmums" izsludinātajā atkārtotajā iepirkumā par tiesībām piegādāt Daugavpilij pasažieru tramvaju vagonus.

Kā informēja projekta koordinatore Sabīne Šņepste, minēto piedāvājumu iepirkumu komisija izraudzījusies, jo atzinusi to par saimnieciski izdevīgāko. Saskaņā ar iepirkuma nosacījumiem uzņēmumu apvienība līdz šā gada 20.oktobrim piegādās Daugavpilij 12 četrasu un sešasu tramvaju vagonus.

Jaunie tramvaju vagoni tiek iegādāti Daugavpilī īstenojamajā Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētajā projektā "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija".

Jaunie tramvaju vagoni būs aprīkoti ar asinhronā tipa dzinējiem, kas ļaus ietaupīt un uzkrāt elektroenerģiju, nodrošinās mobilāku un ātrāku pārvietošanos bez sastrēgumiem. Jaunie tramvaji būs aprīkoti atbilstoši vides pieejamības prasībām, tajos būs nodrošinātas novietnes ratiņiem un vietas invalīdiem, bet tramvaju ieeja būs aprīkota ar izbīdāmu platformu.

Atkārtoto atklāto tramvaju iepirkumu AS "Tramvaju uzņēmums" izsludināja šā gada jūlijā. Tam tika iesniegti divi piedāvājumi. AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" piedāvāja piegādāt Daugavpilij tramvaju vagonus par 5 556 636 latiem, bet Baltkrievijas - Latvijas uzņēmumu apvienība "Belkomunmaš" un "Agmen Consulting Bureau"" - par 4 614 312 latiem.

Jau ziņots, ka iepriekšējais pasažieru tramvaju iegādes konkurss tika pārtraukts, jo Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedza AS "Tramvaju uzņēmums" slēgt 3,68 miljonus latu vērto līgumu ar Krievijas uzņēmumu "Vagonmash" par jaunu pasažieru tramvaju piegādi.

Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot AS "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" sūdzību par iepirkuma rezultātiem, kurā norādīts, ka Sanktpēterburgas uzņēmums "Vagonmash" nepamatoti atzīts par uzvarētāju, jo tā piedāvājums neatbilst vairākiem konkursa nolikuma kritērijiem. Tāpat uzņēmumam 2011.gada nogalē bijuši apjomīgi nodokļu parādi.

Konkursa komisija toreiz secināja, ka Rumānijas un Baltkrievijas uzņēmumu "Carpat Belaz service SRL" un "Belkommunmash" piedāvāto tramvaju aprīkojums neesot atbilstošs tehniskajiem parametriem, savukārt "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" piedāvājums ir pārāk dārgs.

Projekts paredz arī sliežu ceļa renovāciju 6,2 kilometru garumā un pieturvietu izbūvi atbilstoši vides pieejamības prasībām. Tas nozīmē, ka arvien vairāk cilvēku ar funkcionāliem traucējumiem varēs izvēlēties tramvaju kā ērtu un drošu pārvietošanās veidu. Tramvajs kļūs par ērtu pārvietošanās līdzekli arī māmiņām ar bērnu ratiņiem un invalīdiem, kuri pārvietojas ratiņkrēslos.

Savukārt sliežu ceļa rekonstrukcijā lietojamā bezšuvju sliežu iegremdēšanas tehnoloģija padarīs tramvaju kustību klusāku un komfortablāku, kā arī samazinās trokšņa un vibrācijas līmeni. Kopējais tramvaju ceļa garums Daugavpilī ir 27 kilometri.

Projekta "Daugavpils pilsētas tramvaju transporta infrastruktūras renovācija" mērķis ir sabiedriskā transporta attīstības veicināšana kā alternatīva privāto automašīnu izmantošanai. Tas tiek īstenots programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" aktivitātē "Publiskais transports ārpus Rīgas".

Projekta kopējās izmaksas ir 10 316 583 lati, tai skaitā attiecināmās izmaksas - 8 456 216 lati. No attiecināmajām izmaksām ERAF daļa - 7 028 040 lati (83,11%), privātais finansējums - 1 428 176 lati (16,89%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!