Foto: Shutterstock

Pēdējo divu nedēļu laikā banka "Citadele" ievērojami biežāk saņēmusi sūdzības no klientiem par krāpniekiem, kuri tirgojas internetā, portālu "Delfi" informēja bankā.

Saskaņā ar "Citadeles" sniegto informāciju, tirgotājus nav iespējams uzskaitīt, jo mājaslapas mainās reizi dienā vai reizi nedēļā. Savukārt reklāmas tiek izvietotas "Facebook" un dažādās mājaslapās kā baneri sānos vai kā "uzlecošie" baneri.

Banka brīdina, ka, tuvojoties populārie ārzemju iepirkšanās drudzim – "melnajai piektdienai" jeb "Black Friday" un Ziemassvētkiem –, krāpniecisko tirgotāju aktivitāte tikai pieaugs. ''Citadele'' aicina klientus būt uzmanīgiem un rūpīgi izvērtēt tirgotāju pirms pirkuma veikšanas.

Zīmolu preces tiek piedāvātas par neticami zemām cenām, bet rezultātā saņemtā prece nebūt nav tāda kā gaidīts. Klientu nereti norādījuši, ka saņemtas nekvalitatīvas preces ar acīmredzamām viltojuma pazīmēm, piemēram, zīmola ādas maki ir ražoti no dermantīna vai sliktas kvalitātes lakādas. Tāpat gadījies, ka pasūtītājs saņēmis, piemēram, no papīra darinātus zābakus vai slēpošanas kostīma vietā piegādāta rokassprādze ar zīmola uzrakstu. Bankas klienti arī sūdzējušies par gadījumiem, kad saņēmuši iepriekš lietotas preces, piemēram, kāzu kleitu ar lūpu krāsas nospiedumiem, skriešanas apavus ar netīrām zolēm un skrāpējumiem purngalos.

Lai sevi pasargātu no krāpnieciskiem tirgotājiem, pirms pirkuma veikšanas internetā "Citadele" aicina klientus iepirkties pie zināmiem tirgotājiem vai arī veikt tirgotāja izpēti internetā, lai pārliecinātos par tā uzticamību. Tāpat pircējiem vajadzētu saglabāt firmas nosaukumu un adresi, kontakttālruni vai elektroniskā pasta adresi, lai varētu sazināties ar tirgotāju, ja radīsies kādi jautājumi. Dažkārt krāpnieku tirgotāju lapā kontaktinformācija nemaz nav pieejama.

Banka iesaka saglabāt informāciju par visiem saviem darījumiem, tostarp tirgotāja tīmekļa vietnes adresi, kā arī pirms pirkuma izlasīt piegādes un preču atpakaļatdošanas noteikumus, kuriem jābūt pieejamiem tirgotāja mājaslapā.

Vēl "Citadele" iesaka novērtēt tirgotāja tīmekļa vietni – tajā jābūt informācijai par piegādes sagatavošanas pasākumiem un izmaksām, valūtu, kādā pieņem maksājumus, un piemērojamiem nodokļiem.

Banka aicinām iedzīvotājus ziņot, ja, veicot pirkumu, pamanīts kas aizdomīgs, lai nepieciešamības gadījumā banka varētu attiecīgi rīkoties, un pircējs savus līdzekļus atgūtu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!