Foto: LETA

Lai arī Krievijas lielākā vagonbūves koncerna "Uralvagonzavod" (UVZ) rūpnīcai Jelgavā, bijušās "RAF" teritorijā, saskaņā ar vēl neseniem plāniem vajadzētu sākt darbu nākamā gada martā, projekta virzība pagaidām neliecina par šo plānu tik laicīgu īstenošanos. Kompānija komentāros par projekta virzību ir skopa. Vien ar projektu saistītie skaidro, ka UVZ plāni nav atcelti - sarunas turpinās, lai arī visai lēnā tempā.

Šā gada vasarā UVZ paziņoja par plāniem tuvākajā laikā Latvijā bijušās "RAF" teritorijā sākt ražot dzelzceļa vagonus. Investīcijām projektā no Krievijas puses vajadzēja sasniegt vairākus miljonus latu. Rūpnīcā ražošanu bija plānots sākt nākamā gada martā.

Šā gada augustā UVZ paziņoja arī par plānotā kopuzņēmuma izveidi Jelgavā. Tika pieļauts, ka Latvijā projekts varētu tikt realizēts ar "Latvijas Dzelzceļa" ("LDz") līdzdalību. Zināms, ka "LDz" vadītājs Uģis Magonis ticies ar UVZ pārstāvjiem, lai apspriestu, kā "LDz" var palīdzēt topošās vagonu rūpnīcas izveidei.

Savukārt UVZ ģenerāldirektors Oļegs Sijenko šā gada septembrī visai konkrēti jau runāja par plāniem iegādāties zemi Jelgavā, un paziņoja, ka rūpnīca nodrošinās darbu simtiem pilsētas iedzīvotāju. Projektam atbalstu paudis Latvijas Valsts prezidents Andris Bērziņš un arī satiksmes ministrs Aivis Ronis. Viņš paziņoja, ka nākotnē uzņēmums radīs ne tikai daudz jaunu darba vietu, bet arī nodrošinās Latvijas augošās vajadzības pēc ritošā sastāva.

Tomēr, kā noskaidroja portāls "Delfi", pašā Jelgavā nekāda virzība projekta attīstībā nav manāma. Sludinājumi par darbaspēka meklējumiem nav un arī cita veida informācija masu medijos par projektu attīstību izpaliek. Arī saņemt oficiālu UVZ informāciju par projekta virzību portālam "Delfi" neizdevās – UVZ mītnē Krievijā aicināja jautājumus adresēt kompānijas Eiropas struktūrvienībai "UVZ International S.a.R.I.", kas bāzējas Luksemburgā, taču arī tur neizdevās gūt atbildes nedz pa tālruni, nedz elektroniskajā pastā.

Nekādu informāciju par projektu nesniedza arī "LDz" Preses dienestā. "Nekādas sadarbības starp "LDz" un UVZ nav un nav bijis – mēs vienmēr vienkārši esam atbalstījuši šo projektu, piedāvājām savu palīdzību. Kādu konkrētu informāciju par projektu mēs neizpaužam un visus jaunumus par šo projektu tāpat uzzinām no masu saziņas līdzekļiem. Oficiālas pārrunas ar UVZ tāpat nav bijušas," "Delfi" paziņoja "LDz" preses dienestā.

Savukārt Jelgavas pilsētas domē portālam "Delfi" apstiprināja, ka darbs pie projekta notiek. "Pamazām, bet notiek. Konkrēta informācija mums nav. Zinām tikai to, ka patlaban UVZ pārstāvji strādā ar firmu "NP Properties" [bijušā "RAF" teritorijas apsaimniekotāju]. Viņi satiekas, kaut ko apspriež," "Delfi" sacīja Jelgavas pilsētas domē.

Latvijā lielākā industriālo parku attīstītāja un apsaimniekotāja "NP Properties" valdes priekšsēdētāja Elita Moiseja portālam "Delfi" skaidroja, ka rudenī ar UVZ parakstīta vienošanās par sadarbību.

"Vēlāk sēdāmies pie sarunu galda, lai visu apspriestu konkrētāk, taču diemžēl tā arī ne par ko nevienojāmies. Dialogs vēl nav noslēgts. Pēdējā laikā UVZ ir mainījusies struktūra, izmainījušies plāni saistībā ar vagonu ražošanu Jelgavā. Kopumā pie kāda kopsaucēja mēs vēl neesam nonākuši. Atzīmēšu, ka darījums, ko sākotnēji plānojām, ir gana liels – UVZ plānoja nopirkt būtisku daļu "Jelgavas biznesa parkā", kas varētu ietekmēt jau strādājošo nomnieku darbu, tāpēc sarunas tiek vestas ļoti uzmanīgi," klāstīja Moiseja.

Viņa tāpat paziņoja, ka sarunu laikā UVZ pārstāvji mainot nosacījumus – viņiem vajagot arvien vairāk ražošanas un administrācijas platību. Moiseja arī norādīja – ja UVZ un "NP Properties" tuvākajā laikā vienosies, Latvijas puse vienalga nespēs sarūpēt uzņēmumam nepieciešamās platības līdz 2013.gada pavasarim.

Patlaban bijušā "RAF" ražošanas platībās ("NP Jelgava Business Park") ir izvietotas nelielas ražotnes, kas nodarbojas ar metālapstrādi u.c.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!