Foto: Reuters/Scanpix
"Malaysia Airlines" pasažieru lidmašīnas notriekšana nemiernieku pārņemtajā Austrumukrainā radījusi jautājumus par to, kādēļ lidsabiedrība vispār šķērsoja konflikta zonu, ko daudzas citas aviosabiedrības vairs neizmanto.

Aģentūra AFP informē, ka gaisa koridors pār Ukrainu vienmēr ticis intensīvi izmantots lidojumiem no Eiropas uz Āziju, it īpaši Dievidaustrumāziju. Aviolīnijām lidojumu pārplānošana un līkumu mešana Ukrainas gaisa telpai nozīmē lidojuma ilguma un degvielas izmaksu pieaugumu.

Neraugoties uz to, vairākas lidsabiedrības, tostarp Dienvidkorejas "Korean Air" un "Asiana", Austrālijas "Qantas" un Taivānas "China Airlines", piektdien, 18.jūlijā, paziņojušas, ka sākušas izvairīties no Ukrainas šķērsošanas jau pirms četriem mēnešiem, kad Krievijas spēki okupēja Krimu.

"Mēs pārstājām lidot pāri Ukrainai drošības apsvērumu dēļ," sacīja "Asiana" pārstāve Lī Hjomina.

"Korean Air" pārvietoja lidmašīnas maršrutu par 250 kilometriem uz dienvidiem, sākot ar 3.martu "reģionā esošo politisko nemieru dēļ", AFP informējusi kompānija.

"Qantas" lidojums no Londonas uz Dubaiju arī ietvēra pārlidojumu pāri Ukrainai, tomēr lidmašīnas ceļš tikai mainīts "pirms vairākiem mēnešiem", savukārt "China Airlines" maršrutu mainīja 3.aprīlī.

Vēl vairākas aviosabiedrības apstiprinājušas, ka jau kādu laiku izmanto alternatīvus gaisa koridorus.

Malaizijas premjerministrs Nadžibs Razaks sacījis, ka "Malaysia Airlines" turpinājusi lidot Ukrainas gaisa telpā, ko starptautiskās institūcijas to atzinušas par drošu.

Saskaņā ar Eiropas lidojumu drošības uzraugu "Eurocontrol" datiem "Malaysia Airlines" lidmašīna MH17 brīdī, kad tai trāpīja raķete, lidoja 10 000 metru augstumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!