Valdība neatļauj Meroni nopirkt 'Radio SWH'
Foto: F64

Aizgājusī Māra Kučinska (ZZS) valdība nav piekritusi "Radio SWH" pārdošanas darījumam. Radio gribējis pirkt ar Šveices advokātu Rūdolfu Meroni saistīts uzņēmums, taču nacionālās drošības interesēs darījums apturēts, svētdien ziņoja LTV raidījums "de facto".

Viena no pirmajām Latvijas privātajām radiostacijām pagājušā gada septembrī paziņoja par īpašnieku maiņu. Igaunijā dzīvojošās Tatjanas Tolstajas 80% "Radio SWH" akciju nopirka uzņēmums ar saknēm Austrijā, kuru vada Meroni labā roka Aivars Gobiņš.

Taču darījums ticis apturēts ar Ministru kabineta iejaukšanos. "Radio SWH" kā medijs ar plašu tirgus pārklājumu ir atzīts par nacionālajai drošībai nozīmīgu uzņēmumu. Pirms diviem gadiem likumā veiktās izmaiņas paredz, ka šādu uzņēmumu pārdošana var notikt tikai ar valdības atļauju un valdība slēgtā sēdē nav piekritusi šo akciju pārdošanai. To "de facto" apliecinājuši vairāki avoti.

Bijušais ekonomikas ministrs Arvils Ašeradens (JV) skaidrojis, ka pats uzņēmums lūdzis par darījumu plaši nerunāt. Viņš stāstīja, ka, izskatot nacionālai drošībai nozīmīgu uzņēmumu pārdošanas darījumus, valdība konsultējas ar valsts drošības iestādēm. Bijušais ministrs gan atteicies atklāt, kāds bijis iestāžu slēdziens.

"Radio SWH" gribēja pirkt uzņēmums "Media Support", kurš pieder Austrijas uzņēmumam "Baltic News Network", aiz kura kā patiesā labuma guvēja norādīta austriete Urzula Haranda. Urzulas un viņas vīra Franca ceļi daudz krustojušies ar Meroni, kurš pašlaik Latvijas prokuratūras uzdevumā glabā Aivaram Lembergam, iespējams, slēpti piederošo mantu. Valsts apsūdzības uzturētāji Lemberga lietā uzskata, ka Haranda ir Meroni uzticības persona, atgādina raidījums.

Harands kopā ar Meroni strādā AS "Ventbunkers" padomē. "de facto" rīcībā ir arī ar 2015. gadu datēta e-pastu sarakste, no kuras izriet, ka tieši pats Meroni sniedz specifiskas norādes par "Baltic News Network" darbību. Raidījums norādīja, ka tiesībsargājošo iestāžu rīcībā ir visai apjomīga informācija par darījumiem Meroni vadītajos Ventspils tranzīta uzņēmumos. Valsts policija pērn ierosinājusi kriminālprocesu par iespējamu naudas piesavināšanos. Pagaidām nevienu aizdomās netur.

Savukārt Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs interesējas, vai Meroni nav neatļauti finansējis politiķus, piemēram, "KPV LV" līderi Artusu Kaimiņu, stāstīja raidījums.

Radio vadītājs Jānis Šipkēvics raidījuma atbildējis, ka par valdības lēmumu nav informēts: "Es neesmu saņēmis kā valdes loceklis ne apstiprinājumu, ne neapstiprinājumu. Viss ir valdības gaiteņos un valdības rokās."

Viņš apstiprinājis, ka "Radio SWH" īpašnieku struktūra pagaidām nav mainījusies.

"Radio SWH" 2017. gadā strādāja ar 2,696 miljonu eiro apgrozījumu, kas bija par 6,6% vairāk nekā gadu iepriekš, taču cieta zaudējumus 14 517 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmums dibināts 1993. gada aprīlī, un tās pamatkapitāls ir 2,536 miljoni eiro.

Source

DELFI Bizness

Tags

Arvils Ašeradens Jānis Šipkēvics (Radio SWH) Radio SWH
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form