Foto: F64

Rīgas domes Satiksmes departaments vēlreiz pagarinājis pieteikšanos konkursā par Vanšu tilta pārbūves būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību, liecina informācija Iepirkuma uzraudzības biroja mājaslapā.

Sākotnēji bija plānots, ka pretendenti iepirkumā varēs pieteikties līdz šā gada 21. martam, vēlāk pieteikšanās termiņš tika pagarināts līdz 31.martam, tad termiņš tika pagarināts līdz 18. aprīlim, bet patlaban pieteikšanās termiņš noteikts 20.aprīlis.

Jau vēstīts, ka Vanšu tilta renovācijas izmaksas aplēstas 14 miljonu eiro apmērā. Investīciju apmērs gan ir ļoti aptuvens. Tostarp tilta renovācijai plānots piesaistīts Eiropas fondu vai pašvaldības finansējumu.

Rīgas domes Satiksmes departamenta Direktora biroja projektu vadītāja Ilze Dimante aģentūrai BNS iepriekš sacīja, ka Vanšu tilta būvprojekta izstrāde un tilta renovācija ir iekļauta Rīgas domes Satiksmes departamenta 2014.-2020.gada investīciju plānā. "Ņemot vērā, ka tiltam pēc tā uzbūvēšanas īpaši remontdarbi nav veikti, izņemot ikdienas uzturēšanu, nepieciešams izstrādāt tilta būvprojektu," viņa sacīja.

Dimante pauda, ka būvprojektā jāparedz vanšu ievadu pārbūvi ar mērķi novērst ūdens iekļūšanu stinguma sijā, vanšu aizsargpārklājuma bojājumu novēršanu, tilta laiduma konstrukcijas (stinguma sijas) tīrīšanu un aizsargpārklājuma atjaunošanu. Tāpat jāparedz virkni darbu kopumu - iekšējā apgaismojuma atjaunošanu konstrukcijās, pasākumus ūdens izvadīšanai no stinguma sijas, ietvju konsoles dzelzsbetona bloku nomaiņu, jaunu cinkota tērauda tilta margu un fasādes loksnes uzstādīšanu, ietves konsoles metāla konstrukciju remontu un citus darbus.

Viņa piebilda, ka būvprojektā būtu jāparedz arī pasākumi aizsardzībai pret nesankcionētu cilvēku uzkāpšanu pa vantīm un jāizskata iespējamos pasākumus pret vanšu apledošanu, izvērtējot to uzstādīšanas tehniski ekonomisko efektivitāti un nepieciešamību. Tāpat Vanšu tilta labā krasta estakādei jāparedz balstu rīgeļu (siju) bojātā betona atjaunošanu, deformācijas šuvju remontu, bojāto betona siju atjaunošanu, brauktuves seguma nomaiņu, kā arī jāparedz pasākumi gabarīta ierobežojumu nodrošināšanai caurbrauktuvē zem estakādes Pils ielā.

Būvprojektā tiltam jānodrošina arī nepieciešamo infrastruktūru gājēju un velobraucēju satiksmei un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Līdzīgi kā Salu tiltam, jāparedz videonovērošanas kameru uzstādīšanas projekts, savukārt, lai samazinātu trokšņu līmeni Vecrīgas pusē, jāparedz prettrokšņu siena zonā gar Rīgas pili.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!