Foto: Publicitātes foto
Lai operatīvi atjaunotu nepieciešamo dziļumu kuģu ceļos Ventspils ostā un tās tuvumā, šonedēļ darbu Ventspilī sācis vēl viens padziļināšanas kuģis – "Hegemann I", ko Ventspils brīvostas pārvalde piesaistījusi konkursa kārtībā ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanai.

Plānots, ka "Hegemann I" palīdzēs attīrīt kuģu ceļus no aptuveni 100 tūkstošiem kubikmetru smilšu, liecina pārvaldes sniegtā informācija.

Kuģošanas ceļu dziļuma uzturēšana ir viena no Ventspils brīvostas pārvaldes funkcijām, par ko tiek gādāts visa gada garumā, bet tipiski vairāk darba rodas pēc rudens un ziemas vējiem. Turklāt šie ir darbi, kurus nevar atlikt, jo no kuģošanas ceļu dziļuma ir atkarīga kuģošanas drošība, skaidro Ventspils brīvostas pārvaldē.

Kopš 2020. gada, kad savu darbu lielā nolietojuma dēļ vairs nevarēja pildīt Ventspils brīvostas flotes gruntssūcējs "Dzelme", par ikdienas padziļināšanas darbu veikšanu noslēgts līgums ar "Nord Company Oȕ", kas uz Ventspils ostu atsūtījusi gruntssūcēju "Vlieree".

Savukārt konkursā par kuģu ceļa ārkārtas padziļināšanas darbu veikšanu uzvarējusi "Aquatex" ar gruntssūcēju "Hegemann I". Tas nozīmē, ka "Hegemann I" Ventspilī ierodas tad, kad ar "Vlieree" jaudām ir par maz. Šobrīd "Hegemann I" padziļina kuģu ceļu ārpus ostas vārtiem, bet "Vlieree" strādā priekšostā.

Gruntssūcējs "Hegemann I" būvēts 1994. gadā un kuģo zem Vācijas karoga.

Ventspils osta ir dziļākā osta Baltijas jūras austrumkrastā, kas ir viena no ostas konkurētspējas priekšrocībām, ko Ventspils brīvostas pārvalde var piedāvāt tajā strādājošajiem uzņēmumiem. Ventspils ostas dziļuma uzturēšanas darbiem no Ventspils brīvostas pārvaldes budžeta pagājušajā gadā izlietoti 1,5 miljoni eiro, bet šogad šie izdevumi varētu pārsniegt 2 miljonus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!