Foto: DELFI
Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) viena no šā gada prioritātēm ir darbs pie mārketinga aktivitātēm Latvijas atpazīstamības veicināšanai, pastāstīja Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) valdes loceklis Jānis Pinnis.

"Pie atpazīstamības veicināšanas noteikti ir jāturpina strādāt, jo tā veidojas tikai pieredzes gaitā. Ikviens, kurš atbrauc uz Latviju – gan tūrists, gan tūrisma aģents - un tālāk izplata ziņu par Latviju, ir ļoti būtisks. Kopumā tūrisma galamērķu pasaulē ir ļoti daudz un es domāju, ja valsts nav kāds vecās Eiropas grands, bet mazāk zināms galamērķis, tā ļoti iejūk kopējā galamērķu "katlā". Tāpēc atpazīstamība jāatjauno ik gadu," sacīja Pinnis.

Vienlaikus viņš piebilda, ka atpazīstamību var veicināt ne tikai mārketinga aktivitātes, bet arī dalība starptautiskās tūrisma izstādēs, kā piemēram, gaidāmajā "ITB Berlin" izstādē Berlīnē, kur ir iespējams satikt tūrisma aģentus plašā skaitā. "Svarīgi pārliecināt tūrisma aģentus, lai Austrumeiropas izpētē viņi atbrauc arī uz Latviju un ierauga, cik šeit jauki. Mēs runājam ar saviem biedriem par to, ka tūrisma aģentiem izpētes braucienos ir jānodrošina lētas vai bezmaksas dzīvošanas iespējas, lai viņi saprastu, ka šeit var braukt un vest klientus," sacīja Pinnis.

Tāpat LVRA nepieciešamības gadījumā plāno aizstāvēt biedru intereses, ja šogad atkārtoti aktualizēsies jautājums par samazinātā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) atcelšanu viesnīcu nozarē, kas nav pieļaujams, jo mazinātu Latvijas viesnīcu konkurētspēju, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm.

"Izmitināšanas pakalpojumiem tūristu mītnēs piemēro samazināto PVN likmi 12%. Pagājušajā gadā izskanēja bažas, ka to varētu atcelt, jo Pasaules Bankas pētījumā viena no rekomendācijām bija atcelt samazināto PVN likmi. Mēs sanācām kopā ar pārējām Baltijas valstīm, kurās izmitināšanas pakalpojumiem ir 9% PVN likme un stāstījām, ka šāds lēmums būtu kļūdains," teica Pinnis.

LVRA šogad plāno arī palīdzēt organizēt biedriem tirdzniecības misijas un apmācības programmas saistībā ar Eiropas Savienības fondu atbalsta instrumentiem. Lielāku uzsvaru iecerēts likt uz izziņas braucieniem, aicinot dažādus tūrisma aģentūru pārstāvjus, žurnālistus, blogerus aktīvi piedalīties tajos, parādot viņiem Latvijas valsts priekšrocības, lai viņi vēlāk šurp vestu savus klientus. "Mūsu viesu pieredze liecina, ka 95% un vairāk viesu, kas ir bijuši Latvijā, ir sajūsmā par valsti. Viņi nekad iepriekš neko nav dzirdējuši un pat iedomājušies, ka te ir tik jauki," sacīja LVRA valdes loceklis.

Viņš arī piekrita, ka viens no tūrisma virzieniem, ko Latvijā attīstīt, ir konferenču tūrisms. Šī iemelsa dēļ LVRA iesaistījās Latvijas Kongresu biroja dibināšanā un seko līdzi projekta attīstībai. Konferenču tūrisma attīstība ir svarīga, lai piesaistītu ārvalstu viesus ārpus aktīvās tūrisma sezonas. "Vairums viesu atpūtā uz Latviju brauc saulainajā gada laikā no aprīļa līdz septembrim, bet nesezonas laikā notiek konferences un dažādi pasākumi. Mums jāiekļūst vismaz Centrāleiropas kongresu apritē, ja ne plašākā mērogā, lai piesaistītu viesus ārpus aktīvās tūrisma sezonas," pauda Pinnis.

LVRA ir dibināta 1993. gadā un apvieno naktsmītnes un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus profesionālai sadarbībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!