Foto: AFP/Scanpix/LETA

Sociālajā tīklā "Facebook" radīta iespēja izveidot veikalu tirdzniecībai, informēja "Facebook" komunikāciju konsultante Latvijā Iveta Stepanova.

Viņa norādīja, ka pašreiz daudzi mazie uzņēmumi piedzīvo sarežģījumus, un veikalu aizvēršana liek arvien biežāk apsvērt pārdošanu tiešsaistē. Lai vienkāršotu iepirkšanās procesu un uzņēmējiem būtu iespējams vienkāršāk atrast klientus, izveidots jauns "Facebook" veikalu pakalpojums.

"Facebook" veikali ļaus uzņēmumiem vieglāk izveidot vienotu tiešsaistes veikalu, lai klienti tam var piekļūt gan "Facebook", gan "Instagram" platformā. "Facebook" veikala izveide ir bez maksas. Uzņēmumi var izvēlēties, kurus produktus no sava kataloga vēlas izvietot, un pēc tam pielāgot veikala izskatu un noskaņu, pievienojot fona attēlu un izvēloties krāsas. Tāpēc ikviens pārdevējs, lai kādi būtu apmēri vai budžets, var sākt uzņēmējdarbību tiešsaistē.

Konkrētā uzņēmuma "Facebook" veikalus lietotāji var atrast uzņēmuma "Facebook" lapā vai "Instagram" profilā, kā arī no stāstiem vai reklāmām.

Plānots, ka nākotnē varēs apskatīt uzņēmuma veikalu un iegādāties preces, neizejot no "WhatsApp", "Messenger" vai "Instagram direct" tērzēšanas loga.

Pašreiz sākta "Facebook" veikalu testēšana un plašāka to pieejamība plānota tuvākajos mēnešos.

Kā ziņots, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) iepriekš atgādināja, ka par distances tirdzniecību tiek uzskatīta arī pārdošana sociālajos tīklos, tostarp "Facebook" un "Instagram". Pat, ja prece tiek reklamēta, piemēram, "Instagram" un to ir iespējams iegādāties rakstot "Direct message", komersantam ir jāievēro tās pašas prasības, kas ik vienā interneta veikalā.

PTAC secinājis, ka vairākos jaunatvērtos interneta veikalos ir nepilnības un netiek ievērotas noteiktās prasības.

Distances līgums ir vienošanās par preces iegādi vai pakalpojuma sniegšanu, kas noslēgta neklātienes apstākļos, izmantojot distances saziņas līdzekļus, piemēram, līgums noslēgts, izmantojot tikai interneta vietni, mobilo aplikāciju, elektronisko pastu, tālruni, televīzijas veikalu, katalogu.

Pēc PTAC pārstāves teiktā, pirmkārt ir jābūt sniegtai informācija par pārdevēja nosaukumu vai vārdu un uzvārdu, juridisko adresi vai deklarēto dzīvesvietu un reģistrācijas numuru, ja tāds ir. Otrkārt jāsniedz kontaktinformācija, kas nodrošina iespēju ātri sazināties tiešā veidā, ieskaitot elektroniskā pasta adresi.

Kā norādīja Lene, treškārt, distances tirdzniecībā pārdevēja pienākums ir patērētājiem sniegt pirmslīguma informāciju par preces vai pakalpojuma galvenajām īpašībām, cenu, piegādes un citām izmaksām, atteikuma tiesībām, atteikuma veidlapu, kā arī piegādi, līguma izpildi, apmaksas kārtību un citiem līguma noteikumiem.

Lene atzīmēja, ka pirmslīguma informācija ir distances līguma noteikumu neatņemama sastāvdaļa un pārdevēja pienākums ir nodrošināt pirmslīguma informāciju un līguma noteikumus saglabājamā veidā. Savukārt pēc pasūtījuma veikšanas, pārdevēja pienākums ir apstiprināt pasūtījuma saņemšanu.

Kā atklāja PTAC pārstāve, būtiska atšķirība starp pārdošanu parastā veikalā un distances tirdzniecībā ir atteikuma tiesības. Tas nozīmē, ka patērētājam ir tiesības atteikties no pasūtījuma 14 dienu laikā pēc piegādes brīža bez īpaša iemesla. Šajā laikā patērētājam ir tiesības pārbaudīt preces īpašības tiktāl, ciktāl to būtu iespējams izdarīt parastā veikalā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!