Foto: Publicitātes attēli

Ja AS "Pasažieru vilciens" (PV) un vērienīgā vilcienu iepirkuma konkursā uzvarētājs, spāņu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) tā arī nespēs vienoties par iepirkuma nosacījumiem, tiks rīkots jauns konkurss, un jau vismaz trīs citi vilcienu piegādātāji pauduši gatavību tajā piedalīties, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

PV vadība šonedēļ devusies uz Berlīni, lai apmeklētu starptautisko dzelzceļa tehnoloģiju izstādi "InnoTrans2012". Tās laikā jau ir notikušas trīs tikšanās ar CAF pārstāvjiem, tomēr nav panākta konkrēta vienošanās par iepirkuma līguma izmaiņām. PV vadība piedāvājusi izmaiņas, jo uzskatīja, ka ar CAF noslēgtā līguma nosacījumi var apdraudēt 100 miljonu latu ES līdzfinansējuma saņemšanu. Pēc šonedēļ notikušajām sarunām ar CAF joprojām nav skaidrības par turpmāko sadarbību.

Tomēr izstādes laikā PV esot izrādījuši interesi vismaz trīs alternatīvi uzņēmumi, kuri izteikuši gatavību Latvijai piegādāt vilcienus.

Tāpēc PV vadība patlaban ar zināmu optimismu raugās nākotnē, jo, ja arī līdz līgumā noteiktajam galīgajām iespējamo izmaiņu termiņam, 2.oktobrim, neizdosies vienoties ar CAF, "Pasažieru vilciens" vēl varēšot veiksmīgi noorganizēt jaunu iepirkumu, vienlaikus neriskējot ar Eiropas Savienības fondu līdzekļu pazaudēšanu, portālam "Delfi" norādīja par sarunām informēts avots, kas vēlējās palikt anonīms.

Jau ziņots, ka, nevienojoties ar jauno pasažieru vilcienu konkursa uzvarētāju CAF, iespējama tiesvedība, kurā uz spēles varētu tikt likti līdz pat 200 miljoniem eiro (140 miljoni latu).

Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī Eiropas Komisija (EK) ir paudusi līdzīgu viedokli, ka vienošanās nosacījumi apdraud ES fondu līdzfinansējuma saņemšanu, savukārt iecerētās līguma izmaiņas var būt tik būtiskas, ka nāksies rīkot jaunu iepirkuma konkursu. Ja ES nolems izmaiņu dēļ nepiešķirt projektam 100 miljonus latu, tos nāksies segt no valsts budžeta.

Jaunā PV valde izstrādāja priekšlikumus jauniem līguma grozījumiem, kas atbilda sākotnējam līgumprojektam, kuram akceptu deva Ministru kabinets. Grozījumus apstiprināja gan Satiksmes, gan Finanšu ministrija, bet CAF vēl nav sniedzis galīgo vērtējumu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

Kopējā vilcienu iepirkuma vērtība ir 610 miljoni eiro.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!