Foto: LETA
Satiksmes ministrs Aivis Ronis uzdevis jaunieceltajam "Pasažieru vilciena" (PV) vadītājam Artim Brikmanim noskaidrot Eiropas Komisijas viedokli par noslēgto vērienīgā vilcienu iepirkuma līgumu un kopā ar konkursa uzvarētāju, Spānijas uzņēmumu CAF mazināt iespējamos riskus, kuru dēļ ES var nepiešķirt projektam līdzfinansējumu.

Ronis pēc sarunas ar Brikmani uzdevis kopā ar spāņu uzņēmumu CAF rast risinājumu risku mazināšanai Eiropas finansējuma saņemšanai, noskaidrot EK viedokli un izveidot tālāko PV darbības plānu, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministra biroja vadītājs Aivis Freidenfelds.

PV vadībai piektdien būs jātiekas ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvjiem. Atkarībā no EK nostājas PV valdei būs jāturpina pašreizējais projekts, vai arī jāpiedāvā alternatīvi risinājumi Satiksmes ministrijai un valdībai.

"Delfi" jau vēstīja, ka Finanšu ministrija paziņojusi vērienīgā pasažieru vilcienu piegādes līguma neizdevīgumu valstij, jo daļu no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem var nākties kompensēt no valsts budžeta.

Finanšu ministrija jau iepriekš ir lūgusi Satiksmes ministriju informēt par tās turpmāko rīcību, tai skaitā atbildības pieprasīšanu no PV vadības un piedāvāt iespējamos risinājumus.

Izvērtējot noslēgto līgumu, secināts, ka "Pasažieru vilciens" (PV) faktiski nav ievērojis Finanšu ministrijas, Satiksmes ministrijas, Iepirkumu uzraudzības biroja un valdības iepriekš oficiāli izteiktos iebildumus, lai nepieļautu būtiskas izmaiņas līguma grozāmajos un negrozāmajos punktos. Pie tam pēc EK domām plānotie līguma grozījumi satur izmaiņas, kas rada jauna iepirkuma konkursa rīkošanas nepieciešamību.

"Pasažieru vilciens" aprīļa sākumā parakstīja līgumu ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju - spāņu kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF). Konkursa nolikums nosaka, ka līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka. Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!