Vilks par vilcienu iepirkumu: līgums ar CAF, iespējams, būs jālauž
Foto: LETA

Ņemot vērā AS "Pasažieru vilciens" veiktās vilcienu iepirkuma līguma izmaiņas un Eiropas Komisijas pozīciju, patlaban noslēgtais līgums ar spāņu uzņēmumu "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) būs jālauž, ir pārliecināts finanšu ministrs Andris Vilks (V).

Ministra pārstāvis Aleksis Jarockis portālam "Delfi" apstiprināja, ka Vilks savu pozīciju balsta uz līdzšinējām sarunām ar EK un tās pausto nostāju par iepirkuma līgumu. Līdz šim no EK esot saņemtas jau divas vēstules. Pirmajā bijis norādīts - ja tiek mainīti līguma nosacījumi, ir jāizsludina jauns iepirkums, bet otra jau bijusi daudz nopietnāka – ar konkrētiem brīdinājumiem par pieejamā ES finansējuma koriģēšanu.

Tāpēc arī ministrs ir pārliecināts, ka piektdien plānotajās Satiksmes ministrijas un PV pārstāvju sarunās Briselē Latvijai neizdosies pārliecināt EK un valdībai nākamnedēļ būs jālemj jau par turpmāko rīcību – ļoti iespējams, esošā līguma laušanu.

Lai arī plašākus komentārus FM nesniedz, portāla "Delfi" rīcībā esošā neoficiālā informācija liecina, ka vilcienu piegādes līgumā ir iekļauts punkts, kas paredz - lai līgums stātos spēkā, šim iepirkumam noteikti ir jāpiesaista ES līdzfinansējums. Tā kā nav pārliecības, ka EK savu viedokli varētu mainīt, esošā līguma īstenošana varētu būt diezgan apgrūtinoša.

Kā ziņots, reaģējot uz Eiropas Komisijas paustajām bažām un ažiotāžu ap AS "Pasažieru vilciens" (PV) vadības maiņu, spāņu uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) trešdien izplatītā paziņojumā uzsver, ka neskatoties uz dažādiem mēģinājumiem atcelt vērienīgo vilcienu piegādes līgumu uzņēmums ir apņēmības pilns īstenot tam uzticētos darbus, portālu "Delfi" informēja CAF pārstāvji.

Kopš PV atzina CAF par vilcienupiegādes konkursa uzvarētāju, ir bijuši dažādi mēģinājumi mainīt iepirkumaprocedūras rezultātus, lai atceltu lēmumu par tiesībām noslēgt līgumu. Bijuši mēģinājumipārtraukt iepirkuma procedūru un sākt jaunu iepirkumu, kā arī aizkavēt līgumanoslēgšanu, lai nebūtu iespējams izpildīt piegādes grafiku, kā arī vispārnepieļaut līguma noslēgšanu, norāda CAF.

Jau ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) nav mierā ar "Pasažieru vilciens" veiktajām izmaiņām vērienīgajā vilcienu iepirkuma konkursa līgumā un šonedēļ atbildīgajām Latvijas institūcijām nosūtījusi jau gana nopietnu brīdinājumu, liecina portāla "Delfi" rīcībā esošā informācija.

EK vēstulē uzsvērts, ka turpinot īstenot pašlaik parakstīto līgumu valsts iestādes ne tikai pārkāps ES publisko iepirkumu noteikumus, bet EK arī var izskatīt iespēju atklātajai neatbilstībai piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, kas nozīmētu, ka Latvijas pusei pašai nāktos segt 100 miljonus latu, kurus iepirkumā plānots saņemt no Kohēzijas fonda. Kopēja vilcienu iepirkums plānots 600 miljonu eiro (apmēram 430 miljoni latu) vērtībā.

Vēstulē EK valsts iestādes aicinājusi nekavējoties izskatīt situācijas alternatīvas un pieņemt nepieciešamos lēmumus. Lai gan plašāk tālākā rīcība neesot izklāstīta, pastāv bažas, ka EK pārliecināt būs ļoti grūti un no komisijas puses var sekot vēl nopietnāka rīcība pret Latviju.

"Pasažieru vilciens" aprīļa sākumā parakstīja līgumu ar jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iepirkuma konkursa uzvarētāju - spāņu kompāniju "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF), un saskaņā ar konkursa nolikumu līdz 2015.gada beigām pilnībā tiks nomainīti elektrovilcieni un trešdaļa dīzeļvilcienu parka.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā.

Source

www.DELFI.lv

Tags

Andris Vilks (Vienotība) Eiropas Komisija Pasažieru vilciens Vilcienu iepirkums
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form