Foto: Pixabay

Ministru kabinets ceturtdien atbalstīja Ekonomikas ministrijas lūgumu no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem” piešķirt finansējumu 118 521 eiro (ar PVN) apmērā.

EM plāno slēgt līgumu ar SIA "McCann Rīga" par informēšanas kampaņu saistībā ar drošu tirdzniecību un iedzīvotāju paradumu maiņu par kopējo summu 118 521 eiro (ar PVN).

Iedzīvotāju paradumu un uzvedības maiņa ir ilgtermiņa komunikācijas lielākais izaicinājums jebkurā nozarē, skaidro EM. Ņemot vērā sabiedrības ierobežojumus pandēmijas laikā, kas darbojas kopš 2020. gada 12. marta, īpaši plašus ierobežojumus tirdzniecībā, kas skar ikvienu Latvijas iedzīvotāju neatkarīgi no vecuma un dzīvesvietas, neprognozējamiem Covid-19 vīrusa infekcijas tālākiem uzliesmojumiem vai attīstības scenārijiem, nepieciešama vienota pieeja valstiskā līmenī valsts pārvaldes iestāžu komunikācijai ar sabiedrību. Pašlaik ir īpaši svarīgi atgādināt un izglītot gan tirgotājus, gan iedzīvotājus par sekām, kādas var iestāties, neievērojot valdības pieņemtos un epidemiologu rekomendētos noteikumus, un skaidrot riskus, kas pastāv tirdzniecības vietās. Turklāt jāveic ne tikai informēšanas funkcija valstiskā mērogā, bet arī jāīsteno centieni mainīt iedzīvotāju uzskatus par iepirkšanos ar mērķi mainīt viņu uzvedību un iepirkšanās paradumus, uzsverot, ka iepirkšanās nav izklaide un brīvā laika pavadīšana ģimenei ar bērniem tirdzniecības vietās, uzskata EM.

Kampaņas mērķis ir izstrādāt un laika posmā no šā gada marta līdz 30. jūnijam īstenot intensīvu integrētas komunikācijas sociāli orientētu kampaņu par drošas tirdzniecības nosacījumiem.

Tajā paredzēts informēt iedzīvotājus par drošas iepirkšanās nosacījumiem un to nozīmi Covid-19 vīrusa izplatības ķēdes mazināšanā; skaidrot sabiedrībai, tai skaitā tirdzniecības nozarei, par pakāpeniskas drošas tirdzniecības modeļa ieviešanas epidemioloģiskajiem apsvērumiem; aicināt sabiedrību ievērot epidemioloģiskās drošības pasākumus tirdzniecības vietās – pareizi nēsāt sejas maskas, nepulcēties, distancēties, ievērot higiēnas prasības, u.c.; mudināt sabiedrību mainīt attieksmi un uzvedību tirdzniecības vietās, kā arī iepirkšanās paradumus (iepirkties pa vienam, ievērot tirgotāju norādes, utt.); pateikties visiem, kas ievēro epidemioloģiskās drošības pasākumus tirdzniecības vietās (integrēta ar Slimību profilakses un kontroles centra kampaņu); informēt un izskaidrot tirdzniecības nozares dalībniekiem, jo īpaši mazajiem tirgotājiem mazpilsētās un ciemos, nosacījumus drošu epidemioloģisko apstākļu nodrošināšanai tirdzniecības vietās darbiniekiem un pircējiem un sekām šo noteikumu neievērošanas gadījumā.

Izvērtējot iespēju efektīvākas, plašākas un mērķtiecīgākas komunikācijas nodrošināšanai piesaistīt sabiedrisko attiecību aģentūru, tika veikta tirgus izpēte par nacionāla mēroga integrētas komunikācijas sociāli orientētas kampaņas drošas tirdzniecības nodrošināšanai un ievērošanai izstrādi un īstenošanu, uzrunājot sešas lielākās reklāmas aģentūras, kas ir savas nozares speciālisti un veiksmīgi pierādījuši savas prasmes citos lielāka uz mazāka mēroga projektos, uzsver EM.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!