Pēc Latvijas Zaļās partijas iniciatīvas Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) trešdien Saeimā iesniegusi priekšlikumu uz pusi samazināt uzņēmumu vieglo automobiļu nodokli, kā arī mototransporta nodokli, informē LZP.
LZP uzskata, ka 2010.gada nogalē ieviestās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā "ir vairāk nekā nejēdzīgas". "Likums tik ļoti sarežģī un sadārdzina uzņēmēju dzīvi, ka tie labāk izvēlas savus auto pārreģistrēt uz privātpersonām vai ārvalstīm," norāda priekšlikuma autori.
"Pamatojumam daži piemēri – Latvijā nodoklis jāmaksā avansā - bet ko darīt, ja automašīna ir nozagta vai atrodas ilgstošā remontā, kā rezultātā tā netiek izmantota? Latvijā ceļu nodoklis ir visai pamatīgs, bet Lietuvā tā nav vispār. Pie mums arī tehniskā apskate maksā gandrīz uz pusi dārgāk nekā kaimiņos, turklāt Latvijā tehniskā apskate ejama katru gadu, bet Lietuvā – reizi divos gados," dažus no trūkumiem uzskaita LZP.
"Mēs saredzam, ka samazinot šī nodokļa apmērus par 50%, komersanti paliktu lojāli savai valstij un labprātāk to maksātu. Līdzīgu scenāriju paredzam arī mototransporta nodoklim, jo šos transporta līdzekļus izmantojam labākajā gadījumā 6 mēnešus gadā. Turklāt pēc nodokļa paaugstināšanas reģistrēto motociklu un triciklu skaits samazinājies par 16 tūkstošiem, kas gada laikā ir ļoti liels cipars," norāda Latvijas Zaļās partijas valdes priekšsēdētājs Edgars Tavars.
2010.gada nogalē ieviestās izmaiņas paredz, ka tad, ja komersanta īpašumā vai turējumā esošais vieglais transportlīdzeklis tiek izmantots tikai un vienīgi saimnieciskajai darbībai, šis spēkrats ir jādeklarē un par to nav jāmaksā uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis, savukārt par tiem transportlīdzekļiem, kurus komersanti izmanto gan saimnieciskiem mērķiem, gan privātām vajadzībām, nodoklis ir jāmaksā un auto nav jādeklarē.