Jēkabsons arīdzan uzsver, ka e-veikala izstrādē ir vairāki savstarpēji saistīti posmi un, ja kāds no tiem tiek izlaists, tas noteikti liks par sevi manīt tālākajā izstrādē. "Visbiežāk redzam, ka saturs tiek atlikts uz vēlāku laiku, un gadās, ka plānotā struktūra vai reizēm pat dizains ir jāmaina, jo tas vairs nav atbilstošs, lai atrādītu gala saturu. Šī ir arī viena no biežākajām kļūdām, un tas, protams, saistīts ar vēlmi visu pabeigt ātrāk, taču šāda steiga var nenovest pie vislabākā rezultāta."
Līdz ar to arī attēliem ir jāatbilst izvirzītajam mērķim un jāiekļaujas kopējā vēstījumā. "Interneta vidē pircējam nav iespējas produktu pataustīt un apskatīt savām acīm, tāpēc jo īpaši svarīgs būs vizuālā materiāla apjoms un kvalitāte, lai klients būtu drošs, ka izvēlētais produkts būs tieši tāds, kādu vēlas saņemt. Interneta pirkumi arī tiek krietni biežāk atgriezti nekā uz vietas veikalā iegādātie, tāpēc ir svarīgi, lai pircējam būtu sniegta informācija pietiekamā apjomā pārdomāta pirkuma veikšanai. Vidēji Eiropā e-veikala pirkumus atgriež 29%, taču šis, protams, ir mainīgs skaitlis dažādās nozarēs (avots: "InvespCRO 2020")," atklāj Jēkabsons.
Vaicāts par to, kāda ir interneta lietotāju domāšana, uzvedība un informācijas meklēšanas paradumi, Jēkabsons pauž, ka interneta pircējs ir prasīgāks nekā jebkad, un tas skaidrojams ar arvien pieaugošajām e-komercijas iespējām: "Ja fiziskā veikalā cilvēki mēdz veikt pirkumus, jo ir noguruši vai arī nav pārliecināti, ka citur atradīs labāku piedāvājumu, tad interneta vidē to var izdarīt pietiekami ātri. Ir pieejami gan dažādi preču salīdzināšanas portāli, gan arī viegli var atrast atsauksmes par produktu, lai pārliecinātos par savu pirkuma lēmumu."
Vizuālā materiāla un informācijas pārbagātībā digitālajā vidē ir itin viegli apjukt, tāpēc e-komersantiem jāpieliek pūles, lai viņu produkts vai pakalpojums nepazustu starp neskaitāmajiem piedāvājumiem. Tiesa, "vairāk" ne vienmēr nozīmē "labāk". Kā atklāj Jēkabsons – lai acs kaut kur "apstātos", svarīga ir satura hierarhija un kontrasti, ko ir grūti panākt.
Tikpat nozīmīgs priekšnosacījums ir arī dažādo lapas elementu lietošanas konsekvence. "Piemēram, ja mums ir divu vai trīs veidu pogas e-veikalā, tad jāpārliecinās, vai kaut kur pēkšņi neparādās kāds jauns stils. Konsekvence dizainā palīdz lietotājam ātrāk tikt pie vēlamā rezultāta, jo nav katru reizi jādomā, ko šis konkrētais elements dara. Tas pats attiecas arī uz burtveidolu lietošanu un citiem dizaina elementiem," rezumē Jēkabsons.
Ivuškāns uzsver, ka ļoti svarīga ir arīdzan fotogrāfiju atlase, lai nav pārāk daudz vizuālā materiāla, kas apdullina, – jo sevišķi interneta vidē, kur no visām pusēm lietotājiem "uzbrūk" krāsaini baneri un kustīgas reklāmas. "Protams, svarīgi, lai attēli būtu reprezentabli – visos trīs plānos, būtu redzamas gan detaļas, gan kopaina –, taču daudziem šis ir klupšanas akmens, cilvēki neprot atsijāt svarīgāko."
Tiesa, ne vienmēr pie mājaslapas izstrādes strādā vesela komanda un ne vienmēr ir iespējams pieaicināt profesionālu fotogrāfu. Šādās situācijās Ivuškāns mudina nevairīties izmantot jau gatavo fotogrāfiju datubāzu jeb tā dēvēto "stoku" piedāvājumu, kas ir ļoti bagātīgs, turklāt pa kabatai ikvienam. "Arī šajā gadījumā svarīga ir veiksmīga fotogrāfiju piemeklēšana un atlase, kas neprofesionālim var sagādāt galvassāpes. Ja vien ir iespēja, es tomēr ieteiktu pieaicināt fotoredaktoru vai dizaineru, kurš var palīdzēt atlasīt vai vismaz konsultēt, lai vizuālajam materiālam mājaslapā būtu vienots un kopainai atbilstošs stils."
"To, ka ar tirdziņiem vien būs par īsu un bez darbošanās internetā iztikt nevarēs, mēs sapratām pirms kādiem trim gadiem. Zelta atslēga uzņēmējdarbībā – vajag dažādot kanālus, caur kuriem komunicēt ar potenciālo un esošo klientu. Ja tu esi maziņš – vēl jo vairāk!" stāsta Andris, kurš kopā ar ģimeni no Londonas pārcēlās uz dzīvi Latvijas laukos ar "saujiņu sēklu un lieliem sapņiem", meklējot iespēju dzīvot tuvāk dabai.
"Obelisk Farm" rūpals ir sējas kaņepju kultivēšana un videi draudzīgu un veselīgu kaņepju produktu ražošana – eļļas, sviesta, garšvielu, kaņepju proteīna, našķu u. c., kā arī darbnīcu, degustāciju un apmācību rīkošana par kaņepju vērtīgajām īpašībām un dažādo pielietošanu.
"Gluži tāpat, kā savai produkcijai izmantojam videi draudzīgu, dabīgu un vienkāršu iepakojumu, līdzīgu stilistiku ieturam arī savos vizuālajos materiālos internetā, ar kuriem vēlamies radīt un nodot sajūtu par dabai tuvu dzīvošanu. Mums ir divi fotogrāfi, kuri palīdz ar mājaslapas vizuālo noformējumu, bet ikdienā sociālajos tīklos visu darām paši – gan filmējam, gan fotografējam. Šim nolūkam tika iegādāta atbilstoša tehnika, lai kvalitatīvi visur varētu ieturēt vienu vizuālo tēlu," atklāj Andris.
Tā kā Debora ieguvusi izglītību sabiedriskajās attiecībās un komunikācijā, ideju ģenerēšana un plānošana pārsvarā ir viņas rūpals. "Būtībā jau darām līdzīgi kā lielos uzņēmumos mārketinga komandas – Deborai ir plāns, ko un kā darīt, kad publicēt bildi, kad stāstu, kad video, pie kā arī pieturamies. Publicējam arī materiālus, ko paši neesam taisījuši, bet kas attiecas uz mūsu nozari. Piemēram, par kaimiņieni, kura uzvarēja tiesā un dabūja kompensāciju par policijas nogrieztajām kaņepēm."
Kā atklāj Andris, pandēmijas dēļ uz tirdzniecību un komunikāciju interneta vidē viņi koncentrējušies ļoti mērķtiecīgi – apmēram 80% pārdošanas notiek sociālajos tīklos un mājaslapā. Turklāt vislielākā atdeve šobrīd nākot no "Instagram", kur sekotāji ir visaktīvākie.