Foto: AFP/Scanpix/LETA

Turpinās pieteikšanās Latvijas e-komercijas gada balvai "E-komercijas zvaigzne 2021", kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Pieteikumu skaits jau pārsniedzis simtu, bet līdz pat 8. aprīlim ikvienam Latvijā strādājošam uzņēmumam, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti, ir iespēja pieteikties, gūt novērtējumu un ar savu pieredzi iedvesmot citus.

Pēdējā gada laikā e-komercijas nozare piedzīvojusi ārkārtīgi strauju izaugsmi – ir pieaudzis gan tirgotāju, gan pircēju skaits. Pēdējo sešu mēnešu laikā teju 90% Latvijas iedzīvotāju ir izmantojuši dažādas Latvijas e-komercijas tīmekļvietnes un tas ir pieaugums par 16% pēdējo trīs gadu laikā, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" dati.

Tiesa, lai arī preču un pakalpojumu tirdzniecība internetā ir bez robežām un 24/7 režīmā, tas nebūt nenozīmē, ka uzņēmējdarbība digitālajā vidē uzreiz arī vainagosies ar komerciāliem panākumiem. Vizuālā materiāla un informācijas pārbagātībā digitālajā vidē ir itin viegli apjukt, tāpēc e-komersantiem jāpieliek pūles, lai viņu produkts vai pakalpojums nepazustu starp neskaitāmajiem piedāvājumiem.

Kā iesaka tiešsaistes tirdzniecības platformas "Joom" līdzdibinātājs un mārketinga direktors Jurijs Ivanovs, pirms produkta vai pakalpojuma virzīšanas digitālajā vidē un e-veikala attīstīšanas jāpārbauda, cik populārs ir jūsu piedāvājums. To var itin labi izdarīt arī jau gatavās tirdzniecības platformās, piemēram, "Shopify" vai "BigCommerce". Tāpat vēlams nopietni padomāt, kā savu produktu pārdot arī citās valstīs, jo jārēķinās, ka Latvijas tirgus ir ļoti mazs.

Mūsdienās interneta pircējs ir prasīgāks nekā jebkad, un tas skaidrojams ar pieaugošajām e-komercijas iespējām, tāpēc e-komersantiem ne tikai jādomā par preču un pakalpojumu izdevīgumu lielās konkurences apstākļos, bet arī jāattīsta ērti lietojama un viegli saprotama tirdzniecības vietne.

Kā atklāj Ivanovs, interneta pircējam ir svarīgi, lai preces vai pakalpojumi būtu pieejami par izdevīgu cenu, kā arī būtu nodrošināta uzticama un ērta piegāde maksimāli īsā laikā. Tiesa, lai vispār nonāktu līdz pirkuma veikšanai, jānodrošina ērta un mūsdienīga e-komercijas vietne.

Pieteikt savu e-veikalu konkursam "E-komercijas zvaigzne 2021" iespējams līdz 8. aprīlim tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursā ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās, atbilstoši savai darbības jomai un mērogam.

Otrajā pieteikšanās nedēļā kopīgais pieteikumu skaits pārsniedzis pirmo simtu, un, kā liecina balvas rīkotāju sniegtā informācija, vislielākā aktivitāte vērojama mazā biznesa un nozaru veikalu kategorijā.

Plašāk par e-komercijas attīstību un tendencēm Latvijā iespējams lasīt "DELFI Brand Studio" veidotajā e-komercijas gada balvas satura projektā, kas ieskicē 2020. gada pandēmijas ierobežojumu ietekmi gan uz aktuālo, gan uz nākotnes situāciju, kopā ar nozares ekspertiem un e-komersantiem meklē veiksmīgas produktu "iepakošanas" paņēmienus interneta vidē, skaidro, kā attālināti dibināt un veidot tuvas attiecības ar klientiem, kā arī ielūkojas nākotnes uzņēmumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!