Foto: Imago/Scanpix/LETA

Šodien, 8. aprīlī, ir pēdējā pieteikšanās diena pirmajai Latvijas e-komercijas gada balvai "E-komercijas zvaigzne 2021", kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Pieteikties paspēt vēl var ikviens Latvijā strādājošs uzņēmums, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti, tādējādi gūstot novērtējumu un ar savu pieredzi iedvesmojot citus.

Interneta veikalu auditorija pēdējā gada laikā ir gandrīz dubultojusies, kopējam pircēju skaitam pieaugot no 40 % 2020. gada martā līdz 75 % 2021. gada martā. Strauji pieaudzis arī e-veikalu skaits, jo ikviens komersants meklēja veidus, kā sekmīgi turpināt savu uzņēmējdarbību. Iepērkoties interneta veikalos, pircēji novērtē vietnes lietojamību, kvalitāti un piegādes iespējas, liecina konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" rīkotāju veiktā pētījuma dati.

Pētījuma dati liecina, ka 58 % e-veikalu klientu iepirkšanās internetā laikā visvairāk novērtē viegli saprotamu preces iegādes procesu, tikpat lielai daļai aptaujāto (58 %) būtiska ir klientu servisa kvalitāte un ātras atbildes saņemšana, savukārt 46 % iedzīvotāju svarīga ir skaidrība par pasūtījuma statusu un progresu. Tāpat lielu lomu atkārtota pirkuma veikšanā spēlē arī piegādes izmaksas (svarīgi 56 % aptaujāto) un piegādes ātrums (53 %), kā arī daudzveidīgas norēķinu iespējas (42 %).

Interneta veikala vizuālo tēlu un dizainu kā vienu no motivējošiem faktoriem atkārtota pirkuma veikšanai min 16% Latvijas iedzīvotāju. Lielākā daļa aptaujāto (58 %) uzskata, ka vietnes dizaina būtiskākais uzdevums ir palīdzēt ātrāk atrast nepieciešamo un orientēties mājaslapā, 46 % atzīst, ka dizains palīdz izcelt svarīgāko informāciju, savukārt 16 % novērtē dizaina nodrošinātās papildu interakcijas iespējas.

"Līdz šim esam saņēmuši jau vairāk nekā 250 pieteikumu gan no lieliem un pieredzējušiem e-veikaliem, gan savas komercdarbības uzsācējiem un mazo biznesu īpašniekiem. Man prieks, ka varam lepoties ar aktīviem un mērķtiecīgiem uzņēmējiem, kas novērtē iespēju ne tikai parādīt sevi, bet arī uzklausīt žūrijas vērtējumus, tādējādi vēl vairāk pilnveidojot savu e-veikalu," pauž Jēkabsons.

Pieteikt savu e-veikalu konkursam "E-komercijas zvaigzne 2021" iespējams līdz 8. aprīlim (ieskaitot) tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursā ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās, atbilstoši savai darbības jomai un mērogam.

Konkursa apbalvošanas ceremonijā tiks godināti labākie e-veikali katrā no kategorijām, savukārt "Grand Prix" ieguvējs saņems īpašu balvu – stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis. Konkursa partneris "Scandiweb" visiem finālistiem nodrošinās ielūgumus uz e-komercijas konferenci "eCOM360", kas norisināsies tiešsaistē no 25. līdz 27. maijam.

Plašāk par e-komercijas attīstību un tendencēm Latvijā iespējams lasīt "DELFI Brand Studio" veidotajā e-komercijas gada balvas satura projektā, kas ieskicē 2020. gada pandēmijas ierobežojumu ietekmi gan uz aktuālo, gan uz nākotnes situāciju, kopā ar nozares ekspertiem un e-komersantiem meklē veiksmīgas produktu "iepakošanas" paņēmienus interneta vidē, skaidro, kā attālināti dibināt un veidot tuvas attiecības ar klientiem, kā arī ielūkojas nākotnes uzņēmumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!