Foto: Publicitātes foto

Pirmo reizi Latvijā norisināsies konkurss “E-komercijas zvaigzne 2021”, kurā tiks noskaidroti izcilākie Latvijas e-komercijas uzņēmumi. Konkursā no pirmdienas, 8. marta, līdz pat 8. aprīlim ir iespējams pieteikties ikvienam Latvijā strādājošam uzņēmumam, kurš savas preces vai pakalpojumus piedāvā iegādāties attālināti.

Konkursa iniciatori un atbalstītāji ir uzņēmumi "Printful" un "Omniva Latvija", un tā ietvaros tiks vērtēta e-veikalu digitālo risinājumu kvalitāte, radošā izcilība un inovācijas, veidojot un attīstot uzņēmējdarbību tiešsaistē.

Pēdējā gada laikā e-komercijas nozare ir piedzīvojusi ārkārtīgi strauju izaugsmi – ir pieaudzis gan tirgotāju, gan pircēju skaits. Pēdējo sešu mēnešu laikā teju 90 % Latvijas iedzīvotāju ir izmantojuši dažādas Latvijas e-komercijas tīmekļvietnes, un tas ir pieaugums par 16 % pēdējo trīs gadu laikā, liecina "Gemius" dati. Turklāt gandrīz puse aptaujāto (43 %) uzskata, ka šogad viņu tēriņi internetā pieaugs, savukārt 45 % pirkumiem internetā atvēlēs tikpat daudz līdzekļu, cik pagājušajā gadā.

"E-komercijas uzvaras gājiens turpinās un COVID-19 ir kalpojis kā papildus katalizators vēl straujākai izaugsmei – darbību internetā uzsākuši arī uzņēmumi, kas līdz šim par to vispār nedomāja. Arī "Omniva Latvija" dati apliecina neizbēgamu patērētāju paradumu maiņu. Jau šobrīd vairāk nekā 50 % Latvijas mājsaimniecību izmanto t.s. "pēdējās jūdzes" piegādes pakalpojumus (pakomāti, kurjeru piegādes) un gada laikā tiek nosūtīts vairāk nekā 5 miljoni paciņu. E-komercijas sniegto pakalpojumu tvērums ir paplašinājies līdz iepriekš netveramiem apmēriem – diezin vai mēs kādreiz varējām iedomāties saņemt zobārsta konsultācijas attālināti. Tādēļ šis ir īstais brīdis, kad novērtēt jau sasniegto un motivēt turpmākajai izaugsmei," uzsver "Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Plašāk par e-komercijas attīstību un tendencēm Latvijā iespējams lasīt "DELFI Brand Studio" veidotajā e-komercijas gada balvas satura projektā, kas ieskicēs 2020. gada pandēmijas ierobežojumu ietekmi gan uz aktuālo, gan uz nākotnes situāciju, kopā ar nozares ekspertiem un e-komersantiem meklēs veiksmīgas produktu "iepakošanas" paņēmienus interneta vidē, skaidros, kā attālināti dibināt un veidot tuvas attiecības ar klientiem, kā arī ieskatīsies nākotnes uzņēmumā.

"DELFI jau vairāk nekā 20 gadus palīdz biznesam komunicēt ar interneta auditoriju. Šajā laikā Latvijas bizness ir piedzīvojis daudz izmaiņu. Taču vēl joprojām priekšā ir liels darbs, lai jebkuram mazam vai vidējam Latvijas uzņēmumam būtu viegli uzsākt savu tirdzniecību internetā. Es ceru, ka šī iniciatīva kļūs par pamatu tam, lai uzņēmumi iepazītu labākus interneta tirdzniecības piemērus un iedvesmotos no tiem," sadarbību ar e-komercijas gada balvu vērtē AS "Delfi" valdes priekšsēdētājs Konstantīns Kuzikovs.

Konkurss "E-komercijas zvaigzne" norisināsies pirmo reizi, un tā mērķis ir izcelt un godināt labākos Latvijas interneta veikalus, kam izdevies pārliecinoši uzmirdzēt savā sfērā, atspoguļot labo praksi un iedvesmot arī citus uzsākt pārdošanu digitālajā vidē.

Pieteikt savu e-veikalu konkursam "E-komercijas zvaigzne 2021" iespējams līdz 8. aprīlim tīmekļvietnē www.ekomercijaszvaigzne.lv. Pieteikšanās konkursā ir bez maksas, un vienam e-veikalam ir iespēja pieteikties vienā vai vairākās kategorijās, atbilstoši savai darbības jomai un mērogam:

  1. Mazais bizness – mazais ražotājs vai pakalpojumu sniedzējs ar 1-9 darbiniekiem.
  2. Ražotāji – ražotājs ar vairāk nekā 10 darbiniekiem.
  3. Nozaru veikali – e-veikals, kas pārstāv vienu nozari.
  4. Daudznozaru veikali – e-veikals, kas pārstāv dažādas nozares.
  5. Pakalpojumu sniedzēji – e-veiklas, kas sniedz pakalpojumus.
  6. Lietotnes – uzņēmums izmanto mobilo lietotni.
  7. Eksportētāji – uzņēmums pārdod produktus ārzemēs.
  8. Platformu veikali (marketplace) – e-veikals, kas darbojas globālā e-komercijas platformā.
  9. B2B e-komercijas vietnes – e-veikals, kas apkalpo citus uzņēmumus.
  10. Globālie e-veikali – e-veikala vietne un pakalpojumi lokalizēti Latvijā.

E-komercijas uzņēmumus vērtēs starptautiska žūrija, analizējot trīs būtiskākos kritērijus – e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas.

"Katra krīze nes arī jaunas iespējas un šī pandēmija viennozīmīgi ir parādījusi visai pasaulei, cik daudz lietas mēs patiesībā varam izdarīt attālināti un cik inovatīvus risinājumus mēs spējam rast šādā mobilitātes režīmā. Mēs vēlamies svinēt ne tikai lielas, bet arī mazas uzvaras un godināt Latvijas uzņēmējus, kuri spējuši attīstīt savu komercpraksi interneta vidē. Tāpat šis konkurss kalpos arī kā iedvesmas avots tiem, kuri e-komercijai dažādu iemeslu dēļ līdz šim nav veltījuši uzmanību. Apskatīsim ne tikai lielos e-veikalu milžus, bet arī mazo uzņēmēju sasniegumus. Konkursā ir desmit dažādas kategorijas, lai katrs uzņēmums spētu atrast sev piemērotāko un lai starptautiskā žūrija spētu sniegt objektīvu vērtējumu," skaidro konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" žūrijas priekšsēdētājs, aģentūras "Element Digital" vadītājs Arnis Jēkabsons.

"E-komercijas zvaigzne 2021" apbalvošanas ceremonijā, kas norisināsies 26. maijā, tiks godināti labākie e-veikali katrā no kategorijām, savukārt Grand Prix ieguvējs saņems īpašu balvu – stikla kausu, ko izgatavojis latviešu stikla mākslinieks un dizainers Artis Nīmanis.

Par pētījumu

Aptauja veikta no 2021. gada 13. janvāra līdz 3.februārim, aptaujājot 3115 respondentus - interneta lietotājus Latvijā vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījumā izmantota interneta pop-up anketa, kas tika rādīta pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!