Mobilo lietotņu veikali: no haosa līdz kūrētam saturam
Foto: Publicitātes foto

Mēs dzīvojam viedtālruņos. Tie ir ienākuši mūsu dzīvēs jau sen un ir kļuvuši par uzticīgiem un reizēm neaizvietojamiem palīgiem. Tie ir gan droši darba instrumenti, gan arī ceļš pie izklaides un atpūtas. Viedtālruņi un komunikatori pastāv gandrīz 30 gadus, un šajā laikā pasaule ir mainījusies līdz nepazīšanai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Radīt ērtu mobilo ierīci ar paplašinātu multimediju funkciju klāstu mēģināja tādi uzņēmumi kā "IBM", "Nokia", "BlackBerry" un "Sony". Pirmie viedtālruņi, protams, nebija ne tuvu tam, ko mēs tagad izmantojam katru dienu, bet 90. gadu sākumā tas bija kvalitatīvs tehnoloģiskais lēciens. Mobilās sacensības pastiprinājās jaunajā gadu tūkstotī: 2007. gadā tirgū ienāca pirmais "iPhone" modelis, bet tā paša gada beigās "Google" izsludināja atvērto mobilo platformu "Android". 2020. gadā mobilo ierīču tirgū ir vairāk nekā 40 (!) ražotāji, un daži no tiem ir neapšaubāmi līderi.

Ir skaidrs, ka viedtālruņu attīstība veicināja veselas industrijas, t.i. mobilo lietotņu industrijas attīstību. Ir izveidojušies lietotņu veikali, kas atvērti no vienas puses programmatūras izstrādātājiem, bet no otras puses – lietotājiem. Ikviens, kuram ir viedtālrunis, var veikalā izvēlēties viņam vajadzīgo lietotni un lejupielādēt savā ierīcē bez maksas vai par noteiktu naudas summu.

Protams, vispopulārākie un vispazīstamākie veikali ir "Play Store" – viedtālruņiem, kas izmanto "Android" operētājsistēmu, un "App Store" veikals "Apple" iOS operētājsistēmas lietotājiem. Šie divi nosaukumi ir vairāk vai mazāk pazīstami visiem. Trešajā vietā pēc popularitātes starp lietotņu virtuālajām vitrīnām atrodas "AppGallery" no uzņēmuma "Huawei". Tas ir atstājis aiz sevis tādus lietotņu veikalus, kā "Windows Store", "Amazon Appstore", "Samsung Galaxy App", "BlackBerry App World", "Microsoft Marketplace".

Nozīmīgu lomu šajā visā ir nospēlējusi politiskā darba kārtība. 2019. gadā kompānija "Google" pārtrauca sadarbību ar "Huawei", vienu no lielākajiem viedtālruņu ražotājiem pasaulē. Tas notika sakarā ar tā saukto "tirdzniecības karu" starp Ameriku un Ķīnu. Tajā brīdī "Huawei" ieņēma otro vietu viedtālruņu tirgū ar 19% tirgus daļu, tikai nedaudz atpaliekot no "Samsung" ar daļu 23,1%. Amerikāņu ražotājs "Apple" tajā pašā laikā ieņēma tikai 11,7% no tirgus.

Ierobežojumi piespieda uzņēmumam vēl aktīvāk spiest gāzes pedāli, lai varētu turpināt attīstīties un saglabāt savu vadošo pozīciju pasaules tirgū. Tieši tāpēc "Huawei" visus spēkus veltīja savas ekosistēmas attīstībai. Daļa no šīs ekosistēmas ir mobilo lietotņu veikals "AppGallery".

Lai uzlabotu vietējo lietotāju pieredzi, kompānija "Huawei" ir izveidojusi lokālās komandas 170 valstīs. Viņu uzdevums ir cieši sadarboties ar programmatūras izstrādātājiem, un kopīgiem spēkiem censties panākt to, ka pēc iespējas vairāk vietējo lietotņu parādītos "App Gallery".

Iespējams, jūs neesat soctīklu fans un jums nav nepieciešams "Facebook" vai "TikTok", bet noteikti noderēs "Mobilly", "Bite", "Bolt" vai "Inbox.lv", kas jau šobrīd ir pieejami "AppGallery". Vietējās nozīmes lietotnes pakāpeniski sāk parādīties virtuālajā veikalā, nodrošinot "Huawei" viedtālruņu lietotājiem ērtību un komfortu. Lai paaugstinātu komforta latiņu, "AppGallery" ir sadaļa "Wish list", respektīvi, vēlmju saraksts. Ar tā palīdzību uzņēmums saņem atsauksmes no lietotājiem. Ja ļoti daudz cilvēku nobalsos, lai kāda lietotne parādītos virtuāla veikala vitrīnā, tad uzņēmums darīs visu iespējamo, lai tas notiktu pēc iespējas ātrāk.

Skaidrs, ka ir diezgan grūti turēt līdzi tiem spēlētājiem, kas tirgū pastāv jau desmit gadu, tāpēc "AppGallery" dažas no ierastām lietotnēm nav pieejamas, kā, piemēram "Waze" vai "Slack". Tajā pašā laikā uzņēmums dara visu iespējamo, lai viedtālruņa lietotājs nejustos ierobežots. Piemēram, uzņēmums ir aktīvi strādājis, lai veikalā parādītos lietotne "Zoom", kas guva fantastisku popularitāti līdz ar pandēmijas "Covid-19" izplatīšanos un attālināta darba attīstību.

Mobilo lietotņu veikali: no haosa līdz kūrētam saturam
Foto: Publicitātes foto

Jaunāko viedtālruņa "Huawei" modeļu īpašnieki savās atsauksmēs norāda, ka ražotājs acīmredzami pieliek maksimālās pūles, lai atbalstītu tos, kas aktīvi izmantoja "Google" lietotnes. Piemēram, tādi populāri palīgi, kā "Google Maps", "Google Translate" un "Google Drive" ir pieejami nevis lietotņu formātā, bet web lapas formātā, un tos var pievienot sākuma ekrānam, izveidojot īsceļu. Tāpat arī "Gmail" var sinhronizēt ar e-pasta klientu "Huawei". Šis īsceļš ir sapratīgs risinājums, kas labi darbojas īstermiņā. Savukārt "AppGallery" var atrast cienīgu aizstājēju "Google Maps" lietotnei – "Herewego" un "Maps.me".

Lai piekļūtu lietotnēm, kuras viedtālruņa "Huawei" īpašnieki ir lietojuši līdz "Google" aizliegumam, var izmantot programmu ar runājošu nosaukumu "Phone Clone" jeb "Tālruņa klonu". Tā noderēs, lai pārsūtītu datus uz jauno ierīci. Šim nolūkam ir nepieciešams uzstādīt lietotni abos viedtālruņos, noskenēt QR kodu, kas redzams jaunajā tālrunī, un visi dati – programmas, faili, bildes – ātri tiks pārnesti. Svarīgi – "Tālruņa klons" nosūta datus starp ierīcēm neatkarīgi no tā, kāda operētājsistēma bija uzstādīta iepriekš un pārsūtīšanai neizmanto mobilos datus.

Lielu uzmanību "Huawei" pievērš drošībai – pirms kāda lietotne parādās virtuālajā veikalā, tā iziet stingras pārbaudes. Speciālisti pārbauda privātuma politiku, drošības līmeni un ievainojamību, identificē programmatūras izstrādātāju un nosaka, vai lietotne neveic prettiesiskas darbības, tālruņa īpašniekam nezinot.

Neilgi pirms viedtālruņu sērijas "Huawei P40" iznākšanas "App Gallery" notika būtiskas izmaiņas. Veikalā parādījās jauni iestatījumi, tostarp "Jauna lietotāja komplekts". Šajā sadaļā ir savāktas lietotnes, kas, visticamāk, būs nepieciešamas lietotājam, kas pirmo reizi saskaras ar "Huawei".

Vissvarīgākās izmaiņas ir tajā, ka apšaubāmas lietotnes, kas agrāk bija veikalā, šobrīd vairs tajā neatrodas. Vitrīna demonstrē nevis dubultniekus, bet oficiālās lietotnes, kā, piemēram, "Snapchat", "TikTok", "Amazon", "Deezer", "Tidal", "Telegram" u.c. Lietotnes, tāpat kā jebkurā citā virtuālajā veikalā, ir sakārtotas pēc kategorijām, kurās ir tik pat viegli orientēties, kā "Play Store". Ja runājam par lietotnes iekšējām lapām, tad "AppGallery" labāk izmanto vietu aprakstiem, vērtējumiem un atsauksmēm, nekā "Google".

Laika gaitā ir ļoti mainījusies pieeja lietotņu distribūcijai veikalos dažādās mobilajās ierīcēs. Protams, lietotņu sadalījums pa kategorijām ir bijis gandrīz vienmēr un nodrošināja ērtu meklēšanu. Pateicoties sadalījumam, lietotājs var atrast visas lietotnes, piemēram, par veselības tēmu, izglītību vai spēles. Tomēr mums apkārt rodas tik daudz visādas programmatūras un informācijas, ka šajā plūsmā var apmaldīties, ja nav nekādu orientieru.

Tāpēc internetā arvien lielāku popularitāti gūst tā dēvētā satura kūrēšana. Tas nozīmē, ka lietotņu veikals pēta, sistematizē un publicē lietotnes pēc noteiktiem iekšējiem standartiem. Piemēram, daudzos veikalos ir sadaļa "Tev" vai "Redaktora izvēle" – tas nozīmē, ka šīs lietotnes ir izgājušas diezgan skarbu atlasi, lai nokļūtu pirmajās vietās virtuālā veikala vitrīnā. Pēc lietotāju viedokļiem, "App Gallery" sāk arvien labāk un labāk kūrēt saturu, kas būtiski uzlabo lietotāju pieredzi.

Katru nedēļu lokālās komandas pievieno virtuālajam veikalam arvien jaunas un jaunas lietotnes. Šobrīd Latvijas komandā notiek aktīvs darbs pie tā, lai "AppGallery" parādītos vispieprasītākās vietējās programmas. Un tas nozīmē, ka viedtālruņa "Huawei" lietošana kļūst ērtāka gandrīz katru dienu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Bolt Apple Huawei iPhone
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form