Projektu atbalsta
Sponsor Logo

Kā iedarbināt personīgo zīmolu?

Smadzenes. Ķermeņa daļa: itin mīksta, sarežģīta, pat apdullinoša. Godīgi raudzīties uz to un apzināties sava prāta neizmantoto potenciālu, veidojot savu personīgu zīmolu, aicina “A Different Mind Set” radītāja Lillis no Zviedrijas.

Viņa vairāk nekā divdesmit piecus gadus strādā kā individuāli, tā grupās ar augsta līmeņa klientiem. Slīpējot to uzstāšanās prasmes un mārketinga lietas, aizvien aktuālāks mūsdienu sabiedrībā kļuvis jautājums par personīgo zīmolu. Turklāt gan privātajā, gan publiskajā dzīvē. Arī pati Lillis savai personībai pārvilkusi noslēpumainības plīvuru, tikai retajam atklājot savu vārdu un seju. 

Daloties savās pārdomās par personīgā zīmola tēmu, Lillis teiktais ir, no vienas puses, ēterisks, bet, no otras puses, racionāls. Ekstravagantās lektores Lillis lekciju “Apzināties sevi. Ieguvumi un neizmantotais potenciāls” angļu valodā ikvienam būs iespēja dzirdēt klātienē Rīgā, Lucavsalā notiekošajā jaunrades festivālā “iNOVUSS”, piektdien, 30. augustā, no plkst. 16.00 līdz 17.00.

Par vienīgo svarīgo sastāvdaļu

"Ja jūs aizvērtu acis un iedomātos lielisku ballīti, pavērtos aina, kur viesi pulcējas dažādās vietās un izbauda kopābūšanu. Viesu tērpi ir atkarīgi no katra paša gaumes. Jūs stāvat durvīs, un jūsu acis apstājas pie kādas īpašas personas, nodibinot acu kontaktu, bet galvā ieskanas jautājums – interesanti, kas ir šis cilvēks?

Vēlāk, iespējams, jūs jau kaut ko par šo personu esat uzzinājis. Darītājs. Labs runātājs. Analītiķis, kam ir viegla valoda. Veiksmīgs uzņēmējs. Kāds, kas pazīst teju ikvienu. Ceļotājs. Kontaktu dibinātājs. Noskaņas radītājs.

Katram ir nepieciešams personīgais zīmols: kā personīgajā dzīvē, tā savā karjerā. Tieši personīgais zīmols nosaka mūsu reakciju uz dzīves izaicinājumiem.Lillis

Tas, kas izskan kā atbilde uz uzdoto jautājumu, ir tas, ko mēs saucam par personīgo zīmolu ("personal branding"). Bez šaubām, tieši personīgais zīmols ir tas, kur neiztikt bez harismātiskās pievilcības cilvēku vidū. Tātad – kas ir tas pats galvenais faktors, uz kā pamata “es” zīmols tiek būvēts? Kurš ir tas faktors, kas neiznīcina zīmolu? Tas faktors, kurš veicina zīmola attīstību? Un kurš tad ir patiesībā vienīgais faktors, kas ir svarīgs?

Atbilde ir īsa un vienkārša. Tas ir jūsu kodols, tas ir "es". Arī jaunrades festivālā "iNOVUSS" kopīgi ar apmeklētājiem centīsimies atrast katra īpašo un unikālo kodolu meistardarbnīcā."

Foto: Shutterstock

Par rozā "briesmonīti", kam patīk pretstati

"Es ticu prāta maģijai un vienkāršiem risinājumiem šķietami sarežģītām problēmām, palīdzot citiem atrast to svarīgāko sastāvdaļu personīgajam zīmolam – sastāvdaļu "es".

Katram ir nepieciešams personīgais zīmols: kā personīgajā dzīvē, tā savā karjerā. Tieši personīgais zīmols nosaka mūsu reakciju uz dzīves izaicinājumiem. Personīgais zīmols – tas var izklausīties visnotaļ nesaprotami, pat biedējoši. Ja spējam apzināties, kas mēs esam savā kodolā, tad uzdevums vairs nešķiet sarežģīts.

No vienas puses, samērā būtiski ir nošķirt profesionālo dzīvi un privāto dzīvi, taču atsevišķos gadījumos tas nav nodalāms vispār. Smadzenes, šis apburošais, rozīgais briesmonītis, kas aizraujas ar visu jauno, mīl īpaši darboties apstākļos, ko rada pretstati. Tātad iedot visu nav labākais ceļš, kā izturēties pret zīmolu, kā arī pret cilvēkiem. Šis ir samērā zināms fakts, ja skatāmies uz zīmola veidošanu no psiholoģijas skatpunkta un no tiem priekšnoteikumiem, kas rada interesi par kaut ko."

Par kļūdīšanos un steigu

"Lielākais izaicinājums, kas var ietvert arī kļūdīšanās aspektu, ir spēja atrast pareizo "es". Turklāt vēl nav ieteicams to darīt ātri, neapdomājot visus virzienus, neapkopojot vairākas idejas, un procesā tās vēl var mainīt vai labot.

Kļūdaini ir arī nespēt atrast pareizākos vārdus, definīcijas, kas, veiksmīgi un pārdomāti piemeklētas, palīdzētu kustēties tālāk uz priekšu. Tā ir sliktākā un biežākā kļūda kā profesionālās aprindās, tā privātā līmenī, kā arī zīmolu komunikācijā vispār. Visbeidzot, stāsts par personīgo zīmolu ir stāsts par ceļu, kā mēs izvēlamies runāt par rezultātiem.

Ja nu es to nespēju? Ja nu man nepatīk šie jaunie komunikācijas veidi mūsdienu sabiedrībā? Kādas tad ir manas iespējas? Vienmēr ir kāds ceļš. Pat ja tas ir ceļš prom no tā visa."  

Zīmols

Foto: Shutterstock

Par būšanu savā ādā

"Ja mēs gribētu runāt par saistošiem piemēriem, saruna būtu ne tik daudz par piemēriem kā par stāstiem, kas ietver personīgo izaugsmi un kas vienlaikus ir cieši saistīti ar jau iepriekš pieminētajām visbiežāk izplatītajām kļūdām, attīstot personīgo zīmolu. Atkal tas ir stāsts par nespēju atrast īsto "es".

Šis ir visnotaļ vecs piemērs, taču šķiet pilnīgi atbilstošs šodienai, īpaši Rīgā, pilsētā ar lielu izaugsmes potenciālu un ar savu pilsoņu iesaistīšanas kapacitāti neatkarīgi no to dzimuma, vecuma, citām atšķirībām.

Pie nosacījuma, ka vēlamies uzbūvēt kaut ko stipru un atmiņā paliekošu, Rīgai ir daudz vairāk interesantu iespēju, salīdzinot, piemēram, ar tādu konsekventu, bet lēnu izaugsmes modeli kā, piemēram, Zviedrija.

Lai negarlaikotu ar gariem stāstiem, manuprāt, ir svarīgi izcelt dažas būtiskas lietas, lūkojoties pēc piemēriem. Piemēram, lai izglābu lidsabiedrību “SAS” no iznīkšanas, tai tika meklēts jauns izpilddirektors. Ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, kas bija pārpildīta ar skaitļiem, jaunais darbā pieņemtais izpilddirektors sāka skaitļot un analizēt plusus un mīnusus, vaicājot vēl vairāk faktu no saviem jaunajiem kolēģiem, kā ierasts, ņemot vērā tradicionālos pārdošanas rādītājus.

Pie nosacījuma, ka vēlamies uzbūvēt kaut ko stipru un atmiņā paliekošu, Rīgai ir daudz vairāk interesantu iespēju, salīdzinot, piemēram, ar tādu konsekventu, bet lēnu izaugsmes modeli kā, piemēram, Zviedrija. Lillis

Veiksmīgas sagadīšanās dēļ jaunais izpilddirektors tika izsaukts uz tikšanos ar vienu no tiem cilvēkiem, kas piedalījās jaunā izpilddirektora atlases procedūrā. Šai samērā neformālajā tikšanās reizē izpilddirektoram nācās dzirdēt aptuveni šādus vārdus: "Es noalgoju tevi tavas spējas radīt izaugsmi un doties jaunā virzienā dēļ. Esi, lūdzu, tas cilvēks, kuru es noalgoju."

Tas, kas notika pēc šīs tikšanās, ir dēvējams par iespaidīgi leģendāru. Lidsabiedrība "SAS" šajos gados zēla un plauka, un kļuva par inovāciju zīmolu un veiksmes stāstu visā pasaulē. Savukārt pats lidsabiedrības izpilddirektors Jans Karlsons kļuva par veiksmīgas līderības zīmolu, par vēstnesi tam, kā iespējot izaugsmi, tiecoties uz panākumiem. Viņa stāsts kalpo par piemēru jaunam domāšanas veidam, ja mēs runājam par izpilddirektoriem un par līderību uzņēmumos un komandās. Vēl šodien ir vērts izlasīt viņa grāmatu, jo tā joprojām rada revolūcijas sajūtu un iedvesmo domāt citādi."


Inovāciju un tehnoloģiju festivāls "iNOVUSS" norisināsies no 30. augusta līdz 1. septembrim Lucavsalā. Ieeja pasākumā būs bez maksas, bet plašāka informācija par festivālu meklējama "iNOVUSS" mājaslapā, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Facebook" lapā.


Foto: DELFI
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.