Foto: Publicitātes foto
Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (80 %) uzskata, ka ar bezkontakta karti norēķināties ir ērtāk un ātrāk nekā ar parasto bankas karti vai skaidru naudu — liecina "Mastercard" un Finanšu nozares asociācijas pētījums. Par to liecina arī "Rimi" novērotā tendence, ka aizvien vairāk pircēju izvēlas norēķināties ar bezkontakta karti par saviem ikdienas pirkumiem.

Sekojot līdzi jaunākajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem mazumtirdzniecībā, jau 2016. gadā "Rimi" veikalos Latvijā tika ieviesta bezkontakta norēķinu iespēja, tādējādi piedāvājot saviem klientiem ātrāku un ērtāku iepirkšanos. Šī tehnoloģija atvieglo arī kasieru ikdienu, jo maksājumi ar bezkontakta karti mazina rindas un piedāvā iespēju vairāk klientu īsākā laika posmā. Norēķinoties ar bezkontakta karti, par pirkumiem līdz 25 eiro nav nepieciešams ievadīt PIN kodu.

"Mēs bijām pirmie, kas Latvijā ieviesa iespēju norēķināties ar bezkontakta karti. Mēs saskatām lielu vērtību šajā tehnoloģijā un prognozējam, ka bezkontakta norēķinu īpatsvars turpinās strauji pieaugt — klientu vērtējums to ērtībai ir acīmredzams. Mums ir ļoti svarīga mūsu klientu iepirkšanās pieredze — bezkontakta norēķini un pašapkalpošanās kases ir veids, kā mēs padarām mūsu klientu ikdienu ērtāku," saka Dainis Bērziņš, "Rimi Baltic" IT vadītājs.

Šīs tehnoloģijas ērtība ir viens no faktoriem, kas veicinājusi bezskaidras naudas norēķinus — saskaņā ar "Rimi" datiem, kampaņas "Piik un gatavs" pirmajās 30 dienās bezkontakta norēķini "Rimi" tīklā pieauguši par aptuveni 15 %, salīdzinot ar 2018. gada novembri. "Rimi" veikalos Latvijā ar bezkontakta karti iespējams norēķinoties gan kasē pie kasiera, gan pašapkalpošanās kasēs.

Patlaban "Rimi Latvia" tīklā ir 125 piecu formātu veikali: 32 "Rimi Hyper", 29 "Rimi Super", 36 "Rimi Mini", 21 "Supernetto" un septiņi "Rimi Express". "Rimi" un "Supernetto" veikali darbojas 27 Latvijas pilsētās.

Par informatīvo kampaņu "Piik un gatavs"

Lai skaidrotu tirgotāju un pircēju priekšrocības bezkontakta norēķiniem, no 2019. gada janvāra līdz martam "Mastercard" sadarbībā ar Finanšu nozares asociāciju organizē informatīvo kampaņu "Piik un gatavs". Kampaņas laikā galvenie sadarbības partneri — "Maxima", "Narvesen" un "Rimi" — pirmie pievienojās "Piik un gatavs" kustībai, informējot par bezkontakta karšu priekšrocībām savus klientus. Tirgotāji ir laipni aicināti novērtēt bezkontakta karšu priekšrocības savās tirdzniecības vietās, atbalstīt informatīvo kampaņu un pievienoties "Piik un gatavs" kustībai. Vairāk informācijas www.piikungatavs.lv

Par pētījumu

"Mastercard" un Finanšu nozares asociācijas Latvijas iedzīvotāju pētījums veikts sadarbībā ar pētījumu centru SKDS 2018. gada rudenī, aptaujājot 1005 respondentus vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!