Foto: Publicitātes foto
2019.gads tuvojas noslēgumam un uzņēmumu dienas kārtībā parādās arī Ziemassvētku korporatīvo pasākumu, gada baļļu organizēšana un dāvanu sarūpēšana kā sadarbības partneriem, klientiem, tā arī darbiniekiem. Turklāt, vēl jāpaspēj savlaicīgi ieplānot datumus lielākajām konferencēm, darba semināriem 2020.gadā. Latvijas vienas no lielākās SPA & konferenču viesnīcas HOTEL JŪRMALA SPA pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja Kristīne Štāla – Bula atklāj 5 nozares tendences, lai Jums palīdzētu noorganizēt veiksmīgus korporatīvos pasākumus.

TOP 1 - TERMINS LABSAJŪTA "IELAUŽAS" ARĪ BIZNESA VIDĒ

Mūsu pašu labsajūta vienmēr ir bijusi svarīga, tomēr līdz šim jautājums bija viens no privātās dzīves prioritātēm, kur mēs brīvajā laikā atpūšamies un uzkrājam spēkus, lai profesionālā dzīvē realizētu savu labāko sniegumu. Taču sabiedrības apziņa mainās, jau gadiem tiek veicināta lēnās baudīšanas kultūras attīstība, pie kura pieder piemērām, "slow food", neskartās dabas novērtēšana. Tad tagad pasaulē jau tiek lietots tāds koncepts kā "bleisure", kas pārveido visa veida korporatīvos pasākumus. Koncepta nosaukums veidojies no angļu vārdiem, apvienojot divus ceļojuma tipus - bzinesa braucienus (business) ar atpūtas braucieniem (leisure). Protams, ka izklaides programma lielajos kongresos un konferencēs nav nekāds jaunums. Taču tagad šis lēnās baudīšanas koncepts tiek integrēts pat mazākajos semināros, pie tam, ne tikai noslēguma dienā, noorganizējot ekskursiju vai kādu radošu meistarklasi, bet, piemēram, kafijas pauzē starp darba sesijām pieaicinot spa meistarus, kuri uz vietas sniedz kakla zonas un roku masāžas vai konferenci uzsākot ar nelielu fizisko izkustēšanos, ko vada sporta treneri. Labsajūta tiek nodrošināta nevis "pēc darba", bet darba laikā, lai intgrētu labsajūtu biznesa vidē, tādējāji veicinot līdzsvaru starp koncentrēšanos un atpūtu, kas sniedz kvalitatīvākus un efektīvākus darba rezultātus. Papildus tam, daudzi izmanto iespēju, neatņemt laiku, ko veltītu ģimenei, tikai tāpēc, ka ir darba pasākums ar nakšņošanu ārpus mājas, un labprāt ņem līdzi savus ģimenes locekļus, vai pagarina savu uzturēšanos viesnīcā pāris dienas pēc darba organizētā pasākuma. Un Spa viesnīca šim ir īpaši piemērota vieta, kur veiksmīgi var apvienot darbu un atpūtu.

TOP 2 – PASĀKUMA FORMĀTU, SATURU UN FORMU NOSAKA TĀS DALĪBNIEKS

Vairs nepietiek ar sava uzņēmuma identitātes un vērtību paušanu pasākuma laikā. Arvien vairāk uzņēmumam ir jāizprot konkrētā pasākuma dalībnieku loks un attiecīgi jāpakārto pasākuma organizēšana pēc dalībnieku gaumes un viņiem aktuālajiem jautājumiem. Arī šī tendence nebūtu nekāds jaunums, ja tā, līdzīgi kā iepriekšējā, nepieprasītu daudz lielāku iedziļināšanos un smalkjūtīgāku dalībnieku vērtību izanalizēšanu. Turklāt mūsdienu sabiedrība pieprasa patiesu un kvalitatīvu komunikāciju. Kas vienai klientu mērķgrupai derēs, tas otrai būs svešs. Tāpēc par izaicinājumu korporatīvo pasākumu organizēšanās kļūs vai nu pasākumu sadrumstalošana attiecīgajai mērķauditorijai vai arī tomēr mēģinājumi sniegt atbilstošu un interesantu pieredzi ikvienam dalībniekam katrā pasākumā. Te kā viens risinājums varētu tikt minēta veiksmīga pasākuma vietas izvēle, kas piedāvā gan sportisku atpūtu, gan mierīgu atpūtu, gan radošu meistarklasi, gan jautrāku pasēdēšanu ar konferences dalībniekiem. Lai pasākuma brīvbrīžos katrs dalībnieks var izvēlēties sev tīkamāko nodarbi.

TOP 3 – ESOŠO SASNIEGUMU NOVĒRTĒŠANA IR ATTĪSTĪBAS PAMATĀ

Lai arī kādas jaunas tendences neizkriztalizētos, palīdzot organizēt dažādas konferences un balles saviem korporatīvajiem klientiem, ir paliekošas vērtības. Un pie tām varam pieskaitīt klientu, partneru un darbinieku novērtēšana. Jo gandrīz katrs mūsdienīgs uzņēmums saprot, ka uzņēmuma veiksmes viena no pamatatslēgām ir bijuši un būs tās klienti un darbinieki. To varam novērot pie savu pārdoto dāvanu karšu korporatīvajiem klientiem apjoma, kuru kāpums sasaucas, protams, ar lielākajiem svētkiem. Taču gandrīz katram organizētajam pasākumam Hotel Jūrmala Spa klients papildus pasūta arī spa atpūtas dāvanu kartes, ar kurām izteikt pateicīgu lektoriem, vai izspēlē konkursos pasākuma dalībniekiem. Turklāt, bieži uzņēmumi domā tālredzīgi, piedāvājot spa atpūtas dāvanu kartes ne tikai uz kādu spa rituālu vai saunu un baseinu centra apmeklējumu, bet gan bagātīgu atpūtu visai ģimenei, tādējādi pasvītrojot sava uzņēmuma vērtības un rūpes par saviem partneriem un darbiniekiem. Un kvalitatīva atpūta ir tas, kas nepieciešams ikvienam, un būs aktuāli visos laikos.

TOP 4 – 5G UN TEHNOLOĢIJU UZVARAS GĀJIENS

Lai vai kādas būtu diskusijas par 5G, tomēr mūsu ikdienā novērojam, ka nu jau teju 60% mūsu viesnīcā organizētajos pasākumos notiek "pieslēgšanās tiešsaistē" kādam lektoram, partnerim vai kolēģiem ārzemēs, tādējādi uzņēmuma sapulci padarot starptautisku un ietaupot vērtīgos resursus - laiku un naudu. Tehnoloģijas attīstās milzīgos tempos un līdz ar to izmainās semināru organizēšana, mainot arī mūsu uztveri un izpratni par sadarbību. Globālā sasniedzamība ienāk arī vietējā tirgus līmeņa sapulcēs un spēj sniegt pavisam citus darba augļus un biznesa attīstību. Te svarīgi ir izvēlēties atbilstošu tehniko nodrošinājumu jau laicīgi un veikt iepriekšēju testa zvanu, lai pasākuma norise būtu pēc iespējas veiklāka un kvalitatīvāka.

TOP 5 - RADOŠA PIEEJA TELPU NOFORMĒŠANAI

Inovatīvs telpas iekārtojums uzlabo pasākumu dalībnieku savstarpējo komunikāciju un mijiedarbību ar lektoriem, kā arī tas veicina pasniegtās informācijas kvalitatīvu uztveršanu. Arī uzņēmuma ikgadējo sapulci būtu jāplāno nevis kā mērķu un darba plāna nodošanu darbiniekiem, bet gan kā pasākumu, kuru darbinieki piedzīvo kā pieredzi ar radošiem elementiem un pārsteigumiem. To var veicināt ar neierastu sēdvietu izkārtojumu – nevis klasē ar galdiem kā līdz šim, bet gan pusaplī bez galdiem. "Zaļās zonas" jeb dabas ienešana telpā lieliski papildinās jauna produkta vai pakalpojuma prezentāciju klientiem un partneriem. Bet jebkuros biznesa semināros iesaku izmantot pēc iespējas mazāk mēbeļu un tradicionālo iekārtojumu, lai veicinātu pasākuma "prāta vētras" un aktīvu dalībnieku iesaisti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!