Foto: DELFI
AS "Swedbanka" pakalpojums "Swedbank mobilā aplikācija" ir viens no žurijas izvēlētajiem finālistiem banku pakalpojumu konkursā "Zelta monēta 2013". Projekts pieteikts konkursa kategorijā "Pakalpojums privātpersonām".

Projekta apraksts:

Bezmaksas internetbankas lietotne (aplikācija) viedtālruņiem ar iOS vai Android operētājsistēmu (iPhone un Android viedtālruņi).

Filiāles atrodas noteiktās vietās un strādā noteiktā laikā. Lai nodrošinātu klientu rīcības brīvību, Swedbank savulaik izveidoja internetbanku. Nākamais mērķis ir dot klientam brīvību pārvaldīt savas finanses arī ārpus darba vai mājām.

35-40% no pārdoto mobilo telefonu skaita Latvijā ir tieši viedtālruņi. Šīs rādītājs turpinās strauji pieaugt. Projekta uzdevums bija pirmajiem vietējā tirgū izveidot mobilo aplikāciju ar pilnvērtīgo sasaisti ar klienta kontiem.

Viens no mērķiem ir arī veicināt bezskaidras naudas darījumus un uzticību finanšu sektoram kopumā - klients jebkurā brīdī var pārliecināties, ka viņa nauda ir drošībā.

Rezultāti līdz 2013.gada janvārim:

Swedbank mobilo aplikāciju aktīvi (vismaz vienu reizi mēnesī) izmanto aptuveni 40 000 lietotāju. Kopumā tas ir aptuveni 130 000 reizes mēnesī.  Gada laikā veikti maksājumi par kopējo summu 21.5 miljoni EUR.

Prognozējam, ka 2013.gada laikā aktīvo lietotāju skaits būs pie 50 000 robežas, bet 2015. gadā aktīvo lietotāju skaits varētu sasniegt jau 100 000. Swedbank internetbankai privātpersonām un mobilai aplikācijai nav nedz pieslēgšanas, nedz abonēšanas maksas.

Katram lietotājam bez maksas tiek izsniegta kodu karte. Nepieciešamības gadījumā gan parole, gan kodu karte tiek atjaunota bez maksas. Maksājumi starp saviem kontiem un "Swedbank" Latvija klientiem (ap 1 miljonu klientu) tiek nodrošināti bez maksas.

Rīks iekļauj ikdienā nepieciešamas funkcijas - maksājumi starp klienta kontiem, vietējie maksājumi, valūtas maiņa, konta bilance, konta pārskats, informācija par saņemtajiem bankas ziņojumiem, budžeta plānotājs. Aplikācija palīdzēs atrast klientam tuvāko Swedbank filiāli, naudas izmaksas vai iemaksas bankomātu, līdz kuriem ir iespējams saņemt ne tikai norādes, bet arī ar integrēto Google Street View servisu apskatīties atrašanas vietu vizuāli, tas ir noderīgi, ja, piemēram, klients vēlās pārliecināties vai pie filiāles var novietot auto.

Ja klientam ir nepieciešams pārsūtīt savus rekvizītus, lai saņemtu maksājumu uz savu kontu, tad "Swedbank" aplikācijā ir pieejama funkcija, ar kuras palīdzību tos var nosūtīt caur SMS vai e-pastu. Aplikācijā ir pieejams arī budžeta plānotājs - izdevumu un ienākumu analīzes rīks, kas automātiski sagrupē transakcijas pa izdevumu un ienākumu grupām (piemēram, pirkumi DUS tiks atpazīti kā norēķins par degvielu un tiks pieskaitīti pie transporta izdevumiem).

Šī rīka pašreizēja versija ir nopietns un svarīgs solis bezskaidras naudas popularizācijai, finanšu sistēmas uzticamības uzlabošanai, kā arī operatīvai un mobilajai datu un rīkojumu apmaiņai starp klientu un banku.

Lejupielādējot aplikāciju App Store vai Play Store, katram lietotājam ir iespēja novērtēt aplikāciju un uzrakstīt savu komentāru. "Swedbank" aplikācijas vērtējums ir 4,5+ no 5 iespējamiem, kas ir ļoti augsts rezultāts.

Rīkam ir pašatjaunošanās funkcionalitāte, tad, ja "Swedbank" ievieš jaunas funkcijas, tās uzreiz ir  pieejamas visiem rīka lietotājiem Vairāk par produktu : ib.swedbank.lv

Par konkursu

Konkursu "Zelta monēta 2013" šogad pirmo reizi rīko "Latvijas Komercbanku asociācija" (LKA) un tā mērķis ir gan apkopot, gan izcelt banku labāko praksi, popularizēt banku jaunākos un klientiem noderīgākos produktus un pakalpojumus, kā arī veicināt jaunu šādu produktu radīšanu, izmantojot visas mūsdienīgās tehnoloģijas un risinājumus.

No 1.februāra līdz 14.februārim portālos "Delfi" norit balsojums par 11 žūrijas izvēlētajiem finālistiem, kurā tiks noskaidrots "Klientu balvas" ieguvējs. Balso šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!