Foto: Publicitātes foto
Covid-19 un ārkārtējās situācijas ierobežojumu dēļ daudzu uzņēmumu darbība ir nonākusi pārmaiņās – lai spētu pastāvēt, vieniem tas nozīmē pielāgot savu ikdienas darbu un vadības procesus, bet citiem – veikt kardinālas izmaiņas un pārprofilēties. Ar savu pieredzi uzņēmuma darbības pārprofilēšanas laikā un integrētu komunikāciju tehnoloģiju risinājumu (IKT) lomu tajā dalās zivju audzētava SIA "Blue Circle" ("Zivs uz ledus").

Jebkura krīze rada tā dēvēto "domino efektu", proti, ciešot vienai nozarei, ekonomiskajiem riskiem tiek pakļautas arī citas nozares. Pandēmijas radītā krīze ir smagi skārusi ne tikai Latvijas viesmīlības un restorānu biznesu, bet arī no tā lielā mērā atkarīgos dažādu pārtikas produktu ražotājus un audzētājus, sevišķi tos, kuri nodarbojas ar specifisku produktu audzēšanu.

"Blue circle" ir uzņēmums, kas audzē tādas zivis kā lašveidīgās arktiskās palijas, tās galvenokārt piegādājot restorāniem un viesnīcām Ziemeļvalstīs. Saņemot informāciju no klientiem par to, ka darbības pārtraukšanas vai ierobežošanas dēļ tie atsakās no pasūtītās produkcijas, "Blue Circle" bija steidzami jādomā, kā atrisināt realizācijas jautājumu, lai turpinātu uzņēmuma darbību.

"Krīzes laikā galvenais ir neapstāties un meklēt iespējas, pat ja šķiet, ka tādu nav. Tas ir liels izaicinājums pāris dienu laikā pilnībā pārprofilēt uzņēmuma klientu loku, mūsu gadījumā – no B2B sektora eksportā, pārejot uz B2C Latvijas tirgū. Saprotot, ka ir jārīkojas steidzami, lai uzņēmums varētu turpināt darboties, izstrādājām rīcības plānu, ko arī straujiem soļiem realizējām, radot zīmolu "Zivs uz ledus". Šobrīd veiksmīgi darbojamies Latvijā, svaigu artisko paliju piegādājot privātpersonām uz mājām, nevis tikai restorāniem, kā tas bija iepriekš," stāsta Lauris Apsis, "Blue Circle" vadītājs.

Viņš atzīst, ka uzņēmuma pārprofilēšanās laikā neatsverams palīgs ir stabili IKT risinājumi, sākot no visvienkāršākajiem mobilajiem sakariem un interneta birojā, un beidzot ar "gudro" zivjaudzētavas novērošanas sistēmu. Tie palīdz ne tikai efektīvi vadīt procesus, bet arī optimizēt izmaksas. "Laikā, kad mums ir pilnībā jāpārorientē bizness, paļāvāmies, ka IKT risinājumu partneris sakārtos visu nepieciešamo tā, lai mums papildus par to nav jādomā. Sadarbojoties ar mobilo sakaru operatoru "Bite", izmantojam "Bite OneIT" koncepta pakalpojumus gan savā ofisā, gan ražotnē. Tie atvieglo darbu ne tikai saspringtajā laikā, bet arī ikdienā un ļauj optimizēt izmaksas. Piemēram, man aizņemtajā ikdienā nav jādodas uz zivjaudzētavu, lai pārraudzītu, kā notiek procesi, jo varu to paveikt attālināti no jebkuras vietas, izmantojot "machine-2-machine" tehnoloģijas un iekārtu vadību caur mobilajām tehnoloģijām. Šajā laikā arī īpaši novērtējam iespēju parakstīt dokumentus attālināti, proti, ar tehnoloģiju un e-paraksta starpniecību. Arī tad, ja rodas IKT izaicinājumi, nav jākontaktējas ar vairākām pusēm, bet gan vienu pakalpojumu nodrošinātāju," papildina Apsis.

Pandēmijas radītie apstākļi biznesa videi un uzņēmējiem pierāda, ka sakārtota IKT risinājumu sistēma ļauj operatīvi un pilnībā pievērsties biznesa darbībai, tās stabilizēšanai, attīstībai vai pārprofilēšanai, nedomājot par citām, praktiskām lietām.

"Ja mēs palūkojamies vēl nesenā pagātnē, uzņēmēju izpratne par IKT risinājumu nepieciešamību, datu drošību, operatīvu attālinātu darbību u.c. tehnoloģiskiem aspektiem bija savas attīstības sākumfāzē, jo, acīmredzot, pietrūka spēcīga impulsa, kas to veicinātu. Par to lielākoties domāja lielas kompānijas, savukārt tagad redzam, ka arī mazā un vidējā biznesa interese par "Bite OneIT" palielinās," teic mobilo sakaru operatora "Bite" mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

Viņa secina, ka pēkšņi radusies situācija ir sagādājusi vienādus tirgus izaicinājumus visiem, tā liekot proaktīvi meklēt ceļus, kā iegūt, nevis pazaudēt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!