“Kvalitāte un vairāku desmitgadu projektēšanas un ražošanas pieredze mašīnbūves nozarē ir mūsu atpazīstamības zīme,” – tā par Rīgas Elektromašīnbūves rūpnīcu (RER) izsakās uzņēmuma finanšu un ekonomikas direktore Olga Pētersone. Viņa ir pārliecināta, ka, lai uzņēmums cauri gadiem būtu īstens veiksmes stāsts, nepārtraukti ir jāattīstās un jāaug, lai ik gadu būtu kas jauns, ar ko piesaistīt klientus.

To, ka uzņēmums ļoti piedomā pie savām izaugsmes iespējām un kvalitātes, apliecina tas, ka pašlaik RER sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) īsteno zinātniski pētniecisko izstrāžu un eksperimentālo paraugu izgatavošanas projektu, kā arī jaunu iekārtu iegādes projektu. "Ievērojamās investīcijas, kuras pēdējos gados RER ir ieguldījusi ražošanas attīstībā, deva pozitīvu ekonomisko efektu. Savukārt, no Eiropas Reģionālās attīstības fonda piešķirtais atbalsts ļaus apgūt efektīvas ražošanas iekārtas un ražotās produkcijas jaunus virzienus," domās dalās O. Pētersone.

Apzinoties savus panākumus, RER šogad startē LIAA un Ekonomikas ministrijas organizētajā konkursā "Eksporta un inovācijas balva 2014". Uzņēmums cīnās divās kategorijās - "Eksportspējīgākais komersants" lielo un vidējo komercsabiedrību grupā un "Inovatīvākais produkts", kurā pieteicis savu maiņstrāvas elektropiedziņas komplektu "KTEO - 90" deviņdesmit tonnu kravnesības karjeru pašizgāzējam "Belaz".

Jāpiemin, ka RER arī pagājušajā gadā piedalījās "Eksporta un inovācijas balvā", iegūstot 2. vietu kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" lielo un vidējo komercsabiedrību grupā. Tas apliecina, ka uzņēmums cītīgi strādā pie savas eksportspējas un jūtas drošs, ka ik gadu eksporta pieaugums būs ievērības cienīgs.

RER ražo un remontē elektroiekārtas (tai skaitā elektrodzinējus, ģeneratorus un transformatorus) elektrovilcieniem, tramvaju un metro vagoniem, lokomotīves vilces pasažieru vagoniem. Uzņēmumā tiek veikti arī dažādi metālapstrādes un liešanas darbi.

Vairāk nekā 90% saražotās produkcijas RER eksportē uz Krieviju, taču raugās arī uz citām pusēm. Uzņēmums pašlaik aktīvi nodarbojas ar pakāpenisku noieta tirgus pārorientāciju no Krievijas rubļa zonas uz Eiropu un Austrumiem. "Jau šobrīd ir panākta vienošanās ar Varšavas metropolitēnu par rezerves daļu piegādi vagonu remontam, kā arī saskaņota sadarbības apjomu palielināšana ar Baku metropolitēnu. Tāpat noslēgts līgums ar Taškentas Pasažieru vagonu ražošanas un remonta rūpnīcu par visa ritošā sastāva modernizāciju," tā O. Pētersone.

Kopā 2013. gadā uzņēmums eksportēja uz 11 valstīm - Krieviju, Ukrainu, Baltkrieviju, Slovākiju, Azerbaidžānu, Poliju, Šveici, Kazahstānu, Uzbekistānu, Serbiju un Vāciju. Tuvākajā laikā šo valstu skaits varētu pieaugt.

Runājot par nākotnes plāniem, O. Pētersone uzsver, ka RER ražotnes modernizācija nākotnes investīciju ietvaros ļaus izpildīt "Deutsche Bahn" kvalitātes prasības un pretendēt uz jaunu pasūtījumu saņemšanu, t.i., dzinēju remontu un jauno dzinēju izgatavošanu elektrovilcienu kapitālā remonta vajadzībām. Tāpat plānots paplašināt noieta tirgu ne tikai caur produkcijas realizāciju, bet arī ar jaunu produktu piedāvājumu. Drīzumā RER plāno veikt investīcijas lietuves ceha aprīkošanā ar jaunu iekārtu, kas ļaus ražot augstas izturības lējumu izstrādājumus.           

Par konkursu "Eksporta un inovācijas balva"
"Eksporta un inovācijas balva" tiek organizēta jau desmito gadu. Konkursa mērķis ir paust atzinību Latvijas komersantiem, kas sasnieguši labus rezultātus jaunu un eksportspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē. Šī gada konkursa laureāti tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 2014. gada 4. decembrī, kad Vidzemes koncertzālē "Cēsis" visus tā dalībniekus sveiks konkursa patrons - Valsts prezidents Andris Bērziņš. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!